پزشکی و سلامت

آیا آسپیرین و ایبوپروفن برای درمان افسردگی مفید است؟

سلامانهپس از اینکه دانشمندان متوجه شدند التهاب ممکن است بیماری های روانی را تحت تاثیر قرار دهد، دریافتند داروهایی که روزانه مصرف می شوند مانند آسپیرین و ایبوپروفن می توانند به درمان افسردگی کمک کنند.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از سایت دیلی میل، مطالعات در دانشگاه کمبریج بیانگر این است که سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در سلامت روان دارد. محققان ارتباطی را بین افسردگی و التهاب و یا بیش فعال شدن سیستم ایمنی بدن مشاهده می کنند. افراد مبتلا به افسردگی تمایل بیشتری به ایجاد التهاب دارند، حتی اگر در حال مبارزه با عفونت نباشند.
محققان می گویند داروهای مبارزه با التهاب جایگزین خوب، قابل دسترس و مقرون به صرفه ای برای مبارزه با افسردگی هستند.همچنین سیستم ایمنی بدن مانند ترموستات عمل می کند اغلب اوقات تا تحریک نشوند شروع به فعالیت نمی کند ولی زمانی که بدن دچار عفونت شود کار خود را آغاز می کند.اما در بدن بعضی از افراد این ترموستات همیشه در حال فعالیت است به همین دلیل این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی و بیماری های روانی هستند.
افراد مبتلا به افسردگی و اسکیزوفرنی بیش از سایر افراد به بیماریهای قلبی و دیابت مبتلا می شوند. همچنین محققان هشدار دادند که کودکان با سطح بالایی از عفونت، در زمان رشد بیشتر در معرض ابتلا به به افسردگی و بیماری های روانی هستند. آنها دریافتند کودکانی که پروتئین زیادی برای مبارزه با عفونت در خونشان آزاد می شود، در بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای افسردگی هستند.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا