تغذیه سالم

قبل از خواب نارنگی بخورید

narangiاگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، یکی دو ساعت قبل از خواب نارنگی میل کنید.

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، یکی دو ساعت قبل از خواب نارنگی میل کنید.

یک کارشناس ارشد صنایع غذایی گفت: نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است.

علی اکبر کمالی اردکانی در ادامه گفت: نارنگی به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.

وی خاطرنشان کرد: نارنگی به دلیل دارابودن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت حافظه و هوش می‌شود و برای رفع بی‌اشتهایی و کاهش گرمای غریزی بدن نیز مفید است. همچنین به دلیل داشتن ویتامین‌های C، A و B مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند.

وی با بیان این که طبیعت نارنگی سرد است و مسکن خوبی برای سلسله اعصاب است افزد: این میوه ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند. علاوه بر این، اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید و شب‌ها نمی‌توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.

او با اشاره به این که نارنگی برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است، گفت: این میوه دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان مفید است. نارنگی نه تنها موجب جلوگیری از چاقی می‌شود، بلکه ضد دیابت نوع دو و حتی تصلب شرایین است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا