خانه داری

کاربرد نوشابه در خانه

کاربردهای غیر خوراکی نوشابه

نوشابه ها به دلیل داشتن قند بالا، گاز دی اکسید کربن و مواد افزودنی به استخوان و دندان ضرر زیادی میزنند. از مضرات نوشابه ها میتوان به بیماری‌های قلبی- عروقی، چاقی و دیابت اشاره کرد.

اگر قصد پاک کردن لکه چربی از روی لباس دارید نوشابه کوکا کولا بهترین گزینه است . زیرا این نوشابه حاوی اسیدفسفریک و اسیدکربنیک است که لکه را به سرعت پاک میکنند.

پاک کردن لکه روغن ماشین
اگر در پارکینگ شما لکه روغنی ریخته است حتما میدانید پاک کردن آن خیلی هم آسان نیست. پس یک قوطی نوشابه بردارید و روی لکه بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند تا جذب شود سپس لکه را با آب بشویید. همچنین نوشابه پاک کننده خوبی برای سپر ماشین است و پاک کردن سپر ماشین با نوشابه آن را برق می اندازد.
 براق کردن شیشه
نوشابه به دلیل داشتن اسیدفسفریک حشرات چسبیده به شیشه و آلودگی های سطح آن را پاک میکند. کمی نوشابه با اسپری روی شیشه بپاشید و از اسفنج برای پاک کردن آلودگی ها استفاده کنید سپس با آب و صابون شیشه را بشویید.
 پاک کردن چربی از روی لباس
کافی است لباس ها با لکه چربی را در ماشین لباسشویی بیندازید و قبل از ریختن پودر ماشین لباس شویی یک لیوان نوشابه در مخزن ماشین بریزید. توصیه میشود در این مورد از نوشابه کوکا کولا استفاده شود.
از بین بردن حشرات
مقداری نوشابه در یک بطری ریخته و آن را نزدیک گیاهان و درختان بگذارید تا حشرات به سمت آن بروند و با آن تله ای برای مگس ها و پشه ها ایجاد کنید.
 نظافت دسشویی
به جای استفاده از مواد شیمیایی خطرناک از نوشابه برای از نظافت توالت و سینک دسشویی استفاده کنید. بدین صورت که یک بطری نوشابه روی توالت ریخته و بگذارید یک ساعت بماند و بعد با آب آن را بشویید. از همیشه براق تر میشود.ضمن اینکه بسیار مقرون به صرفه است.
بازگشایی  پیچ و مهره‌ های زنگ‌ زده از هم
مقداری نوشابه روی پیچ و مهره ها بریزید و بعد از ربع ساعت آن ها را در بیاورید خواهید دید که پیچ و مهره ها از هم جدا میشوند.
 
موش ها عاشق نوشابه اند.
برای خلاص شدن از دست موش ها از نوشابه استفاده کنید بدین صورت که در قسمت های مختلف خانه چند ظرف نوشابه قرار دهید تا موش ها از بین بروند زیرا بدن موش قادر نیست گاز کربنیک نوشابه را دفع کند و موش چاق و بیمار میشود.
جلا دادن نقره و مس 
برای  برق انداختن ظروف مسی و نقره خود از نوشابه استفاده کنید. کمی نوشابه روی یک پارچه تمیز بریزید و روی نقره و مس خود بکشید سپس ظرف را با آب بشویید و با یک پارچه تمیز آن را بخشکانید.
از بین بردن سوختگی های قابلمه
 در قابلمه سوخته شده مقداری کوکاکولا بریزید و بیست دقیقه آن قابلمه را روی شعله قرار دهید سپس با اسفنج قابلمه را تمیز کنید اگر سوختگی ها از بین نرفت دوباره نوشابه در آن بریزید و 24 ساعت بگذارید بماند دیگر نیازی به گذاشتن روی حرارت نیست فقط آن را بشویید.
از بین بردن لکه خون
روی لکه خون ریخته شده روی لباس مقداری نوشابه بریزید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند سپس آن را با پودر بشویید.
جدا کردن آدامس از روی هر سطح
برای جدا کردن آدامس،  آن سطح را با نوشابه خیس کرده و آن را جدا کنید.
براق کردن وسایل آهنی
برای وسایل آهنی زنگ زده از نوشابه استفاده کنید تا کاملا تمیز و براق شوند و اثری از زنگ زدگی نباشد سپس با آب بشویید و سریع خشک کنید.
از بین بردن لکه جوهر از روی فرش و موکت
روی لکه ایجاد شده نوشابه ریخته و 10 دقیقه اجازه دهید تا بماند. بعد از خشک شدن با جارو برقی روی آن بکشید.

بیشترین مصرف نوشابه را کدام کشورها دارند؟

مکزیک
نروژ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا