پزشکی و سلامت

آیا سوراخ کردن گوش می تواند به کاهش وزن منجر شود؟

 

این روزها عده ای از افراد برای لاغر شدن اقدام به ایجاد سوراخ هایی در قسمت های مختلف گوش شان مانند ناحیه تراگوس می کنند که این کار می تواند پیامد هایی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، کسانی که این کار را انجام می دهند ادعا دارند تحریک عصب های خاصی از بدن که در بخش های خارجی گوش قرار دارند می تواند منجر به لاغر شدن افراد چاق و دارای اضافه وزن شود. بهتر است در این مورد بدانید کشورهای جنوب شرق آسیا تخصص یه نام طب سوزنی دارند که برخی از ادعاهای موجود در آن مبنای علمی دارد.

بررسی ها نشان می دهند، سوراخ کردن گوش ربطی به مباحث تغذیه و کاهش تحریک اشتها و لاغری برگشت ناپذیر داشته باشد. حتی گر بپذیریم که تحریک برخی اعصاب گوش و در نهایت تحریک مغز می تواند به کاهش اشتها کمک کند باید این را هم بدانیم که این کاهش اشتها تا زمانی که اعصاب تحریک شوند اتفاق می افتد.

گفتنی است؛ افرادی که قصد کنترل و یا کاهش وزن را دارند به جای روی آوردن به اقدام های دردناک و پر عارضه، تحت نظر یک متخصص تغذیه از الگو های غذایی سالمی پیروی کنند تا کاهش وزن اصولی و علمی و برگشت ناپذیری داشته باشند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا