کسب و کار

کاربرد رول بولت در صنعت

رول بولت ها از جمله کاربردی ترین ابزارهای فولادی هستند که برای اتصال در سطوحی؛ مانند آجر، بتن، سیمان و… طراحی شده اند. این ابزارها تأثیر بسیار زیادی در استحکام سازه ها دارند و اتصالاتی ایمن را فراهم می آورند. فروشگاه اینترنتی یگانه استیل ارائه دهنده انواع رول بولت با کیفیت عالی و قیمت مناسب است.

رول بولت یگانه استیل

معرفی رول بولت و انواع آن

رول بولت ها انواع بسیار زیادی دارند که با شناخت هر کدام از آن ها می توانید با آگاهی بیشتری از این محصولات استفاده نمایید.

  • رول بولت استیل: این رول بولت ها حداقل 10.5 درصد کروم دارند و در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم اند.
  • رول بولت hkd: این رول بولت ها برای پروژه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و تحمل بار متوسطی دارند.
  • رول بولت سقفی: نصب لوسترها و سایر آویزها توسط این رول بولت ها انجام می شود. رول بولت های سقفی قدرت تحمل بار کمتری دارند.
  • رول بولت hsa: این رول بولت ها از فولاد کربنی با گرید 5.8 تولید شده و تحمل بار آن ها تا 40 درصد بیشتر است.

اجزاء و نحوه‌ عملکرد

رول بولت ها از یک پیچ رزوه‌ دار، بدنه استوانه ‌ای چاک دار، مهره و واشر ساخته شده اند. نحوه عملکرد آن ها به این صورت است که وقتی مهره آن را سفت می کنیم، پیچ سرمخروطی شکل سبب بازشدن استوانه فلزی چاکدار می شود و در نتیجه قطر بولت افزایش پیدا کرده و اتصال قطعات به بتن یا مصالح پایه دیگر محکم می شود.

انواع رول بولت در خدمت صنایع مختلف

رول بولت ها اطمینان بسیار بالایی دارند و ساز و کار نصب آن ها ساده است؛ به همین دلیل در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می گیرند که به طور مفصل به آن ها اشاره می کنیم:

صنعت ساختمان

صنعت ساختمان یکی از مهم ترین صنایع هدف رول بولت ها است. رول بولت ها هیچ گونه آسیبی به مصالح ساختمانی وارد نمی کنند؛ به همین دلیل برای افزایش مقاومت سازه ها و ساختمان های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مهم ترین کاربردهای رول بولت در صنعت ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب و اتصال سازه‌ های پیش ساخته
  • راه‌حل ‌هایی ایمن و ماندگار برای تأسیسات مکانیکی و برقی ساختمان

صنایع سنگین

استفاده از رول بولت ها به دلیل داشتن تحمل باربری بالا، مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان صنایع سنگین قرار گرفته است. نقش آفرینی رول بولت در صنایع سنگین خاص و تولید جرثقیل های سقفی و استفاده از آن در خطوط تولید از جمله کاربردهای رول بولت در صنایع سنگین است.

مهار لرزش و ارتعاشات

داشتن اتصالی ایمن در صنایع دریایی و حفاری از مهم ترین نیازهای این صنایع است که با بهره مندی از رول بولت ها برطرف می شود. رول بولت ها سبب اتصال مخازن نفت و گاز به زمین می شوند و اتصالی ایمن و بدون لرزش و ارتعاش را به همراه می آورند.

انتخاب و نصب حرفه‌ای رول بولت صنعتی

برای نصب رول بولت ها و بهره مندی از آن ها باید 2 مرحله زیر را به خوبی انجام دهید؛ در غیر این صورت ممکن است در زمان نصب با شکستن رول بولت مواجه شوید:

محاسبه ظرفیت باربری

رول بولت را باید با توجه به جنس، سایز و وزن مناسب انتخاب کنید؛ چراکه اگر وزن آویز متصل به رول بولت بیشتر باشد، خطر افتادن و جداشدن آن وجود دارد.

رول بولت صنعتی

انتخاب مته، سوراخکاری و گشتاور نهایی

در مرحله بعدی باید مته مناسب با قطر رول بولت را انتخاب کرده و عملیات سوراخکاری را انجام دهید. فراموش نکنید که عمق سوراخ ایجاد شده باید متناسب با طول و ضخامت رول بولت باشد.

نگهداری و بازرسی دوره‌ای رول بولت‌ها

نگهداری و بازرسی دوره ای رول بولت ها اهمیت بسیار ویژه ای دارد و ایمن بودن تأسیسات و سازه ها مؤثر است. در واقع بازرسی های دوره ای اقدامی پیشگیرانه جهت خرابی های ناشی از خراب شدن رول بولت ها هستند.

نشانه ‌های خرابی رول بولت

به طور کلی می توان نشانه های خراب شدن رول بولت ها در موارد زیر خلاصه کرد:

  • صدای غیر عادی در زمان استفاده از رول بولت
  • مشاهده ترک خوردگی یا شکستگی ظاهری در رول بولت
  • عدم چرخش صحیح قطعه
  • لغزش یا مسدودی در حرکت رول بولت

رول بولت

بازرسی دوره‌ای

نگهداری و بازرسی دوره ای سبب افزایش عمر مفید رول بولت شده و در بهبود عملکرد صحیح آن مؤثر است. علاوه بر این از حوادث ناشی از خرابی رول بولت جلوگیری می کند.

خرید انواع رول بولت از یگانه استیل

یگانه استیل عرضه کننده انواع رول بولت برای کاربردهای خانگی و صنعتی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص محصولات یگانه استیل، با شماره تلفن های درج شده در سایت این مجموعه، تماس بگیرید.

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا