آرایش و زیبایی

آب بنوشید تا دور چشمانتان کبود نشود

 

نوشیدن آب و استفاده از سبزیجات و میوه‌های به میزان کافی می‌تواند در عدم بروز تیرگی دور چشم موثر واقع شوند.

پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان کرد: عموما علت عمده کبودی یا تیرگی دور چشم ژنتیکی است که در این صورت نه بیماری محسوب و نه معضل خاصی تلقی می‌شود البته از طرف دیگر رژیمهای نامناسب غذایی هم اکثر اوقات می‌تواند باعث این وضعیت شوند به صورتی که چشمها حالت گودافتاده و تیره پیدا می‌کند.

 

فرح‌بخش اذعان کرد: افرادی که رژیمهای نامناسب پروتئینی می‌گیرند نیز دچار کبودی اطراف چشم می‌شوند چرا که با این رژیم غلط آب بدن خود را از دست می‌دهند علاوه بر این موارد شرایط دیگری که با تقلیل آب بدن همراه باشند وجود دارد که عاملی برای تیرگی دور چشم هستند.

 

وی در ادامه افزود: کاهش مصرف آنتی اکسیدانها مواد ضد سرطان و التهابی موجود در سبزیجات و میوه‌ها هم می‌تواند باعث تشدید این معضل شود لذا اگر فرد تغذیه صحیح داشته به میزان کافی آب نوشیده و مصرف سبزیجات و میوه‌ها در برنامه‌ غذایی خود قرار دهد از بروز این مشکل جلوگیری کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از کرمهایی که توسط متخصص پوست تجویز می‌شوند و اغلب حاوی مواد کلاژن ساز هستند می‌توانند در مواقعی که پای عوامل ژنتیکی در میان است موثر واقع شوند چرا که کلاژن به سلامت پوست کمک و تیرگی دور چشم را بهبود می‌بخشد.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا