فرهنگ و هنر

ابتکار قابل تحسین برنامه مناظره هنگام نماز در شبکه یک+ عکس

99

 

در جریان برنامه‌ی این هفته‌ی «مناظره» که جمعه‌ها به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد و در اتفاقی کم‌سابقه، روند عادی برنامه به خاطر زمان اذان مغرب متوقف شد و به دنبال آن اذان و نماز جماعت در همان استودیو و با شرکت مناظره‌کنندگان و شماری از عوامل این برنامه برپا شد.

برنامه‌ی این هفته‌ی «مناظره» به موضوع «نحوه پرداخت یارانه‌ها» اختصاص داشت و سه عضو مجلس شورای اسلامی، معاون «وزیر تعاون، کار، و رفاه اجتماعی»، و حسین راغفر، اقتصاددان در آن شرکت داشتند.

این اقدام قابل تحسین، برای صداو سیما و برای مخاطب غریب است و کلیپ این نماز جماعت خواندن در فضای مجازی در حال انتشار است. مخاطب تلویزیون عادت کرده است که هنگامه ی اذان، نماز جماعت ضبط شده در یکی از مساجد را در همه شبکه های تلویزیونی ببیند و بعد از آن دعای مختصری و ادامه برنامه های تلویزیون پخش شود. در روزگاری که امر به نماز در جامعه مظلوم مانده است، اندک ابتکار برای احیای آن اقدامی ارزنده است.

این نوآوری همراه با آموزه قابل تحسین دیگری هم است از این جهت که مناظره کننده ها در عین اختلاف نظر و دیدگاه، در کنار هم و در یک صف نماز جماعت خواندند. نمازی که صحنه ای جالب از حضور سلایق مختلف سیاسی و اقتصادی در صفوف نماز را به تصویر کشید. افرادی که در خلال بحث و مناظره با یکدیگر دعوا می کنند، در زمان اقامه نماز چگونه در کنار هم و در یک صف نماز را به جماعت برگزار می کنند.

تسنیم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا