فناوری

آفیس ۲۰۰۷ یا ۲۰۱۰ کدامیک بهترند؟

گزارش تحلیلی اورژانس it؛

برنامه Office از ابزارهای پر کاربرد سیستمی است که برای ویرایش و انجام کارهای متنی دیگر استفاده می‌شود که در نسخه‌های مختلفی عرضه شده است که هر کدام مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند که در این مقاله قابل بررسی است.

به گزارش اورژانس it باشگاه خبرنگارن، آفیس ۲۰۱۰ یکی از نسخه‌های عرضه شده و با کاربردی قوی و ابزارهای مناسب برای کاربری تجاری و شخصی در اختیار کاربران قرار گرفته است، که تغییرات کلی در بخش آفیس به صورت زیر معرفی می‌گردد.

۱.         ایجاد نوار ابزار توسعه یافته برای تمام برنامه‌های آفیس

۲.         اضافه شدن ویرایشگر ویدئویی در power point

۳.         ابزارهای مدیریت و نامه نگاری در outlook

۴.         ویرایشگر تصاویر word

۵.         عرضه نسخه‌های تحت وب برای نرم‌ افزار‌ها

یکسری از تغییرات در آفیس ۲۰۱۰ صورت گرفته است که یکسان سازی آیکون‌های نرم افزا‌ر‌ها یکی از عمده‌ترین آن‌هاست.

قابلیت دیگر ایجاد نوار ابزار اشتراکی برای دسترسی به سایر نرم افزار‌های خانواده آفیس است.

تغییر دیگر در بخش Backstage می‌باشد که در این قسمت گزینه‌ها بر اساس موضوع چیده شده‌اند دسترسی به آن آسان‌تر و گرافیکی‌تر شده است.

Microsoft Word ۲۰۱۰

ایجاد کردن گزینه‌ای پیشرفته برای مستندات با کیفیتی بالا‌تر و دسترسی همزمان چند نفر برای یک مستند از دیگر قابلیت‌های این نسخه از نرم افزار آفیس می‌باشد.

Paste Review از تغییرات اعمال شده در این قسمت مربوط به حافظه می‌باشد که با توجه به گوناگونی نوع آن‌ها در حوزهٔ متون، تصاویر و جداول به صورت قابل توجهی توسعه یافته است.

ابزار ویرایشگر تصاویر

اضافه شدن Color، Saturation، Cropping، Share pening، Softening، Contrast به ویرایشگر تصاویر از تغییرات قابل توسعه در این بخش است.

Microsoft outlook ۲۰۱۰

Quick step ابزاری است که برای سرعت بخشیدن مکاتبات معرفی شده است که انتقال نامه به یک پوشه و یا مقصدی دیگر، تنظیم جلسات تیمی با مشخص کردن نمایندگان و ارسال نامه به تمام اعضای تیم از قابلیت‌های این ابزارند.

قابلیت مناسب پیگیری‌ها

در این قابلیت امکان مرتب سازی نامه‌ها فراهم شده است و همچنین کاربر می‌تواند حساب پیگیری نامه‌ها را از لیست خارج و حذف نماید.

Microsoft Excel ۲۰۱۰

یکی از مهم‌ترین تغییرات در این قسمت افزودن ابزاری جدید به نام Sparklines است که این ابزار نمودار‌هایی در اندازه یک سلول هستند که برای سرعت بخشیدن در فرآیند دسترسی به داده‌ها و نمایش گرافیکی برای هر بازه فراهم شده است.

Microsoft powerpoint ۲۰۱۰

ایجاد و اشتراک گذاری فایل‌های نمایشی و قابلیت دسترسی از طریق محیط وب و تلفن‌های هوشند و کارکرد همزمان چندین کاربر از امتیازات دیگر این نسخه است.

درج فیلم‌های کوتاه قابلیت دیگری است که نسخه‌های قبلی از این ویژگی برخوردار نبودند.

از ویژگی‌های دیگر می‌توان به قابلیت جاسازی فیلم‌های آنلاین و افزودن آن در پاورپوینت اشاره کرد. که این ویژگی مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت.

نتیجه گیری:

بهره گیری از امکانات نسخهی ۲۰۱۰ آفیس مستلزم آشنایی و بررسی تخصصی در قسمتهای مختلف نرم افزار می‌باشد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا