آرایش و زیبایی

پوستی بهاری داشته باشیم

همه افراد دوست دارند همانند هوای لطیف و طبیعت زیبای بهاری، پوستی شاداب، لطیف و زیبا داشته باشند. بالطبع برای رسیدن به این آرزو باید نکاتی را برای مراقبت از پوستشان رعایت کنند.

  دکتر محمدعلی نیلفروش زاده، رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول بنیادی تهران نسخه‌ای را برای مراقبت از پوست بدین شرح ارائه کرده است:

*مرطوب‌کننده بزنید

همیشه قبل از انجام کارهای روزانه دستکش بپوشید و بعدازآن هم پس از شستشوی دست‌ها حتماً از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر خانم‌ها و آقایان فقط به همین یک نکته، یعنی استفاده مرتب از مرطوب‌کننده دقت کنند متوجه می‌شوند به‌راحتی از بسیاری مشکلات پوستی پیشگیری کرده‌اند و باصرفه جویی در هزینه توانسته‌اند تنها با یک محصول ساده آرایشی-بهداشتی فواید زیادی ببرند. این محصول باید همراه هر خانم یا آقایی باشد. پس در کیف‌دستی و چمدان سفرتان مرطوب‌کننده را فراموش نکنید. اگر دنبال این هستید که بهترین مرطوب‌کننده را معرفی کنم باید تأکید کنم بیشتر مرطوب‌کننده ها با تشکیل یک‌لایه پوششی روی پوست مانع از هدر رفتن آب آن می‌شوند. تنها نکته مهم درباره مرطوب‌کننده استفاده همیشگی از آن به‌خصوص هنگامی است که هنوز دست‌هایتان مرطوب و پوست کاملاً خشک نشده است.

*ضد آفتاب خوب بزنید

توصیه می‌کنم کسانی که پا به سن گذاشته‌اند حتی در انتخاب ضد آفتاب هم دقت کنند و انواعی را بخرند که حاوی مرطوب‌کننده باشد. نمی‌توان از خشکی پوست به دلیل بالا رفتن سن پیشگیری کرد و باید با مراقبت از پوست خشک و چرب کردن مداوم آن شادابی آن را برگرداند. همه خانم‌ها، آقایان و حتی بچه‌ها باید از ضد آفتاب مناسب خود استفاده کنند. چه به سواحل دریا سفر می‌کنید، چه به کوه و دشت می‌روید و چه در شهر تردد می‌کنید و به مهمانی می‌روید باید حتماً ضد آفتاب بزنید. ضمناً پس از استفاده، اعتماد کامل به ضد آفتاب نداشته باشید. برخی‌ها گمان می‌کنند حالا که ضد آفتاب‌زده‌اند به سلاحی مجهز شده‌اند که می‌توانند ساعت‌ها زیر آفتاب بمانند. کسانی که به نقاط کوهستانی و دریا می‌روند حتماً باید علاوه بر کرم ضد آفتاب، از ضدآفتابهای فیزیکی مانند پوشاندن پوست با لباس مناسب بهره بگیرند.

کسانی که پوست چربی‌ دارند باید از ضد آفتابی استفاده کنند که بدون چربی باشد. تأکید می‌کنم ترجیح ما استفاده از ضد آفتابهای بدون رنگ است نه آن‌هایی که مانند کرم پودر رنگ دارد. کسی که پوست چربی دارد باید اول ضد آفتاب بی‌رنگ بزند و سپس برای مهمانی روی آن کرم پودر مخصوص پوست‌های چرب و جوش‌دار استفاده کند. این کرم‌ها حتی آرایش را روی پوست بهتر و بادوام بیشتر نگه می‌دارند. استفاده از ضد آفتابهای حاوی ضدلک به کسانی که پوستشان لک دارد یا تحت درمان‌های پوستی لک بوده‌اند توصیه می‌شود. این افراد با استفاده از چنین ضد آفتاب‌هایی می‌بینند در طول روز پوستشان روشن‌تر هم به نظر می‌رسد.

*قبل از خواب صورتتان را بشویید

حتماً قبل از خواب صورتتان را بشویید و با آرایش نخوابید. استفاده از شوینده‌های غیر صابونی که در انواع مختلف و برای انواع پوست در بازار موجود است بر شستن صورت با صابون‌های قلیایی ارجح است. صابون‌ها پوست شما را خشک و مستعد چروک می‌کنند. اگر مجبور به استفاده صابون بودید، حتماً کرم مرطوب‌کننده بزنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا