فرهنگ و هنر

مصاحبه زندگی سالم با تینا آخوندتبار

تینا آخوندتباراگر بازیگر نمی شدم حتما جهانگرد می شدم

سفر همیشه برایم دریچه ای بوده جهت درک این نکته که جهان همین چهار دیوار پیرامونمان نیست. سفر دریچه ایست به سوی فهم بهتر جهان هستی. کمتر کسی را می توان یافت که علاقه ای به مسافرت نداشته باشد، معمولا بخش زیادی از بهترین خاطره های هر فردی را مسافرت هایش تشکیل می دهد،  از این رو سفر نوستالژی بسیاری از ماست. به بهانه آغاز سفرهای زمستانی مصاحبه ای داشتم با تینا آخوند تبار، بازیگر جوان سینما و تلویزیون که اتفاقا خودش هم بسیار اهل مسافرت و گشت و گذار است. تینا آخوند تبارمتولد خرداد 1366 در تهران است. او فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری بوده و با فیلم طلاق به سبک ایرونی فرید کلهر وارد سینما و با سریال دیوار بیشتر به مخاطبان تلویزیون شناسانده شد. او آرام و صمیمی صحبت می کند و درباره سفرهایش با اشتیاق حرف می زند. آنچه در زیر می خوانید حاصل گفت و گویی است با او درباره سفر و مسافرت.

سفر آخرت
بالاخره سفری است که همه دیر یا زود باید به آن تن دهند و خوش به حال کسانی که با توشه مناسب به این سفر می روند. به نظر من کسانی این سفر را به راحتی طی می کنند که باطن پاک و ذات درستی داشته باشند.
سفر و سوغاتی
من بیشتر دوست دارم سوغاتی بگیرم تا سوغاتی بدم ( می خندد ) ولی هر وقت به سفری می روم تا حد امکان سعی می کنم برای همه سوغاتی بیاورم.
تجربه های سفر
برای من که به بازیگری مشغولم یا بهتر بگم دغدغه بازیگر شدن دارم ( چون هنوز خودم را در جایگاهی نمی بینم که از نام بازیگر استفاده کنم ) سفر این موقعیت را ایجاد می کند که معاشرت با آدم های گوناگون از فرهنگ های مختلف را تجربه کنم، بتوانم واکنش های آدم ها
به اتفاقات را کنکاش یا فاصله و نوع زندگی طبقه های مختلف اجتماعی را لمس کنم. همه اینها به من کمک می کند که در ایفا کردن یک نقش بیشتر به کاراکتر رنگ و بوی واقعیت ببخشم.
سفر به اصفهان
خوشبختانه به اصفهان زیاد سفر کردم و این شهر از شهرهای محبوب من به شمار می رود،بیشترین زمانی که در اصفهان به سر بردم یک ماه بوده که در طول این مدت خیلی به من خوش گذشت. غذای محبوب من در اصفهان بریانی و آبگوشتش است که هربار به اصفهان می آیم حتما در لیست غذاهای من جا دارد. در آخرین سفرم  به اصفهان، دوغ و گوشفیل این شهر را هم تست کردم،خیلی خوشمزه بود و مزه خاص و تازه ای داشت که تا پیش از آن تست نکرده بودم.
آخرین کارها
امسال 3 فیلم سینمایی (آزادراه به کارگردانی عباس رافعی، خودزنی به کارگردانی احمد کاوری، رسوایی به کارگردانی مسعود ده نمکی) را در نوبت اکران دارم. سریال دختران حوا کار حسین سهیلی‌زاده نیز در شبکه تهران در حال پخش می باشد.
زندگی سالم از نگاه تینا آخوندتبار
زندگی سالم از نگاه من یعنی داشتن آرامش مطلق، البته نه به معنی زندگی بی نوسان و راکد. آرامش به معنای واقعی دور از هیاهو و مشکلات روزمره و یک زندگی شاد در کنار خانواده و همه کسانی که دوستشان داریم. یکی از بزرگترین آرزوهای من داشتن همین آرامش در زندگیست.

من عاشق سفر کردن هستم، عاشق آشنا شدن با آداب و رسوم و فرهنگ مردمان مختلف، عاشق تست کردن غذاها  و خوراکی های جور واجوری که در سفرها آنها را کشف می کنم. فکر می کنم برای هر بازیگری سفر به منزله یک کلاس آموزشی است، کلاسی با بهترین کیفیت که می توان از نزدیک با آداب، لهجه، نوع پوشش و خیلی نکات ظریف زندگی مردم آشنا شد. برای نمونه در سفری که به هند داشتم، تصورم نسبت به جامعه شهری هند کاملا عوض شد، مثلا متوجه شدم لباس هایی که همیشه در فیلم ها می دیدم مربوط به مناطق روستایی هند است و در شهرها پوشش مردم مانند بقیه کشورهای جهان است، آنچه که هندی ها را با بقیه مردم جهان متفاوت می سازد فرهنگ و پایبندی به رسومشان در جامعه مدرن است. سفر همیشه برای من در کنار همه مسائل آموزنده یک آرامش عمیق به دنبال دارد که خستگی کار و زندگی را از تنم بیرون می کند. من اگر بازیگر نمی شدم دوست داشتم جهانگرد شوم و یا حداقل حرفه ای داشته باشم که با سفر و سفر کردن در ارتباط باشد.

من سفرهای زیادی داشتم اما بدون هیچ تردیدی سفرم به مکه بهترین سفر زندگیم بوده و هست، در این سفر (که حج واجب هم بود و باید مراسم و مناسک را کامل به جا می آوردم) حس روحانی وجود داشت که اصلا قابل توصیف نیست، قبل از سفر تازه بازی در کار آقای مقدم را به پایان برده و از لحاظ جسمی به شدت خسته بودم اما در حین مراسم حج کوچکترین نشانه ای از خستگی در من وجود نداشت و این حس تا مدت ها پس از سفرم ادامه داشت. واقعا نمی توانم آن حال و هوا را برایتان توصیف کنم.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا