آرایش و زیبایی

آیا می خواهید چین و چروک صورت خود را از بین ببرید؟

 آیا می خواهید جای جوش و آکنه را از بین ببرید؟ آیا می خواهید از افتادگی پوست صورت جلوگیری کنید؟ آیا از لاغری صورت خودتان خسته شده اید؟ با این روش های می توانید ظاهر و احساسی که از پوست خودتان دارید را بهتر کنید. کمتر کسی پیدا می شود که ظاهر و زیبایی پوست خود اهمیت ندهد! امروزه روش های درمانی مختلفی برای زیبایی پوست مخصوصاً پوست صورت وجود دارد که در این مطلب می خواهیم ۷ روش محبوب برای زیبایی پوست صورت را معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

این نوع روش های درمانی از عمل جراحی زیبایی بسیار ملایم تر است. اغلب موارد این روش ها به زمان بازپروری کمی نیاز دارد اما هزینه و نحوه کارکرد آن ها متفاوت است. تنها یک مورد در مورد این راه کارها مشترک است، آن هم محبوبیت است که در حال افزایش است.

۱٫ تزریق بوتاکس صورت

بوتاکس از باکتری که باعث بوتولیسم ساخته شده است. پزشکان با استفاده از یک سوزن بسیار نازک برای تزریق مقدار کمی از بوتاکس به داخل عضلات صورت، فقط به اندازه کافی برای کاهش ظهور خطوط و چین و چروک صورت. بوتاکس فلج عضلات و یا بلوک اعصاب است. متخصصین پوست عضلات خاص هدف قرار دادن تا پوست اطراف تحت تاثیر قرار نمی. تعداد تزریق بستگی به شدت از چین و چروک صورت خود را. این روش حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد و به بیهوشی یا بهبود زمان نیاز ندارند. نتایج بوتاکس بر روی صورت برای چند ماه باقی می ماند.

۲٫ لایه برداری پوست

لایه برداری روشی برای درمان پوست های آسیب دیده است. لایه برداری پوست معمولاً برای از بین بردن چین و چروک صورت، از بین بردن جوش و رفع آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. لایه برداری پوست می تواند از سطح پوست تا عمق پوست انجام شود و متخصص پوست با توجه به میزان آسیب دیدگی پوست شما تعیین می کند که تا چه سطحی از پوست باید لایه برداری شود.

برای لایه برداری سطحی پوست از اسید آلفا هیدروکسی (alpha-hydroxy) و برای لایه برداری میانه پوست از اسید تروکلاروتیک (trichloroacetic) استفاده می شود. استفاده از هر دو مواد به چین و چروک صورت و رفع آکنه کمک می کنند.
فنول(Phenol) خراش ها و چروک عمقی تر پوست را درمان می کند که اثرات بیشتری از لایه برداری سطحی و میانه پوست دارد. همچنین نتایج و آثار لایه برداری عمیق پوست تا ۱۰ سال ماندگاری دارد.

۳٫ لایه برداری پوست لیزری

در روش لایه برداری پوست لیزری از لیزرهای نوری استفاده می شود. تا چروک ها و پوست ناصاف، خطوط سن و سال و خراش ها را درمان می کند.این روش لایه بیرونی پوست را برمیدارد و همزمان باعث گرمایش لایه های عمیق تر می شود. این به تحریک تولید کلاژن در پوست منجر میشود. که به پوست شما کمک می کند تا آن را لطیف تر و نرم تر و همچنین کشیده می کند.

لایه برداری پوست لیزری چروک ها و خراش های عمیق تر را مورد هدف قرار می دهد، لیزر دیگر که لایه برداری انجام نمی دهد، نشانه های کهولت سن را روی پوست از بین می برد. لیزر های لایه بردار نتایج سریعتری را به ما می دهند اما زمان بیشتری را صرف بازیابی پوست می کنند. لیزرهایی که لایه برداری نمی کنند و به صورت ناحیه ای روی پوست استفاده می شوند، می توانند حالت ناخوشایند مدت طولانی بازیابی پوست را از بین ببرند.

عوارض جانبی در این روش، قرمز شدن پوست، حساس شدن به نور خورشید برای مدت زیادی شاید چند ماه است . همچنین نتایج این روش تا سال ها باقی می ماند.

۴٫ جراحی زیبایی درم (Dermabrasion)

عمل جراحی زیبایی درم برای از بین چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این عمل جراحی زیبایی توسط جراح زیبایی در کلینیک پوست انجام می شود. قبل از شروع عمل جراحی باید بی حسی موضعی روی پوست انجام شود و بعد جراح زیبایی با استفاده از یک قلم مو یا وسیله ای برای برداشتن پوست از سطح بالای پوست استفاده می کند. عمیق این عمل جراحی به مشکلات پوستی شما بستگی دارد که متخصص پوست با توجه به میزان آسیب دیدگی پوست شما، میزان عمق عمل جراحی زیبایی درم را تعیین می کند.

معمولاً این عمل جراحی به چند جلسه زیاد دارد. تنها یک متخصص جراحی زیبایی و یک متخصص پوست می تواند این عمل را بر روی پوست شما انجام دهند.

۵٫ میکرودرم

میکرودرم روشی فوق العاده برای جوان سازی و زیبایی پوست است. میکرودم در واقع عمل سایدن پوست است. این یک نوع سطحی از عمل سایدن پوست است که مشکلات روی پوست را برطرف می کند. میکرودم به رفع چین و چروک پوست، رفع آثار جوش و رفع آکنه و همچنین رفع خط ها و خراش های کوچک روی پوست کمک می کند. این عمل می تواند نقاط کشیده شده پوست مثل خط لبخند یا خط زیر چشم را برطرف کند. این عمل به طور معمول ۳۰ دقیقه به طول می انجامد که جراحی زیبایی روی پوست شما کریستال هایی قرار می دهد که باعث سایده شدن پوست شما می شود.

بازیابی پوست در این عمل نیاز به زمان دارد و انجام عمل سایدن پوست باید در چند مرحله صورت بگیرد و این میزان با مشکلات پوست شما در ارتباط است.

۶٫ پر کننده های پوستی

روش پر کننده های پوستی شامل تزریق پر کننده های داخل پوست شما است. این پرکننده ها می توانند لب ها و گونه های شما را برجسته کنند. همچنین به رفع خطوط عمیق روی پوست و رفع چین و چروک صورت و زیبایی پوست کمک می کند. این تزریق ها معمولاً با آثار سریع همراه است.

پر کننده های پوستی از سازمان های غذایی و دارویی باید مجوز داشته باشند. این پر کننده های پوستی شامل اسید هیالورونیک (Hyaluronic acid)، استریلین (Restylane)، هیدروکسی آپاتیت کلسیم (Calcium Hydroxylapatite) و پلی اتیلن اسید (Polylactic acid) مصنوعی است.

پزشک متخصص پوست شما ممکن است از چربی پوست شما به عنوان پر کننده استفاده کند که نیاز به لیپوساکشن (Liposuction) دارد. بیشتر پر کننده های پوستی موقتی هستند و در طول مدت ۶ تا ۱۸ ماه باقی می مانند. حداقل یک پرکننده پوستی مثل پلی متیل متاکریلات (Polyethyl methacrylate) تقریباً دائمی است.

۷٫ لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک عمل زیبایی رایج و بی خطر است. لیزر موهای زائد حتی برای صورت نیز استفاده می شود که هیچگونه خطری برای سلامت نخواهد داشت. لیزر موهای زائد بر روی پوست های روشن با موهای تیره بسیار خوب عمل می کند. هر چقدر رنگ موها تیره تر باشد میزان نور لیزر بیشتری را نیز دریافت می کنند. پوست روشن، نور لیزر را راحت تر به فولیکول مو منتقل می کند. بسیاری از موارد برای نشان دادن قدرت لیزر و اینکه برای رفع کامل موهای زائد به چند جلسه لیزر درمانی نیاز دارید که شامل: نوع پوست، زخامت مو، رنگ پوست و قسمتی که عمل لیزر بر روی آن انجام شود تاثیر دارد. معمولاً برای رفع کامل موهای زائد بیشتر افراد نیاز به ۳ تا ۸ جلسه لیزر درمانی نیاز است.

مجله اینترنتی زندگی سالم

سپیده پوربابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا