پزشکی و سلامت

نشانه های کم آبی در بدن را بشناسید

آبکم آبی زندگی روزانه ما را تحت تاثیر قرار می دهد، احساس گرسنگی و خستگی می کنیم. فعالیت های ورزشی برایمان مشکل تر می شود و عملکردهای فیزیکی و ذهنی ما دچار اختلال می شود. احساسات ما نامتعادل می شود و ما دیگر آن آدم همیشگی نیستیم.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا، بسیاری از ما با کمبود شدید آب بدن روبه رو هستیم و حتی ممکن است خودمان نیز این موضوع را ندانیم. بسیاری از مواقع علائمی که به ما هشدار می دهند آب بخوریم ،حساسیت خود را از دست می دهند و ما آنقدر که باید احساس تشنگی نمی کنیم.
با ابن وجود ممکن است نشانه های دیگرکم آبی خود را نشان دهند که شامل موارد زیر می باشند:
آلرژی: کمبود آب در بدن باعث می شود سطح هیستامین بدن کم شود،پس از آن سیستم ایمنی تعادل خود را از دست می دهد. این موارد باعث شروع آلرژی نسبت به گرد و غبار، گرده های گیاهان و حتی آلرژی نسبت به جانوران می شود.
مشکلات گوارشی: یبوست و بازگشت اسید نشانه های کمبود آب شدید بدن می باشد. برای اینکه دستگاه گوارش جریان یکنواخت و آرامی داشته باشد باید جذب آب در بدن بهینه باشد.
افسردگی، کج خلقی و یا ابهامات ذهنی: ذهن ما بر منبع خونی بزرگی متکی می باشد. با کم خوردن آب این جریان حیاتی کاهش می یابد و در نتیجه عدم تعادل ذهنی و یا احساسی صورت می گیرد ودر موارد افراطی ،اختلالات ذهنی موقتی ایجاد می شود.میزان بالای هورمون های استرس زا نیز می تواند باعث افزایش کم آبی بدن شود. شما برای شکستن این چرخه باید استرس را کنار بگذاشته و به اندازه کافی آب بنوشید.
اجازه ندهید سوخت بدنتان تمام شود
عواقب کم آبی شدید دربدن چیست؟ ممکن است شما احساس سرگیجه یا خستگی کنید، سرتان درد بگیرد و یا یکی از مواردی که قبلا گفته شد را تجربه کنید.
همان طور که می دانید بیش از نیمی از وزن بدن را آب تشکیل می دهد، بنابراین باید بگوییم که آب برای سلامت بدن ضروری است. خون که مهمترین مایع بدن می باشد، اکسیژن را به بدن می رساند و دی اکسد کربن را دفع می کند، همچنین نقل و انتقال مواد غذایی، سلول های ایمنی و پادتن را به عهده دارد. بیش از ۸۳ درصد حجم خون را آب تشکیل می دهد، بنابراین وقتی آب بدن کم شود، جریان خون کافی در بدن وجود نخواهد داشت.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا