آرایش و زیبایی

موثرترین روش برای داشتن چشمانی زیبا

چشمآیا شما هم دور و یا زیر چشمتان تیره و گاه سیاه است. تیرگی زیر چشم، یکی از مشکلات نسبتا شایعی است که باعث می‌شود برخی خانم‌ها و آقایان به مطب متخصصان پوست مراجعه کنند.

حلقه‌های تیره هنگام خستگی یا پریدگی رنگ، در طول مدت قاعدگی و در ماه‌های آخر بارداری شدیدتر است و ممکن است با بالا رفتن سن تغییر رنگ آشکارتر شده و به صورت دایمی در‌آید. که این سیاهی می تواند بر روی زیبایی چشم اثر منفی دارد.

 به اندازه کافی بخوابید

اگر در طول شب به اندازه کافی نخوابیده باشید، دور چشم تان سیاه، پف کرده و زشت می شود. خواب کافی باعث سر حال بودن وضعیت عمومی بدن می شود. اگر دیگران با دیدن شما فوری به خسته بودن تان اشاره می کنند، حتما دور چشم های تیره و پف آلودتان را دیده اند.
چربی را از رژیم غذایی تان حذف نکنید

هر قدر هم که دور چشم تان چروک شده باشد، برای جلوگیری از چروک های بیشتر هیچ گاه دیر نیست. اگر دائم رژیم می گیرید و از روغن کمی برای غذا درست کردن استفاده می کنید یا سعی می کنید همه چیز را آب پز بخورید، بدون اینکه بدانید چین و چروک های صورتتان را بیشتر کرده اید. اگر وزنتان خیلی کم است سعی کنید.

مختصری اضافه وزن پیدا کنید و هیچ گاه چربی ها را به طور کلی از رژیم غذایی تان حذف نکنید. پوست دور چشم جزو نازک ترین پوست ها در تمام بدن است و پوست عمومی بدن هرچه خشک تر باشد، چین و چروک ها زودتر پدیدار می شوند.

همیشه دور چشمتان را مرطوب و چرب نگه دارید. ویتامین C و A اثری معجزه گر روی پوست دارند و استفاده مرتب از آنها در طول روز و شب نتایجی باورنکردنی خواهد داشت این را که می دانید.

 تاثیر چای كیسه‌ای را دست‌كم نگیرید

 یكی از روش‌های خانگی برای بهبود كبودی و سیاهی دور چشم، استفاده از چای كیسه‌ای مرطوب و سرد شده است. پس از استفاده از چای كیسه‌ای به محض آن‌كه كیسه چای حرارت خود را از دست داد، آن را روی چشم‌تان بگذارید. بهتر است از 2چای كیسه‌ای به‌طور همزمان استفاده كنید و اجازه دهید تا به‌مدت 20دقیقه روی چشم‌ها و ناحیه زیر چشم باقی بماند. برگ چای به‌دلیل داشتن ماده‌ای به نام «تانین» موجب بهبود سیاهی و تیرگی دور چشم شده و همین‌طور از بروز پف و تورم در این ناحیه نیز پیشگیری می‌كند. می‌توانید چای كیسه‌ای را در یخچال بگذارید و حداكثر ظرف مدت 24 ساعت آن را مصرف كنید.

 بادام و لیموترش كمك می‌كنند

یكی از بهترین روش‌ها برای از بین‌بردن تیرگی دور چشم، بهبود جریان گردش خون در این ناحیه است. برای این منظور كافی است ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با كمك روغن بادام تلخ كه با اندكی آب لیموترش تازه تركیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با كمك این روغن علاوه بر آن‌كه به بهبود گردش خون در عضلات اطراف چشم كمك می‌كند موجب بهبود تیرگی‌ها و سیاهی اطراف چشم شده و آن را تعدیل می‌كند.

 گلاب درمانگر

 یكی از ساده‌ترین و كاربردی‌ترین نسخه‌های خانگی برای از بین‌بردن پف زیر چشم استفاده از یك دستمال نخی تمیز و آغشته كردن آن به گلاب است. این دستمال را روی صورت‌تان بیندازید، به‌گونه‌ای كه چشم‌ها و ناحیه زیر آن را به‌خوبی پوشش دهد. هر چند دقیقه یك‌بار درصورت نیاز با كمك اسپری، مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تكرار این روش به‌مدت یك هفته به شما كمك می‌كند كه برای مدت‌ها از شر پف زیر چشمتان راحت شوید. علاوه بر این در طول هفته از مصرف بیش از اندازه نمك نیز پرهیز كنید زیرا نمك موجب حفظ مایعات در بافت‌های بدن شده و در نهایت منجر به بروز پف در نواحی مختلف از جمله زیر چشم می‌شود.

 نعناع هم می‌تواند مفید باشد

استفاده از كمپرس عصاره برگ‌های نعناع تاثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا كه از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به‌دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود. بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است كه 2 تا 3 قاشق از برگ‌های نعنا را درون 2‌لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت كم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف كرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعناع آغشته كرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و درصورتی كه امكان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورتتان باقی بماند.

 این خوردنی ها را فراموش نکنید

مصرف سبزی‌ها به‌ ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و كاهو را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

نوشیدن آب در طول روز را فراموش نكنید. دریافت میزان كافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به تسكین تیرگی دور چشم كمك می‌كند.

میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراكی‌ها برای بهبود كبودی دور چشم محسوب می‌شوند.

 جام نیوز

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا