پزشکی و سلامت

آفتابگردان گیاهی برای کاهش فشار خون

تخمه آفتابگردانکارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تخمه آفتاب گردان منبع خوبی از منیزیم است و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که منیزیم به کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و همچنین سکته قلبی کمک می‌کند.

  افزود: تخمه آفتابگردان از جمله مغزهای چربی است که نه‌تنها به عنوان آجیل و تنقلات، بلکه در غذاها و به خصوص سالادهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ترکیبات موجود در روغن آفتابگردان تشریح کرد: روغن آفتابگردان، 66 درصد چربی غیراشباع اسیدلینولئیک دارد و علاوه بر آن، این تخم منبعی غنی از فیبر، پروتئین، ویتامین E، ویتامین ب، ویتامین آ و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، منیزیم، ‌آهن، فسفر، سلنیوم، کلسیم و روی است.

نقشی ادامه داد: کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صاف شدن صدا با مصرف تخمه آفتابگردان گفت و یادآور شد: مصرف تخمه آفتابگردان برای رفع ناراحتی‌های برونش، حنجره، مشکلات ریوی و همچنین صاف شدن صدا مؤثر است.

وی افزود: مهم‌ترین خاصیت درمانی تخمه آفتابگردان تقویت‌کنندگی چشم و دید انسان است ولی نباید در خوردن آن افراط نمود.

نقشی ضمن بازگو کردن آثار کمبود منیزیم در بدن تاکید کرد: کمبود منیزیم در بدن باعث بالا رفتن فشار خون، گرفتگی ماهیچه‌ها ( شامل گرفتگی ماهیچه قلب، راه های هوایی که از نشانه های آسم است) و سر دردهای میگرنی و همچنین خستگی و تنش می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا