پزشکی و سلامت

ویتامین C باکتری‌های مقاوم به دارو را از بین می‌برد







Normal
0




false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA






































































































































































citrus

در تحقیقی که اخیراً بر روی بیماری سل انجام شده، محققان دریافته‌اند که ویتامین C می‌تواند باکتری سل را که به دارو مقاوم است، از بین ببرد.

به گزارش زندگی سالم به نقل از برنا ؛به گفته دکتر براون استین، هنگامی که آنتی‌بیوتیک‌ها به بازار آمدند، مصرف ویتامینC مورد توجه کمتری قرار گرفت. اما ما در این تحقیق توانایی ویتامین C را در از بین بردن بسیاری از عفونت‌ها از جمله باکتری سل نشان دادیم.

محققان دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین دانشگاه یشیوا در نیویورک، هنگامی به این ویژگی ویتامین C پی بردند که در حال بررسی علت مقاومت باکتری سل به داروی «ایزونیازید» بودند.

آن‌ها این دارو را با ویتامین C همراه کردند و متوجه شدند که به این روش باکتری سل از بین رفت. سپس محققان پس از انجام آزمایشات متعدد دریافتند که علت از بین رفتن باکتری سل، ویتامین C بوده است نه داروی ایزونیازید.

این کشف می‌تواند در آینده منجر به یافتن راه‌های جدیدی برای مقابله با بیماری‌های عفونی شود.

حدود 650 هزار نفر در سرتاسر جهان، مبتلا به بیماری سل مقاوم به دارو هستند. پس از کشف این روش درمانی در محیط آزمایشگاه، محققان در صدد کاربردی کردن آن در بیماران مبتلا به سل در دنیای واقعی هستند.

به گفته محققان این درمان، بسیار ارزان، مطمئن و بی‌خطر است و همچنین ویتامین C به وفور در دسترس است. این کشف می‌تواند به طرز مؤثری در درمان دیگر بیماری‌های عفونی نظیر سرخک و سیاه‌سرفه نیز به کار رود.

همچنین در تحقیق دیگری مشخص شد که مصرف ویتامین C در دوزهای بالاتر، از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند. البته دکتر براون استین اظهار کرده است: نتیجه تحقیق اخیر چندان ما را شگفت‌زده نکرد، زیرا پیش از این نیز ما ویتامین C را هم به صورت خوراکی و هم تزریقی برای مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان به کار می‌بردیم.

دکتر براون استین مصرف 3000 تا 5000 میلی‌گرم ویتامین C را در طول روز برای حفظ سلامتی توصیه کرده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا