پزشکی و سلامت

نکات مهم برای عمل ایمپلنت دندان

امروزه تقریبا هر فرد بزرگسالی به سلامت دهان و دندان خود اهمیت می دهد و اگر دندان خود را از دست داده باشد، به فکر کاشت دندان است و یکی از گزینه های کاشت دندان، ایمپلنت است. قبل از اینکه ایمپلنت کردن دندان های خود، باید چند نکته مهم را بدانید. این مطلب را مطالعه کنید تا تجربیاتی در مورد ایمپلنت کردن دندان بدست آورید. در این مطلب  ۳ نکته مهم قبل از ایمپلنت دندان را مطالعه کنید.

ایمپلنت دندان Dental implant در طی دهه گذشته، پیشرفت زیادی داشته و امروزه کاشت دندان بسیار ساده تر و سریعتر شده است. اما قبل از ایمپلنت کردن دندان چند نکته وجود دارد که خوب است بدانید.

۱٫ قیمت ایمپلنت کردن دندان

برای اینکه دندان های خود را ایمپلنت کنید، نیاز به متخصص دندانپزشک نخواهید داشت. این به این دلیل است که با پیشرفت علم دندانپزشکی، این روند به اندازه ای ساده شده است که یک دندانپزشک عمومی می تواند کاشت دندان به روش ایمپلنت را براحتی انجام دهد.

یک دندانپزشک همین فرآیند را با هزینه ای بیشتر از یک دندانپزشکی عمومی انجام می دهد. به معنای واقعی کلمه، تفاوتی بین کار این دو نفر و تلاشی که برای کار خود به خرج می دهند، وجود ندارد.

۲٫ مدت زمان ایمپلنت دندان

مدت زمان انجام ایمپلنت دندان نسبتا کم است و اکثر افراد می توانند در طی یک روز دندان های خود را ایمپلنت کنند. این مدت زمان کم به این دلیل است که فقط کمی زنجیر به دندان های شما اضافه می شود و هیچکدام از دندان های شما جابجا نمی شوند.

هنگامی که دندان های شما ایمپلنت می شوند، دندان های شما بصورت طبیعی شروع به پوشاندن ایمپلنت با فسفات کلسیم می کند و این ماده ی سازنده ی استخوان ها و دندان های شماست. و در مدت زمان حدود چهار ماه به اندازه ی کافی به فک شما چسبانده می شود. سرعت این فرآیند می تواند با توجه به سرعت رشد استخوان های شما افزایش پیدا کند.

۳٫ مراقبت بعد از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان گاهی اوقات نیاز به مراقبت بعد از عمل دارد و گاهی اوقات هم نیاز به مراقبت بعد از عمل ندارد. در حین ایمپلنت کردن دندان، به بیمار بیهوشی موضعی تزریق می شود تا بیمار در هنگام ایمپلنت دندان احساس درد یا احساس بدی نکند.

پس از ایمپلنت دندان، بسیاری از بیماران نیاز به تجویز داروی ضد درد برای کنترل درد پس از جراحی دهان ندارند، زیرا درد بسیار کمی دارد یا اصلا درد ندارد. در مواردی نادر ، بیمار ممکن است حساسیت های مرتبط با درد داشته باشد، اما این حساسیت طی یکی دو روز از بین می رود.

در حال حاضر شما اطلاعات مفیدی را درباره ایمپلنت کردن دندان ها بدست آورده اید، اگر نیاز به کاشت دندان دارید با اطمینان میتوانید به دندانپزشک خود مراجعه کنید و اینکار را انجام دهید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

مجید حسین زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا