اجتماعی

فقط دنبال نذری خوری نباشید

فقط دنبال نذری خوری نباشید

این روزها روزهای عزیزی است و بیایید باور کنیم سیاه‌پوش حسین بودن خوب است؛ اما سیره حسینی داشتن خوب‌تر است. در واقع قرن هاست که پرچم های سبز و سیاه در محرم و صفر بر در ودیوارها نصب می شوند تا علاوه برپاسداشت قیام عاشورا و یادآوری رشادت امام‌حسین(ع) و خاندانش بهانه ای باشند برای مرور راه و رسم جوانمردی، انسانیت و ایمان واقعی.
سینه زنی، نذر و توسل ها بخشی از طریق ادای احترام به  سید و سالارشهداست و چه نیک آیینی است این دلدادگی ها که ما شیعیان داریم و دیگران بی خبرند.
اما رسم عاشقی فقط در آنچه که گفته شد خلاصه نمی شود. محب واقعی حسین‌علیه‌السلام کسی است که اندیشه و عمل او را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ اینکه تا پاسی از شب حسین حسین گویان بر سروسینه بزنیم و فردایش همان راه و طریق خودمان را ادامه دهیم، هیچ نشانی از حسینی بودن ندارد.
چه سود که لباس سیاه برتن کنیم و خلق نیک نداشته باشیم ، گره گشای کار مردم نباشیم، بخل و کینه و حسادت با گوشت و پوستمان عجین شده باشد و یدک کش همه ضدارزش‌هایی باشیم که حسین( ع) علیه آنها جنگید.  خوب است برای همه عمر و به دور از رنگ و ریا و تزویر ، رفتار، کردار و پندارنیک انسان‌های وارسته ای چون خاندان پاک علی‌علیه السلام را الگوی عملی زندگیمان قرار دهیم. خوب است فقط در هر محرم و صفری فقط حسین حسین گو و نذری خور نباشیم.

نذر خور نباشید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا