اجتماعی

آدیداس از زباله‌های اقیانوسی کفش پرینت می‌گیرد

پرینتر های سه بعدی؛

 

شرکت لوازم ورزشی آدیداس با تلفیق دو طرح خود، قصد دارد تکنولوژی آینده را به کمک محیط زیست بیاورد.

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از گروه علم و فناوری آنا، در حدود خرداد ماه 1394 بود که آدیداس اعلام کرد در همکاری با مؤسسه پارلی که در زمینه پاکسازی اقیانوس‌ها از ضایعات پلاستیکی فعالیت می‌کند، کفشی طراحی کرده که از جنس ضایعات اقیانوسی ساخته شده است.

 

پس از آن هم ماه گذشته این شرکت یک نمونه از کفش ورزشی را رونمایی کرد که زیره آن با استفاده از پرینت سه‌بعدی ساخته شده بود. کف این کفش براساس شکل پا و نوع کاربری مشتری قابل تغییر بود و به صورت سفارشی برای هر خریداری قابل پرینت بود.

 

آدیداس در اعلامیه دیروز خود خبر داد که قصد دارد با تلفیق این دو پروژه، کفش‌های ورزشی بسازد که با استفاده از مواد پلاستیکی ضایعات دریاها پرینت گرفته شده‌اند.

 

براساس این اعلامیه مواد به کاررفته در این کفش‌ها از جنس نوعی پولی‌استر بازیافتی و «جیل‌نت» است. جیل‌نت نوعی طور ماهی‌گیری است که وقتی ماهی را به دام می‌اندازد، اگر ماهی قصد فرار داشته باشد، آبشش‌هایش در آن گیر می‌کند و می‌میرد.

 

هدف آدیداس از تولید چنین کفش‌هایی، ساخت لوازمی است که به‌طور 100 درصد با طبیعت سازگاری داشته باشند. هنوز مشخص نیست این کفش‌های پرینت شده از دریا، چه زمانی به دست مشتریان می‌رسند اما حجم عظیم لکه‌های پلاستیکی شناور بر اقیانوس‌ها، بی‌صبرانه در انتظار تولید آنها خواهد بود. بنابر برخی گزارش‌ها، بزرگترین لکه پلاستیکی اقیانوسی، ابعادی به اندازه قاره اروپا دارد.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا