روانشناسی

کودکان از کی باید جدا بخوابند؟

کودک چند ماههیک دکترای علوم‌تربیتی معتقد است، کودکان باید از سنین بین چهار تا هفت سالگی در اتاق جداگانه بخوابند.

دکتر الهام کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه بهترین زمان برای جدا خواباندن کودکان در سنین یک تا دو سالگی است، گفت: عادت دادن کودک به جدا خوابیدن باید به صورت مرحله‌ای صورت گیرد، به این معنا که ابتدا باید رختخواب یا تخت کودک را جدا کرده و پس از عادت‌کردن کودک به جدا خوابیدن او را به اتاق دیگری منتقل کرد و یک یا دو ساعت پس از خوابیدن کودک از اتاق او خارج شد.

این دکترای علوم‌تربیتی با بیان اینکه تک فرزندها درمورد جدا خوابیدن مشکلات بیشتری دارند، استفاده از وسایل مورد علاقه مثل عروسک و… را برای عادت آنها به تنها خوابیدن مناسب دانست.

این روانشناس کرمانشاهی در ادامه بیشترین ترس کودکان را از تاریکی دانست و گفت: همین ترس سبب خواهد شد تا کودکان از تنها خوابیدن هراس داشته باشند که این ترس را می‌توان با روشن‌کردن چراغ‌خواب از بین برد.

وی به والدین توصیه‌کرد: از آنجایی که کودکان معمولا در طول شب چندین بار از خواب بیدار می‌شوند بهتر است در اولین شب‌های جدا خوابیدن، والدین مرتبا به او سر بزنند.

این دکترای علوم تربیتی معتقد است، بنابر ویژگی‌های فردی کودکان باید از سنین بین چهار تا هفت سالگی در اتاق جدا از والدین خود بخوابند.

کاویانی بزرگترین معضل موجود بر سر راه جدا خوابیدن کودکان را این مسئله دانست که خانواده‌ها معمولا کودکان خود را تا سنین پنج یا شش سالگی نزد خود می‌خوابانند و از آن پس تلاش می‌کنند تا او را به زور مجبور به جدا خوابیدن کنند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا