سلامت و تندرستی

بستنی و تسکین گلو درد !

ممکن است بستنی بتواند به تسکین گلو درد کمک کند، اما خوردن قند زیاد می‌تواند باعث تشدید علائم شود. وقتی گلویتان درد می‌کند ممکن است بخواهید برای تسکین دردتان بستنی بخورید، اما سوال اینجاست که آیا واقعا بستنی به کاهش علائم کمک می‌کند یا باعث تشدید می‌شود؟ درادامه توضیح خواهیم داد. با زندگی سالم همراه باشید.

بستنی برای تسکین گلو درد مفید است؟

بستنی به دلیل سرد بودن و ایجاد احساس خنکی در گلو ممکن است باعث تسکین موقتی درد گلو شود. اما تسکین ناشی از خوردن بستنی کوتاه مدت است و به دلیل محتوای قند زیاد در برخی از انواع بستنی می‌تواند باعث افزایش التهاب، کاهش ایمنی و بدتر شدن حال شما شود. اما خوشبختانه بستنی‌هایی که حاوی قند کمی هستند ممکن است بتوانند باعث تسکین طولانی مدت و کاهش علائم شوند.

قند باعث تشدید گلو درد می‌شود؟

طبق نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده، قند برای سیستم ایمنی بدن مضر است، چرا که منجر به التهاب و تضعیف توانایی بدن برای مبارزه با عفونت‌ها می‌شود.

میزان قند زیاد در بدن باعث کاهش اثربخشی گلبول‌های سفید شده که نقش آنها دفاع از بدن در برابر بیماری‌ها می‌باشد. زمانی که ویروس یا باکتری باعث گلودرد شده باشد، این موضوع بیشتر صدق می‌کند.

چه نوع بستنی‌هایی برای گلو درد خوب هستند؟

برای تسکین گلو درد می‌خواهید بستنی بخورید؟ باید برخی از انواع خاص بستنی را انتخاب کنید، از جمله:

بستنی با قند کم: قند زیاد باعث افزایش التهاب و تشدید گلو درد می‌شود. بهترین انتخاب مصرف بستنی‌های کم قند یا بدون قند است که به تسکین گلو درد کمک می‌کند.

بستنی بدون لبنیات: افرادی که به لبنیات آلرژی دارند فشار بیشتری را روی سیستم ایمنی خود متحمل می‌شوند. اینجور مواقع بهترین گزینه مصرف بستنی بدون لبنیات از جمله بستنی‌های تهیه شده با شیر نارگیل یا شیر بادام می‌باشد. در نتیجه افرادی که به لبنیات حساسیت دارند بدون هیچ مشکلی می‌توانند گلو درد خود را تسکین دهند.

سوربت‌های میوه‌ای (دسر یخ زده میوه‌ای): دسرهای میوه‌ای یخ زده چربی بسیار کمی دارند و فاقد لبنیات می‌باشند، و گزینه‌ای عالی برای گلودرد هستند. این نوع دسر از میوه تشکیل شده و حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های ضروری می‌باشد. اما این نوع دسر معمولا حاوی قند بالایی است، پس باید به دنبال گزینه‌های کم قند باشید.

بستنی‌هایی که بافت نرم دارند. بستنی‌هایی که بافت نرم دارند باعث نرم شدن و تسکین درد می‌شوند. اما محتوای ترد و سفت باعث تحریک و خراش گلو و تشدید علائم می‌شوند.

بستنی و تسکین گلو درد
بستنی و تسکین گلو درد

بستنی برای ورم لوزه مفید است؟

بستنی به دلیل بافت خامه‌ای می‌تواند تا حدودی ورم لوزه را کاهش دهد. خوراکی‌های نرم و خنک می‌توانند تا حدودی درد گلو و لوزه را به طور موقت تسکین دهند.

برای افرادی که عمل لوزه انجام داده‌اند نیز بستنی گزینه عالی برای تسکین درد است.

برای تسکین گلو درد خوراکی‌های گرم بخوریم یا سرد؟

هم غذاهای گرم (نه خیلی داغ) و هم خوراکی‌های سرد می‌توانند به تسکین گلو درد در افراد کمک کنند، افراد با روش‌های مختلف تسکین پیدا می‌کنند. برخی ممکن است ترجیح دهند برای تسکین گلو درد بستنی سرد بخورند و برخی ترجیح می‌دهند نوشیدنی گرم بخورند.

سخن پایانی

بستنی به دلیل بافت سردش می‌تواند باعث تسکین موقتی درد گلو شود. اما به دلیل محتوای قند زیاد می‌تواند باعث تشدید علائم و التهاب شود. بهترین گزینه انتخاب بستنی‌هایی با قند کم و یا بدون لبنیات مانند بستنی بر پایه شیر نارگیل می‌باشد (به خصوص در افرادی که نسبت به لبنیات حساسیت دارند).

همچنین بخوانید

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا