پزشکی و سلامت

ارتباط عجیب آسپرین با باروری زنان!

 

دوز پایین روزانه آسپرین می‌تواند به باردار شدن زنان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، محققان از دانشگاه یوتا و مؤسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه انسانی (NICHD )پیشنهاد می‌کنند که فقط ۸۱میلی گرم ازآسپرین روزانه ممکن است احتمال باروري را  با کاهش التهاب سیستماتیک بدن زنان و  بهبود محیط  که در آن یک جنین رشد می‌کند را افزايش دهد  .

 

آسپرین يک داروي ساليسيلات است که معمولا  برای کاهش تب، تورم و درد و رنج  جزئی مورد استفاده قرار ميگيرد. همچنین به طور فزاینده ای به عنوان یک داروی ضد انعقاد خون برای کاهش احتمال حمله قلبی و سکته در میان افراد در معرض خطر شدیداستفاده ميشود.

 

در ماه های اخیر بر فواید و  پتانسيل آسپرین بر سلامتی تمرکز شده است.در یک مطالعه گزارش شده توسط مديکال نیوز پیشنهاد شده که براي این دارو دو احتمال ممکن است  يکي براي نجات بیماران مبتلا به سرطان معده و روده ، در حالی که مطالعه دیگری با مصرف روزانه آسپرین  ممکن است  در پیشگیری از سرطان سینه کمک کند.

 

تحقیقات جدید پيشنهاد مي دهد  بهبود در باروری را می‌توان به لیست مزایای  عادی  آسپرین  که ممکن است استفاده شود افزود.

 

در این مطالعه جدید  ۱۲۲۸ زن بين ۱۸تا۴۰ سال که در ۱۲ماه گذشته تجربه سقط جنین داشتند شرکت کردند.همه زنان التهاب سیستماتیک داشتند.

 

در مقایسه با زنان که روزانه آسپرین نمي خوردند ، کسانی که  ۸۱میلی گرم دارو هر روز مصرف مي کردند  ۱۷%  بیشتر احتمال باردار شدن و تقریبا ۲۰%  بیشتر احتمال تولد موفقی داشتند.

 

این محققین اظهار می‌کنند که مصرف روزانه آسپرین موجب کاهش  التهاب  سیستماتیک

و رحم را یک محیط امن برای جنین در حال افزایش مي کند.

 

به گفته پروفسور  ریچارد پالسون  معاون رئیس انجمن  باروری پزشکی آمریکا  (ASRM )، که در این مطالعه تحقیقات قبلی دخالت داده نشده اند ،همچنین پیشنهاد کرد که آسپرین با افزایش جریان خون به لگن خاصره و ضخيم تر شدن ديواره رحم باعث افزایش شانس باروري و آسانتر شدن جایگيري رحم در  جنین مي شود.

 

بر اساس این یافته ها و آن دسته ازمطالعات قبلی، پروفسور پالسون که همچنین استاد زنان و مامایی در دانشکده پزشکی کک  دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بر این باور است  که هر زن تمايل دارد که یک فرزند داشته باشد به ویژه آن‌هایی که تحت درمان باروری هستند  برای افزایش شانس باوري خود  روزانه  دوز کم آسپرین را مصرف کنند .

 

حتي اگر آنها  مبتلا به آلرژی  یا ناراحتي معده باشند ، نيز قطعا به آنها توصیه می‌کنند که

آسپرين را مصرف کنند ومصرف آن هيچ ضرری ندارد ، او می‌گوید :  بسیاری از مردم به طور معمول من جمله کيليني هاي ما از آن  استفاده مي کنند .  ما این کار را  سال هاي بسیاری است که انجام مي دهيم.

 

در حال حاضر، ایالات متحده خدمات پیشگیرانه کارگروه  (USPSTF )  تنها  در مورد استفاده از دوز پايين آسپرین در دوران بارداری  پس از ۱۲هفته بارداری برای زنانی که در معرض خطر بالای مسموميت باروري توصیه مي کنند.با اين حال  استفاده روزانه دوز کم  آسپرین در زنان برای افزایش شانس باروري همچنان در یک منطقه خاکستری است .

 

بسیاری از کارشناسان پزشکي می‌گویند که شواهد پیشنهاد به همه زنان  براي مصرف به طور منظم آسپرین به منظور افزایش شانس بارداری ناکافی است  ،آنها  بيان مي دارند که  دارو می‌تواند اثرات جانبی مانند خونریزی داخلی به همراه داشته باشد .

 

دکتر استوارت لاورلي ، مشاور و متخصص بیماری‌های زنان در کالج امپریال لندن در بریتانیا می‌گوید: عقیده ی من این است که بیشتر پزشکان فکر می‌کنند آسپرین در گروهی از زنان سودمند خواهد بود  اما سوال آنجاست که  آيا برای همه زنان  مزایای دارد ؟

 

به گزارش  MNT  اخیرا در مطالعه دیگری  در جلسه سالانه ASRM  که در آن محققان جزئیات آزمایشی جدیدي را مطرح کردند ،‌ آنها می‌گویند که  در آزمایشگاه لقاح نرخ موفقیت لقاح مصنوعی( IVF ) به اندازه ۸۰% افزایش يافته است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا