پاسخ های ویزیت رایگان

پاسخ پرسش های ویزیت رایگان سری دوم

پاسخ به پرسش های شما عزیزان سری دوم:

برای درمان چروک‌ها چه ویتامینی بخوریم؟

زهره. م: برای درمان چروک‌ها چه ویتامینی بخوریم؟ آیا واقعاً با تغذیه چین‌وچروک صورت قابل‌پیشگیری است؟

دکتر علی نجفی: اینکه توقع داشته باشیم حتی طی یک هفته با مصرف فلان ماده غذایی خطوط چروک بدن ازجمله صورت ازبین می‌رود، امری کاملاً محال است؛ اما یقیناً در طول زمان مثلاً یک‌ماهه می‌توان با اصلاح تغذیه نتایج آن را بر پوست دید.
در این خصوص توصیه می‌شود ویتامین E مصرف شود. این ویتامین در تقویت لایه چربی پوست یعنی جایی که کلاژن وجود دارد مؤثر است. کلاژن از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب و دیگر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند؛ درنتیجه پوست انعطاف و طراوت خود را دیرتر ازدست می‌دهد.
منابع حاوی ویتامین E کدامند؟
آووکادو از میوه‌هایی است که به‌عنوان یک منبع غنی ویتامین E شناخته می‌شود و می‌تواند به کمک پوست بیاید. از دیگر منابع ویتامین E می‌توان به روغن‌زیتون، انواع مغز، آجیل‌ها، تخمه آفتابگردان و انبه اشاره کرد. بدن برای ساختن پروتئین مهمی به نام کلاژن به ویتامین C نیاز دارد و تولید کلاژن مساوی است با پوست جوان؛ زیرا وقتی میزان کلاژن پوست کم می‌شود پوست انعطاف خود را از دست می‌دهد و چروک‌ها روی آن ظاهر می‌شوند.

سوزش قلب را جدی بگیرید

برنا. ن: آیا سوزش قلب خطرناک است؟

دکتر عبدالله ایزدی، پزشک عمومی: دردهای نارسایی عروقی قلبی به‌طورمعمول در پشت جناق منتشر و به گردن، فک، بازو و شانه تیر می‌کشد؛ اما با فعالیت تشدید و با استراحت بهتر می‌شوند. همراه تعریق سرد، تهوع یا استفراغ است و بیشتر از ده دقیقه طول می‌کشد. دردهایی که به‌شکل نقطه‌ای در سینه است و با فشار دست، حرکت یا سرفه و… ایجاد یا تشدید می‌شوند یا به‌شکل خنجری است و به‌صورت فرورفتن و بیرون‌آمدن ناگهانی سوزن در سینه توسط بیماران توصیف می‌شود به‌طورمعمول علل قلبی ندارند و خیلی نگران‌کننده نیستند. بیماران دیابتی یا مسن به‌خصوص اگر خانم باشند دردهایی با منشأ قلبی در آن‌ها به‌شکل غیرمعمول مثل درد سر دل و… تظاهر پیداکرده و حتی شدت دردی که دارند از شدت واقعی درد کمتر است و بایستی به‌محض درد مشکوک در قفسه صدری جهت اطمینان به پزشک مراجعه کنند.

قرص مسکن در دوران بارداری

خانمی ۲۶ ساله هستم که به دلیل بارداری قادر به استفاده از برخی مسکن‏های شیمیایی نیستم. شنیده‏ام ازنظر طب سنتی یخ می‏تواند نقش موثری در درمان برخی از مشکلات داشته باشد. لطفا در این زمینه توضیح دهید.

دکتر علیرضا عباسیان، متخصص طب سنتی: در طب سنتی برای هر ماده غذایی و غیر غذایی (مثل چوب، فلزات و…) یک مزاج یا طبیعی را در نظر گرفته‏اند. به‌عنوان‌مثال طبع برخی از مواد سرد و برخی دیگر گرم است. در مورد یخ باید گفت طبع این ماده سرد و خشک است، به همین دلیل در برخی از موارد می‏تواند خـاصیت مخـدری و مسـکن داشته باشد. به‌عنوان‌مثال اگر بدنتان دچار خارش شد، می‌توانید یخ را در پارچه‏ای قرار داده و روی پوست خود بکشید، این کار باعث می‏شود تا خارش از بین برود.
اگر دندان‌درد داشته باشید، به‌خصوص افرادی مثل شما که باردار هستند، می‏توانند یخ را روی دندانشان قرار دهند، با این روش درد دندان از بین می‏رود. همچنین در بعضی مواقع برای جلوگیری از خونریزی هم می‏توان از یخ استفاده کرد.
اگر فردی دچار خون‌دماغ شود، با قرار دادن یخ روی پیشانی می‏توان جلوی این خونریزی را گرفت؛ اما فراموش نکنید از قرار دادن مستقیم یخ روی نواحی مختلف بدن خودداری کنید. اگر می‏خواهید یخ را روی پوست خود قرار دهید بهتر است آن را داخل پارچه یا کیسه بگذارید.

آیا روش طرح بندی برای دندانهای فاصله دار مناسب است؟

دندان‌هایم از هم فاصله دارند.آیا روش طرح‌بندی برای برطرف‌کردن مشکل من فایده دارد؟

دکتر اکبر فاضل، دندان‌پزشک، دانشیار دانشکده دندان‌ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص پروتزهای دندانی، فلوشیپ فک، صورت و ایمپلنت: وقتی لبخند می‌زنید، لب‌ها با دندان‌ها رابطه دارند. اگر دندان‌ها درست باشند، لبخند شما زیباتر جلوه می‌کند. به این فرم خط لبخند می‌گویند که در افراد مختلف متفاوت است.
برای طرح لبخند باید به معیارهای متفاوتی توجه داشت که برای هر فرد این طراحی متفاوت است؛ اما زمانی یک لبخند نیاز به طراحی دارد که دندان‌ها ازنظر شکل، موقعیت و… ایده‌آل نباشند. با خط لبخند، مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی برای بیمار انجام می‌شود. ابتدا تغییراتی در دندان‌ها داده می‌شود تا لثه‌ها و بافت‌های نگه‌دارنده دندان با لب‌ها و شکلشان هماهنگی پیدا کنند.

آیا می‌توان در دوران قاعدگی قرص آهن و اسیدفولیک مصرف کرد؟

شهناز.پ: آیا می‌توان در دوران قاعدگی قرص آهن مصرف کرد؟ اسیدفولیک چطور؟

دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان: بله. استفاده از قرص آهن یا اسیدفولیک در دوران عادت ماهیانه اشکالی ایجاد نمی‌کند و لازم نیست مصرف این دو دارو را اگرتوسط پزشک برایتان تجویزشده طی دوره ماهیانه قطع کنید. اسیدفولیک از ویتامین‌های گروه ب است که اگر در تمام دوران بارداری تا زمان یائسگی هم آن را به‌صورت منظم مصرف کنید مشکلی برایتان پیش نمی‌آید؛ اما درخصوص قرص آهن ابتدا باید با پزشک مشورت شود تا پس از آزمایش‌های لازم قرص آهن با دوز مناسب برایتان تجویز شود.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا