تغذیه کودک

۳ غذای ویژه برای پایان شیردهی و آغاز تغذیه کودک

۳ غذای ویژه برای آغاز تغذیه کودک

غذاهایی برای پایان شیردهی

از شش ماهگی، کودک شما می تواند غذاهای مختلف زیادی بخورد. اگر سعی کنید زودتر از موعد او را به انواع سلیقه ها و بافت ها عادت دهید، کودک در آینده در خوردن غذا آسان گیرتر می شود. همراه زندگی سالم باشید با ۳ غذای ویژه برای پایان شیردهی و آغاز تغذیه کودک.

با تغذیه انواع غذاها به او کمک می کنید تا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را برای رشد به دست آورد و به او  عادات سالم تغذیه ای با یک عمرشاد هدیه دهید.

کودک شما چه غذایی باید بخورد؟ در اینجا سه غذای مناسب برای کودک شما آورده شده است.

۳ غذای ویژه برای پایان شیردهی و آغاز تغذیه کودک

سبزیجات

به محض  پایان شیر دهی، سبزیجات متنوعی به کودک خود بدهید. غذای کودک خود را با سبزیجات آغاز کنید.

سبزیجات، رنگ، بافت و تنوع را به وعده های غذایی کودک اضافه می کنند و به سرگرم کننده شدن غذاها کمک می کنند! سبزیجات از نظر ویتامین، مواد معدنی و فیبر سرشار هستند.

سبزیجات به رشد و نمو سالم بدن کمک می کنند و در طولانی مدت می توانند از شما در مقابل برخی بیماری ها محافظت کنند.

استفاده از سبزیجات تازه در ابتدای شیر گرفتن آسانتر است. اگر صبر کنید تا او بزرگتر شود، به احتمال زیاد او غذاهای ناشناخته و طعم های ناآشنا را رد می کند.

اگر کودک شما هنگامی که اولین سبزیجات جدید را امتحان کرد، صورت خود را بکشد، ممکن است به معنای این نباشد که او آن را دوست ندارد او فقط ممکن است از طعم جدید شگفت زده شود.

بعضی از سبزیجات مانند کلم، جوانه ها،کلم بروکلی بسیار مغذی هستند اما دارای طعم و مزه ای هستند که ممکن است مورد علاقه شما از کودکی نباشد.

اگر در ابتدا قبول نمی کند، سعی نکنید او را به خوردن مجبور کنید. صبور باشید. چند روز آن را از فهرست خارج کنید و دوباره امتحان کنید.

سعی کنید کودک خود را با سبزیجاتی  مثل جعفری و سیب زمینی شیرین وسوسه کنید. نوزادان به طور طبیعی به طعم های شیرین جذب می شوند، بنابراین ممکن است شانس بیشتری با این سبزیجات داشته باشید.

غذاهای تلخ تر را نیز ارائه دهید. به این ترتیب، کودک شما به تدریج یاد می گیرد طیف گسترده ای از طعم های مختلف را دوست دارد.

شما همچنین می توانید ترکیب غذاهای تلخ و شیرین را امتحان کنید تا به کودک شما کمک کند دامنه وسیع تری داشته باشد. با گذشت زمان، می توانید مقدار غذای شیرین تر را کاهش دهید، و به کودک خود کمک کنید تا تا وقتی که او با خوشحالی وارد بدن شود، بیشتر به طعم تلخ عادت کند.

اگر كوچك شما غذاهای انگشتی را ترجیح می دهد سعی کنید لوبیای سبز پخته شده، گل کلم بروکلی بخارپز یا هویج پخته شده به  او دهید.

ماهی

از شش ماه به بعد می توانید به کودک خود ماهی پوره شده یا تکه تکه بدهید. ماهی برای کودک شما بسیار مناسب است. چون منبع عالی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های روغنی برای سلامتی قلب کودک مناسب هستند و همچنین ممکن است از رشد مغز از وی پشتیبانی کنند.

وقتی ماهی  به کودک خود می دهید، حتماً آن را کاملاً پخته و تیغ آن  را جدا کنید.

ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا و ساردین برای کودک شما عالی هستند. بیشتر انواع ماهی های سفید کاملاً بی خطر هستند و شما می توانید به اندازه دلخواه به کودک خود بدهید. .

مرغ و گوشت قرمز

گوشت منبع عالی پروتئین و منبع خوبی از مواد مغذی مانند آهن و روی است. گوشت قرمز همچنین حاوی ویتامین D است. هنگامی که کودک شما شش ماهه است، آهن بدن او که او هنگام بارداری برایش ساخته شده بود، شروع به از بین رفتن می کند. بنابراین مهم است که سایر منابع آهن را به وعده های غذایی او اضافه کنید.

به محض شش ماهگی می توانید مرغ یا گوشت مرغ به او بدهید. اگرچه ممکن است شما از گوشت به عنوان یک ماده غذایی آشامیدنی آشکار استفاده نکنید، اما مرغ یا گوشت چرخ کرده نرم خوراکی عالی برای کودک شما است.

از مرغ پخته و نرم مانند مرغ شروع کنید. همیشه مراقب باشید که هر گوشتی را کاملاً بپزید تا آب میوه ها از بین نرود و استخوان ها را از بین ببرید.

الهام شهیدان – گروه مترجمین زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا