آرایش و زیبایی

آیا می دانید فونداسیون آرایشی صورت چیست؟

از آنجا که زیر سازی پوست قبل از آرایش بسیار مهم و حیاتی است و در این مرحله اغلب افراد دچار مشکل می شوند به همین منظور در این مقاله قصد داریم شما را با اشتباهات رایج و شیوه صحیح در زیر سازی پوست آشنا کنیم. با ما همراه باشید :

۱- تطبیق دادن دقیق رنگ‌ها:

بیشتر خانم‌ها سعی می‌کنند از رنگ‌هایی استفاده کنند که به تن رنگی صورتشان بسیار نزدیک باشد و بعد از انجام آرایش از نتیجه حاصل شده شگفت زده می‌شوند و معمولا از آن راضی نیستند. در اینگونه موارد، سعی کنید از یک تن رنگی گرم تر استفاده کنید به خصوص اگر صورت رنگ پریده و زردی دارید یا نشانه‌های پیری در صورتتان پدیدار شده است. اینکار می‌تواند حالت طبیعی بودن و درخشندگی را به پوست شما بدهد. استفاده از سایه گرم سرخ نیز می‌تواند به تصحیح تن صورت کمک کند. اگر صورت شما مایل به زرد است، از سایه‌های صورتی مانندی که می‌تواند در نور طبیعی بسیار واضح باشد، استفاده نکنید.

۲- پنهان کردن صورت با پوشش بسیار سنگین:

اینکه بخواهید لکه‌ها،خطوط ریز موجود بر روی پوست یا تغییر رنگ را پوشش دهید اصلا مهم نیست. استفاده بیش از حد فونداسیون یا همان زیرسازی آرایشی می‌تواند توجه افراد را به بافت متفاوت موجود بر روی پوست جلب کند. فونداسیون در واقع بدین معنی است که شما تمامی مواردی را که بر روی صورت خود دارید بهبود ببخشید.

۳- اشتباه نادرست از غلظت:

هر نوع فونداسیونی که استفاده می‌کنید باید به صورت یکپارچه با پوست شما ترکیب شود تا حالت طبیعی خود را حفظ نماید. در این شرایط باید از پوشش دهی مناسب و سبک استفاده شود. برای پوست‌های خشک، فرمولاسیون پودری ممکن است در خلل و فرج و نیز خطوط صورت بنشیند و ظاهر خوبی نداشته باشد. برای پوست‌های بسیار چرب نیز استفاده از مواد مایع می‌تواند ظاهر بسیار مرطوبی به فرد بدهد. در بیشتر موارد استفاده از بافت کرمی مانند می‌تواند مناسب باشد.

۴- بیشتر افراد می‌دانند فونداسیون باعث پیر نشان دادن صورت می‌شود:

این طرز فکر کاملا اشتباه است. شما نباید نگران استفاده از فونداسیون باشید. استفاده از فرمول صحیح حتی می‌تواند به جوان تر دیده شدن صورت کمک کند. علاوه بر این، سایر مواد آرایشی کمک کننده همچون سرخی گونه، برنزه کننده یا کانسیلر را می‌توان مورد استفاده قرار داد. نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که فرمولی را پیدا کنید که به خوبی و نرمی روی صورت بنشیند و در منافذ و خطوط صورت گیر نکند.

۵- به کار بردن هر نوع ماده آرایشی در هر جایی:

متخصصان پوست معمولا توصیه می‌کنند اول از همه بر روی فونداسیون صورت کار کنید و اگر نیاز بود به سراغ نواحی خاص صورت همچون زیر چشم و لکه‌ها بروید و از کانسیلر استفاده کنید. می‌توانید این مواد را با انگشت دست روی صورت قرار دهید و به آرامی آن را با پوست خود ترکیب نمایید. سپس با یک پودر کار خود را تمام کنید و در مرکز صورت از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد مواد پودری می‌تواند به طور کل آرایش شما را خراب کند. یافتن فونداسیون مناسب و فرمول مورد نظر برای هر پوستی بسیار ضروری است. به یاد داشته باشید حتی مقدار کم از این مواد نیز برای بیشتر افراد می‌تواند زیاد باشد.

باز نشر: مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا