پزشکی و سلامت

آدامس براي اين دسته از دختران شديدا ممنوع!

آدامساغلب افراد در هنگام استرس آدامس می‌جوند، اما این کار به ویژه در دختران نوجوان باعث بروز مشکلاتي براي سلامتی آنها می‌شود.
خوردن “آدامس” برای “دختران نوجوان” ممنوع!
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان با مطالعه‌ بر روی نوجوانان دریافتند که در حدود 87 درصد از دختران نوجوان که به میزان زیاد آدامس می‌جوند، دچار مشکل سردرد و “میگرن” می‌شوند.
گفتنی است، یافته‌ها نشان می‌دهند جویدن آدامس باعث ایجاد نوعی استرس و فشار به “مفصل گیجگاهی فکی” یا “tmj” مکان اتصال فک به جمجمه می‌گردد و در نهایت باعث ایجاد سردرد در فرد می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهند علاوه بر فشار به “جمجمه” دانشمندان علت دیگر بروز سردرد را شیرین کننده‌های مصنوعی مانند “آسپارتام” در اکثر آدامس‌ها عنوان كردند که می‌تواند باعث فشار در اعصاب TMJ (مفصل فکی) و بروز سردرد شود.
دانشمندان در کنار مصرف آدامس موارد دیگری مانند استرس، خستگی، کمبود خواب، گرمای محیط، “بازی‌های چند رسانه‌ای”، سر و صدا، نور خورشید و عدم تغذیه‌ی صحیح را در بروز سردرد به ویژه در میان دختران نوجوان موثر می‌دانند.

پزشکان توصیه می‌کنند دختران نوجوان از مصرف آدامس به میزان زیاد و جویدن آن به مدت طولانی جدا خودداری نمایند. این امر به ویژه به هنگام انجام کارهای پر فشار مانند امتحان و یا “مصاحبه‌های شغلی” اهمیت دارد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا