آشپزی و آشپزخانه

سوپ کلم بروکلی

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی با شیر

بروکلی یکی از سبزیجات خوشمزه و بی نظیر برای سوپ است که می توان با آن سوپی بی نهایت خوش رنگ و خوش طعم آماده کرد. سوپ کلم بروکلی با شیر از ساده‌ترین و خوشمزه ترین دستورها را دارد و بسیار در پاییز می چسبد. این سوپ خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه سوپ بروکلی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم

کلم بروکلی : یک عدد

شیر : نیم لیتر

نمک، فلفل : به مقدار لازم

جعفری : برای تزیین به مقدار لازم

بیشتر بخوانید : سوپ قارچ و بروکلی

سوپ کلم بروکلی با شیر
سوپ کلم بروکلی با شیر

طرز تهیه سوپ بروکلی

در ابتدای کار کلم بروکلی را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و سپس خوب بشویید.

بروکلی را با کارد به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و بشویید.تکه‌های کلم بروکلی شسته‌ شده را همراه با شیر ن داخل یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط با کمی جو پرک و رشته سوپی قرار دهید.

وقتی شیر به جوش آمد  صبر کنبد تا حدود ۵ دقیقه‌ای همراه با کلم بروکلی‌ها بجوشد.

وقتی بروکلی‌ها کمی نرم شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید.صبر کنید تا کمی خنک شود سپس آن‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید.

مخلوط‌ کن را روشن کرده وبگذارید مواد به صورت کاملا یک‌دست و مخلوط در بیاید.حالا مخلوط میکس‌شده را دوباره به قابلمه منتقل کنیدو بر روی حرارت ملایم قرار دهید.

سوپ کلم بروکلی خوشمزه شما اکنون آماده است. می‌توانید این سوپ را با جعفری   یا برش‌های نان مخصوص سوپ تزیین کرده و داخل ظرف مناسب سرو کنید.

خواص بروکلی

درمان و حتی پیشگیری از  سرطان  از خواص کلم بروکلی است که می‌تواند یک دارو برای درمان انواع سرطان‌ها مانند سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان پروستات و سرطان اندام‌های داخلی مانند سرطان ریه، سرطان روده بزرگ، کبد، کلیه و اندام‌های گوارشی،جلوگیری از سرطان سینه و رحم باشد.

 ویتامین C، گوگرد و برخی اسیدهای آمینه و سم‌زدایی بدن از خواص کلم بروکلی است. کلم بروکلی در نابودی رادیکال‌های آزاد و سمومی مانند اسید اوریک از بدن و پاک‌سازی خون مؤثر است. کلم بروکلی می‌تواند در جلوگیری از جوش، خارش، نقرس، سنگ کلیه و بیماری‌های پوستی مانند اگزما نیز مؤثر باشد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا