بانواندانستنی هاسلامت و تندرستی

6 نکته برای تقویت سلامت بانوان

شش نکته مهم برای تقویت سلامت جسم و روح بانوان

نگرانی‌های بهداشتی زنان کمی متفاوت از نگرانی‌های مردان است. برای اینکه در هر سنی بهترین احساسات را داشته باشید، مهم است که شیوه زندگی هوشمندانه و گزینه‌های بهتری را برای سلامتی انتخاب کنید. 6 نکته برای تقویت سلامت بانوان. در اینجا شش کار ساده وجود دارد که زنان می‌توانند هرروز (با منظم) برای اطمینان از سلامتی انجام دهند:

نکته شماره 1: رژیم غذایی سالم داشته باشید

دونالد ندوی، پزشک در پارک ریج، می‌گوید: شما باید هرچه بیشتر به یک رژیم غذایی طبیعی سالم دسترسی داشته باشید. این به معنای استفاده از انواع میوه و سبزی‌ها تازه و کمتر فرآوری شده است. خوراکی‌ها. غلات سبوس‌دار و غذاهای پر فیبر بخورید و برش‌های کمتر گوشت، ماهی و مرغ را انتخاب کنید.

۶ نکته برای تقویت سلامت بانوان
۶ نکته برای تقویت سلامت بانوان

محصولات لبنی کم‌چربی را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید. بسته به سن، شما روزانه بین 800 تا 1500 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارید تا مبتلا به پوکی استخوان نشوید. از غذاها و نوشیدنی‌هایی که کالری زیاد، قند، نمک و چربی دارند پرهیز کنید.

خوردن غذای سالم به شما کمک می‌کند وزن مناسب برای قد خود را حفظ کنید، این مهم است زیرا اضافه‌وزن می‌تواند منجر به افزایش بیماری‌ها شود. به دنبال یک میان وعده سالم هستید؟ مقداری سبزی‌ها خام مانند کرفس، هویج، کلم بروکلی، خیار یا کدوسبز را با ماست کم‌چرب امتحان کنید.

اگر به میزان کافی ویتامین‌ها و مواد مغذی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، یک ویتامین و یک مکمل کلسیم زیر نظر پزشک مصرف کنید تا مطمئن شوید که از سلامتی خوبی برخوردار هستید.

بیشتر بخوانید: بهترین غذاها برای بانوان

نکته شماره 2: ورزش

بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در زنان آمریکا است، اما ورزش زیاد می‌تواند به‌سلامت قلب شما کمک کند. شما باید حداقل 30 دقیقه در روز، پنج روز در هفته، اگر نه هر روز، ورزش کنید. تمرینات هوازی (پیاده‌روی، شنا، دویدن، دوچرخه‌سواری، رقصیدن) برای سلامتی خانم‌ها به‌طورکلی و به‌خصوص برای قلب شما مفید است.

۶ نکته برای تقویت سلامت بانوان

بیشتر بخوانید : تغذیه مفید بانوان ورزشکار

نکته شماره 3: از عادت‌های خطرناک دوری‌ کنید

از سیگار و افرادی که سیگار می‌کشند دوری‌کنید. از مواد مخدر استفاده نکنید. بیشتر مطالعات بهداشتی زنان نشان می‌دهد که دوری از افراد سیگاری و نکشیدن سیگار چقدر برای سلامت شما مهم است.

نکته بهداشتی شماره 4: استرس را مدیریت کنید

مهم نیست که در چه مرحله از زندگی خود هستید. دختر، مادر، مادربزرگ. یک زن اغلب با فشار و استرس زیادی روبرو می‌شود. هر روز چند دقیقه وقت بگذارید تا مراقبه و استراحت کنید. سلامت روان برای بهزیستی جسم شما مهم است. همچنین می‌توانید استرس را با ورزش، تکنیک های آرامش یا مراقبه مدیریت کنید.

۶ نکته برای تقویت سلامت بانوان
شش نکته مهم برای تقویت سلامت جسم و روح بانوان

نکته بهداشتی شماره 5: نور خورشید

قرار گرفتن در معرض پرتوهای مضر خورشید می‌تواند باعث سرطان پوست شود. برای محافظت در برابر سرطان پوست، اگر می‌خواهید بیش از چند ساعت در خارج از منزل باشید، حداقل از ضد آفتاب با عامل محافظت در برابر آفتاب استفاده کنید.

باید به‌ طور مرتب علائم سرطان پوست را چک کنید. علائم هشدار دهنده شامل هرگونه تغییر در اندازه شکل و رنگ، خال یا برآمدگی یا رنگ‌ دانه یا قسمت‌های قرمز پوست هستند. در صورت مشاهده هرگونه تغییر یا یافتن زخم‌هایی که بهبود نمی‌یابند، با پزشک خود مشورت کنید.

نکته شماره 6: چکاب سرطان سینه

انجمن سرطان آمریکا آزمایش‌های ماهانه سینه را برای زنان توصیه می‌کند و هنوز هم آن‌ها را به‌عنوان گزینه‌ای برای جلوگیری از پیشروی سرطان در زنان، از 20 سالگی پیشنهاد می‌دهد.

شما باید مراقب هرگونه تغییر در سینه خود باشید و هرگونه وجود توده را به پزشک خود گزارش دهید. تمام زنان 40 ساله و بالاتر باید سالانه ماموگرافی کنند، زیرا ماموگرافی مؤثرترین روش برای تشخیص سرطان در اولین مراحل و درمان آن است.

نیازهای سلامتی در زنان با افزایش سن تغییر می‌کند، اما تعدادی از نکات و اصول بهداشت در زنان همچنان یکسان است. مطمئن باشید اگر این شش نکته ساده برای زندگی سالم را دنبال کنید، کیفیت زندگی خود را برای سالهای آینده بهبود خواهید بخشید.

بث دبلیو اورنشتاین / زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا