پاسخ های ویزیت رایگان

آیا جراحی زیبایی سینه باعث سرطان سینه میشود؟/خطرات کوچک کردن سینه

آیا جراحی زیبایی سینه باعث سرطان سینه میشود؟/خطرات کوچک کردن سینه

خطرات و عوارض جراحی زیبایی پستان چیست؟

اگر قصد عمل جراحی سینه را دارید باید بدانید هر عملی به هرحال فواید و خطراتی دارد پس باید ریسک پذیر باشید. اگر سیگار میکشید باید قبل از عمل آن را ترک کنید زیرا باعث تنگ شدن رگ های خونی میشود و جریان خون را کم میکند و باعث میشود زخم ها دیر جوش بخورند. خوردن بعضی از داروها بعد از عمل مانند آسپرین و نیز داروهای مسکن و داروهایی که خاصیت ضدالتهابی دارند خونریزی را افزایش میدهند. در اولین ویزیتی که میشوید تمام این مسائلتان را به دکتر بگویید.

درصورت داشتن اضافه وزن باید وزنتان را کم کنید. گاهی افراد برای داشتن سینه های کوچکتر برای کاهش وزن انگیزه پیدا میکنند. با توجه به سنتان  ممکن است نیاز باشد ماموگرافی انجام دهید.

آیا این جراحی، سرطان سینه را به همراه دارد؟

سوال:

می‌خواهم سایز سینه‌هایم را کوچک‌تر کنم. چه عملی باید انجام دهم تا آنها کوچک‌تر شوند؟ به علاوه آیا روش جراحی عوارضی در پی ندارد و باعث سرطان سینه نمی‌شود؟  

پاسخ:

دکتر فرامرز صفایی، متخصص جراحی: از بین روش‌های مختلف جراحی که برای کوچک کردن سینه‌ها انجام می‌شوند، به بیان ساده می‌توان به 2 روش عمده اشاره کرد که عبارتند از: الف) روش vertical که در این روش برش دورتادور هاله و یک برش عمود بر آن داده می‌شود. ب) روش T معکوس یا برش لنگری که در این روش برش دورتادور هاله و یک برش عمود بر آن و یک برش در چین زیرسینه‌ای داده می‌شود. عوارض بعد از جراحی کوچک کردن سینه‌ها را نیز می توان از دکتر مربوطه پرسید.

کوچک کردن سینه
آیا جراحی زیبایی سینه باعث سرطان سینه میشود؟/خطرات کوچک کردن سینه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا