پزشکی و سلامت

مصرف “قرص آهن”، در “بارداری” ممنوع

قرص مسکنبسیاری از عادات مادر، در دوران “بارداری” می‌تواند عادات غذایی جنین را پایه‌گذاری می‌کند به همین دلیل تغذیه مادر در دوران بارداری بسیار بااهمیت است.

دکتر شهرزاد محمدیان متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در رابطه با اهمیت تغذیه در دوران بارداری گفت: تغذیه مادر در سلامت جنین بسیار تاثیرگذار است به همین تغذیه مادر در دوران بارداری بسیار با اهمیت است و رفتارها و عادات غذایی جنین را پایه‌گذاری می‌کنند.

وی افزود: پنچ گروه غذایی که شامل: نان، غلات، برنج و سیب‌زمینی، میوه و سبزی‌ها، گوشت و مواد پروتئینی و شیر و لبنیات هستند بسیار بااهمیت بوده و مادر باردار باید آنها را با نسبت‌های درست مصرف کند.

دکتر محمدیان تصریح کرد: یک مادر “باردار” روزانه باید حداقل 3 لیوان شیر یا ماست مصرف کند.

وی افزود: همچنین باید بین سه تا چهار واحد در روز میوه و دو تا سه واحد سبزی‌ها مصرف شود.

دکتر محمدیان گفت: سبزی‌های مصرفی مادران باردار باید از 3 رنگ‌دانه مختلف مثل” سبز، زرد و قرمز تشکیل شود، تا جنین تمام آنتی اکسیدان‌های ضدسرطان و ضد تشکیل رادیکال‌های آزاد را دریافت کند.

وی همچنین افزود: یک مادر باردار باید روزانه سه تا چهار واحد(هر واحد بین سی تا شصت گرم) گوشت و مواد پروتئینی مصرف کند که در صورت عدم مصرف نمی‌تواند آهن مورد نیاز جنین را تامین کند.

دکتر محمدیان در رابطه با گروه نان و غلات تصریح کرد: نان و غلات و سیب‌زمینی با توجه به وزن مادر توصیه می‌شود که معمولا بین شش تا یازده واحد است.

وی گفت: یک نکته بسیار مهم در دوران بارداری این است که یک مادر باردار در سه ماهه اول بارداری نیاز زیادی به کالری اضافه ندارد. اما بعد از گذشت ماه سوم بارداری مادر باید روزانه سیصد کالری اضافه‌تر از افراد عادی مواد غذایی مصرف کند و لازم نیست چند برابر افراد دیگر غذا بخورد.

دکتر محمدیان همچنین تصریح کرد: مادر باردار در دوران بارداری نباید از غذاهایی چرب، غذاهای کنسروشده و فست فودها و به طور کلی غذاهایی که با خطر آلودگی مواجه هستند استفاده کند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا