دانستنی هاسلامت و تندرستی

آنلاین بودن چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟

بزرگسالان یک چهارم از روز خود را به صورت آنلاین می گذرانند

(ماری کلر درکینگ) آمارهای جدید نشان داده است که بزرگسالان انگلیس یک چهارم از زندگی خود را به صورت آنلاین در اینترنت می گذرانند.

با شروع شدن کرونا ویروس که ما را به سمت فن آوری برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده هدایت کرد جای تعجب نیست که استفاده از اینترنت در سراسر انگلیس افزایش یافته است.

یک مطالعه جدید توسط Ofcom روشن کرده است که دقیقا چه مقدار از وقت ما  در اینترنت می گذرد.

به احتمال زیاد ما شاهد تغییر نوع خدمات آنلاین که در آن وقت صرف کرده ایم ،بوده ایم که سرویس های ارتباطی مانند TikTok و Zoom شاهد رشد بی سابقه ای هستند زیرا افراد به دنبال راه های جدیدی برای ارتباط با یکدیگر بودند.

براساس این گزارش، بازدید کنندگان از انگلیس در برنامه اشتراک گذاری ویدیو TikTok بیش از دو برابر شده اند، از 5.4 میلیون در ژانویه به 12.9 میلیون در ماه آوریل تغییر کرده اند.

آنلاین بودن چه تاثیری بر سلامتی ما دارد
آنلاین بودن چه تاثیری بر سلامتی ما دارد

نسبت بزرگسالان انگلیس که به صورت آنلاین تماس تلفنی برقرار می کنند، بسیار زیاد شده است، به طوری که هفت نفر از 10 نفر اکنون حداقل هفتگی از چنین خدماتی استفاده می کنند.

از زمان کار در خانه تا  آموزش آنلاین، در هنگام شیوع کروناویروس همه ما از اینترنت بیشتر استفاده می کنیم.

اپلیکشن هایی مانند WhatsApp و Facebook Messenger بطور منظم از پیام متنی یا ایمیل استفاده میک نند، در حالی که تماس های صوتی آنلاین بر روی سیستم عامل هایی مانند WhatsApp اکنون تقریباً به اندازه تماس های تلفنی محبوب هستند.

Coronavirus شیوه زندگی، کار و برقراری ارتباط آنلاین با میلیون ها نفر را که برای اولین بار از خدمات ویدیویی آنلاین استفاده می کند ، به شدت تغییر داده است. شیوه ارتباط ما تکامل یافته و مردم افق آنلاین خود را گسترش داده اند.

بیشتر بخوانید : اثرات مخرب مادران معتاد به اینترنت

نقش اینترنت کمک به اطمینان از داشتن تجربه مثبت مردم و امنیت و محافظت از آنها می باشد. آنچه باعث افزایش زمان آنلاین می شود، برای سلامتی ما است طبق گفته یک پزشک عمومی، دکتر کیت گریمز صرف وقت بیشتر در صفحه نمایش ها، تأثیرات منفی بر سلامتی ما دارد.

وی در ادامه گفت: “استفاده زیاد از صفحه نمایش باعث می شود که افراد فعالیت های سالم تری انجام نمی دهند آنها می خوابند و کمتر ورزش می کنند، و بیشتر غذا می خورند.”

“مطالعات متعددی در بزرگسالان و کودکان ارتباط بین افزایش زمان صفحه و چاقی را ا نشان می دهد.”

دکتر گریمز می گوید نور از صفحه نمایش های رایانه ای و تلویزیون حاوی بلوزهایی است که تولید ملاتونین در بدن را مختل می کند. ملاتونین یک ماده شیمیایی است که برای تنظیم چرخه خواب بسیار مهم است.

نظریه این است که زمان صفحه نمایش در شب و شب این چرخه طبیعی را مختل می کند و بی خوابی می تواند نتیجه بگیرد. این همچنین می تواند بر رفتا، تمرکز و خلق و خوی ما تأثیر منفی بگذارد.

شما روزانه چه مقدار آنلاین هستید ؟ دیدگاه خود در با همراهان عزیز زندگی سالم در میان بگذارید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا