آرایش و زیبایی

4 مورد از خواص و فواید روغن بادام برای مو

خواص و فواید روغن بادام برای مو

روغن بادام به عنوان یکی از موثرترین روغن هایی است که به سلامت و تغذیه موها کمک بزرگی می کند. از جمله خواصی که روغن بادام برای موها دارد میتوان به درمان شکنندگی و آسیب موها، از بین بردن موخوره، جلوگیری از ریزش مو به تقویت فولیکول ها، رشد مو و محافظت از مو در برابر اشعه UV اشاره کرد.

روغن بادام از فشردن دانه‌های بادام به دست می‌آید. این روغن به دلیل دارا بودن خواص بسیار و سطوح بالای پروتئین، اسیدهای چرب امگا 9 و ویتامین E به وفور مورد استفاده بسیاری قرار می‌گیرد. روغن بادام به دلیل دارا بودن خواص ذکر شده، برای سلامت، درخشندگی و استحکام موها یک گزینه بسیار عالی‌ست. معمولا از نوع شیرین روغن بادام برای مو استفاده می‌شود. برای آشنایی با دیگر خواص روغن بادام شیرین برای موها با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

خواص و فواید روغن بادام برای مو

روغن بادام باعث نرمی موها می‌شود

روغن بادام باعث پر شدن شکاف سلولی موها شده و در نتیجه باعث نرمی و صافی موها می‌شود. با استفاده از روغن بادام با مرور زمان بافت موها نرم خواهند شد. روغن بادام را به رژیم مراقبتی خود اضافه کنید، پس از مدتی متوجه نرمی موها و سهولت شانه زدن و حالت گرفتن موهایتان خواهید شد، به همین راحتی!

خواص روغن بادام برای مو
فواید و خواص روغن بادام برای مو

روغن بادام باعث تقویت و ترمیم موها می‌شود

با استفاده از روغن‌های خاص و مفید برای موها می‌توان احتمال شکنندگی و ریزش موها را کاهش داد. این روغن‌های مفید با روان و نرم کردن موها سطح اصطکاک را کاهش می‌دهند. طبق نتایج حاصل از تحقیقاتی که روی روغن‌های آجیل برزیلی (که بسیاری از آنها مانند روغن بادام شیرین سرشار از اسید اولئیک و اسید لینولئیک می‌باشند) انجام شد، با استفاده از روغن‌های خاص از جمله روغن بادام شیرین می‌توان انعطاف‌پذیری موها را افزایش داد.

روغن بادام باعث کمک به رشد موها می‌شود

هیچگونه مدرک علمی دال بر تاثیر روغن بادام بر روی رشد موها موجود ندارد. اما می‌توان به جرات گفت که روغن بادام باعث قوی‌تر شدن و کاهش شکنندگی موها می‌شود، در نتیجه رشد موها نیز بهتر می‌شود، چرا که دیگر موها شکننده نیستند و در روند رشد اختلال ایجاد نمی‌کنند. روغن بادام سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی از جمله ویتامین E می‌باشد. آنتی اکسیدان‌ها با مبارزه با استرس‌های محیطی اطراف موها باعث سالم و درخشان‌تر شدن موها می‌شوند.

مشکلات مربوط به پوست سر را درمان می‌کند

می‌توان از روغن بادام شیرین برای درمان مشکلات پوستی از جمله پوسته شدن پوست سر (درماتیت سبورئیک) و پسوریازیس استفاده کرد. اگرچه شوهد علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، اما قرن‌هاست که در طب چینی و آیورودا از این روغن برای درمان مشکلات پوست سر استفاده می‌شود. با مالیدن مقداری روغن بادام مستقیم بر روی پوست سر هم جریان خون را در آن ناحیه افزایش دهید و هم آنتی اکسیدان‌های قدرتمند را وارد پوست سرتان کنید.

با روغن بادام تلخ چروک نمی شوید

موارد مورد استفاده روغن بادام

مقداری روغن بادام شیرین را روی کف دستهایتان مالیده و سپس روی موهایتان بمالید. اگر می‌خواهید موهایتان درخشنده‌تر و نرم‌تر باشند بیشتر روغن را روی ساقه موها بمالید. روغن را روی ساقه موها ماساژ داده و اجازه دهید همانطور بماند.

حتی می‌توانید از روغن بادام به عنوان ماسک موی طبیعی استفاده کنید. روغن بادام شیرین را با دوبرابر روغن نارگیل (که هم‌دمای اتاق است) ترکیب کنید، یک عامل نرم کننده دیگر از جمله آووکادو نیز می‌توانید به ترکیب‌تان اضافه کنید. از این ماسک موی طبیعی و قوی به مدت 40 دقیقه روی موهایتان بمالید.

برخی ترجیح می‌دهند که از این روغن به صورت کپسول یا مکمل خوراکی استفاده کنند. نمی‌دانیم که مصرف خوراکی این روغن باعث بهبود سلامت مو می‌شود یا نه، اما به دلیل دارا بودن مقدار زیادی پروتئین، ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 9 قطعا برای سلامت کلی بدن مفید می‌باشد. مکمل‌های روغن بادام تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی سالم یافت می‌شود.

Almond Oil for Hair
فواید و خواص روغن بادام برای مو

خطرات و عوارض جانبی ناشی از مصرف روغن بادام شیرین

استفاده از روغن بادام شیرین برای موها کاملا بی‌خطر است. افرادی که نسبت به آجیل حساسیت دارند، اصلا نباید از این روغن برای موها یا دیگر اهداف استفاده کنند؛ چراکه واکنش آلرژیک ناشی از آن می‌تواند بسیار خطرناک و جدی باشد.

قبل از استفاده از سشوار اصلا از روغن بادام روی موها استفاده نکنید، چراکه روغن اطراف فولیکول مو گرم شده و می‌تواند باعث سوختن پوست سر یا خود ساقه مو شود.

سخن پایانی

استفاده از روغن بادام برای درخشندگی و قدرتمندی موها برای همه بی‌خطر و موثر است. شواهد علمی کافی برای اثبات تاثیر روغن بادام بر روی درخشندگی و تقویت موها وجود ندارد، به همین دلیل نیاز به تحقیقات بیشتری در این‌باره می‌باشد. اما این روغن به دلیل دارا بودن مواد مغذی و خواص فعال باعث قوی‌تر، نرم‌تر و براق‌تر شدن موها می‌شود. روغن بادام شیرین برای استفاده بر روی پوست سر کاملا ملایم و بی‌خطر است و بوی خوبی هم دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا