فرهنگ و هنر

پایان سریال شهرزاد چه میشود؟

تیم نویسندگان زندگی سالم یک پایان جذاب برای سریال جذاب شهرزاد برای کسانی که نمی توانند صبرکنند نوشتند که درپایان ماجرا می شود فهمید تا چه حد کار نویسنده های ما به خانم نغمه ثمینی نویسنده فیلمنامه شهرزاد نزدیک بوده است!

راز بزرگ آقا در سریال شهرزاد

بزرگ آقا در پایان ماجرا قطعا می میرد.اما قبل از اینکه بمیرد یک راز سربه مهر را برای ما نقل می کند.رازی که دیگر فقط شهرزاد می داند و بزرگ آقا.این راز براساس پیش بینی نویسندگان ما چند حالت دارد و همه این پایان ها هم به حدس ما درباره راز بزرگ آقا بستگی دارد:

حدس اول: شهرزاد دختر خود بزرگ آقاست.حتما شما هم مثل ما غافلگیر شدید!بله حدس ما که این است!شهرزاد دختر بزرگ آقا از همسر دیگرش است که او را به این خانواده داده تا بزرگش کنند.وگرنه چه دلیلی دارد که اینقدر روی شهرزاد حساس باشد و درباره ازدواجش تصمیم بگیرد؟

چه دلیلی دارد که او را به دانشگاه بفرستد و کمکش کند که به مدارج بالای علمی برسد؟

چه دلیلی دارد که دستمال یادگارهمسرش را به شهرزاد بدهد؟

این دستمال دستمال خود مادر واقعی شهرزاد است.در کنار این ها تنها کسی که می تواند مشکل نازایی شیرین را حل کند و هووی دخترش بشود و فرزندی از خون خودش برایش به دنیا بیاورد شهرزاد است.

بزرگ آقا قبل از مرگش این راز را به شهرزاد می گوید.

حدس دوم: بزرگ آقا خودش هم عاشق شهرزاد است!این حدس خیلی از شماها تا این قسمت شهرزاد است.بزرگ آقا خودش به خاطر شباهتی که شهرزاد به همسرش داشته شهرزاد را دوست دارد اما چون نمی تواند با او ازدواج کند وقتی به مشکل نازایی دخترش برمی خورد بهترین گزینه ای که پیدا می کند شهرزاد است.درکنار این اینطوری خودش هم به شهرزاد نزدیکتر می شود و درکنار این چون نگران ازدواج شهرزاد با مصطفی زمانی هم هست این قائله را هم ختم به خیر می کند.

حقایقی درباره مرغ آمین

در ابتدای سریال ،فرهاد یک مرغ آمین به شهرزاد هدیه می دهد که نماد سریال شهرزاد می شود و شهرزاد تا چند قسمت آن را به گردن دارد.همین هدیه ساده این روزها در تمامی فروشگاه های زیورآلات از نقره تا سیلورش ساخته شده و تا 300هزارتومان به فروش می رسد.

مرغ آمین چیست؟

مُرغ آمین در فولکلور و فرهنگ مردم ایران، نام فرشته‌ای‌ است که مدام در پرواز است و دائماً «آمین» می‌گوید. معروف است که اگر کسی نیازی داشته باشد و آن را بیان بکند و همان دم مرغ آمین نیز از فراز سر او بگذرد، نیاز و دعاهای او برآورده می‌شود.در عقاید عامه ، اگر در حین دعا و یا نفرین مرغی به نام مرغ آمین در پرواز باشد، سبب برآمدن و مستجاب شدن آن نفرین یا آفرین می شود.

«فرشته‌ای است که در آسمان پرواز می‌کند و مدام آمین می‌گوید و اگر دعایی به آمین او اصابت کند مستجاب می‌شود.»البته آمین نام ستاره‌ای نیز هست که به هنگام طلوع آن، دعا مستجاب می‌شود.

در ادبیات فارسی هم، مرغ آمین با ویژگی‌های پیش‌گفته مورد توجه قرار گرفته‌است. از جمله معروفترین نمونه‌های ادبی که در آن به مرغ آمین اشاره شده‌است، شعر مشهور شاعر ایرانی، نیمایوشیج می‌باشد که به همین نام معروف است. هرچند که «مرغ آمین» در روایت نیما هیأت مرغی به خود گرفته و از عالم فرشتگان به دنیای مرغان و سپس به جهان نمادهای نیما وارد شده‌است.

قسمتی از شعر نیما:

مرغ آمین درد آلودی است کآواره بمانده،
رفته تا آنسوی ِاین بیداد خانه
باز گشته رغبتش دگر ز رنجوری نه سوی آب و دانه
نوبت روز گشایش را
در پی چاره بمانده
…..
مرغ می‌گوید:
به سامان باز خواهد آمد خلق بی‌سامان

پایان بندی هندی سریال شهرزاد:

بزرگ آقا به شهرزاد می گوید که من پدرت هستم.البته در زمانی که در بسترمرگ است.شیرین از مرگ پدرش و به خاطر نداشتن بچه و از دست دادن قباد دیوانه می شود.قباد به دست دشمنان بزرگ آقا کشته می شود.شهرزاد وقتی می فهمد دختر بزرگ آقاست متحول می شود.او سعی می کند دم و دستگاه بزرگ آقا را متحول کند و کارهای انسان دوستانه و خیر انجام دهد.فرهاد پس از سالها به سراغ شهرزاد می آید و دوباره از او ابراز علاقه می کند و آنها با هم ازدواج می کنند.

پایان بندی ترکی سریال شهرزاد:

قباد و بزرگ آقا آنقدر از دست شهرزاد و فرهاد عصبانی می شوند که کبیر یا به روایتی امید را از شهرزاد می گیرد و به شیرین می دهند تا بزرگ کند.قباد و شیرین دوباره باهم زندگی می کنند .شهرزاد از غصه امید به جنون می رسد اما ناامید نمی شود.او سعی می کند به هرنحوی شده بچه را پس بگیرد.بزرگ آقا به دست دشمنانش کشته می شود.پس از مدت ها شهرزاد و فرهاد دوباره با هم ازدواج می کنند.

پایان بندی ایرانی سریال شهرزاد:

قباد شهرزاد را ترک می کند.فرهاد به دست توده ای هایی که می ترسند او را لو بدهند و یا عوامل بزرگ آقا کشته می شود.شهرزاد درسش را ادامه می دهد و یک پزشک قابل می شود.در پایان بندی ماجرا شهرزاد به صورت یک پایان باز امید را در آغوش گرفته و به آینده نگاه می کند!پدر فرهاد به خونخواهی او دستگاه بزرگ آقا را لو می دهد و نابود می کند.

حشمت،نقطه کور ماجرا و حل کننده معماست.

شخصیت حشمت آنقدر در فیلمنامه رمزآلود نوشته شده که می توان چند حدس جالب در باره اوزد.یکی این که حشمت باعث مرگ پسران و همسر بزرگ آقا شده،چون یا قصد انتقام دارد و یا می خواهد به این وسیله دار و ندار بزرگ آقا را بالا بکشد.پس او باید قباد و امید را هم از سر راه خودش بردارد.همه این ماجراها هم زیر سر حشمت است.

حدس دوم اینکه تنها کسی که می داند شهرزاد دختر بزرگ آقاست حشمت است.پس از مرگ بزرگ آقا او همه چیز را به شهرزاد می گوید.

آخر سریال شهرزاد چی میشه؟الهام شهیدان: SHAHRZAD series

همچنین بخوانید

یک نظر

  1. اینا که همش غلط از اب درامد ولی خیلی تصورات جالبی بود مخصوصا اینکه شهرزاد دختر بزرگ اقاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا