آرایش و زیبایی

غذاهای تند و ادویه‌دار لک‌های پوستی را افزایش می‌دهد

غذایک کارشناس تغذیه گفت: کمبود برخی ویتامین‌ها مانند آ و ب موجب بروز لکه‌های پوستی می‌شود اما نوع لکه‌های ایجاد شده بر اثر کمبود ویتامین‌ها متفاوت است.

 با اشاره به اینکه علت اصلی ایجاد لکه‌های تیره رنگ بر پوست ناشی از مشکلات کبدی است، اظهار کرد: تغذیه نادرست در ایجاد مشکلات کبدی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه مصرف غذاهای تند و ادویه دار احتمال ایجاد لک‌های پوستی را افزایش می‌دهد،‌ اضافه کرد: در برخی افراد مصرف غذاهای ادویه دار و تند عامل ایجاد مشکلات کبدی است و توصیه می‌شود مصرف این غذاها در رژیم غذایی کاهش یابد.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه صحیح در جلوگیری از بروز انواع بیمارهای گفت: به غیر از بیماری‌های که ناشی از مشکلات ارثی و ژنتیکی است تغذیه نادرست را می‌توان عامل بسیاری از بیماری‌ها عنوان کرد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه رابطه ایجاد برخی از لکه‌های پوستی و تغذیه نادرست به لحاظ علمی اثبات شده است،‌ تصریح کرد: کمبود برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین آ و ب نیز موجب ایجاد این لکه‌ها می‌شود اما نوع لکه های پوستی ایجاد شده بر اثر کمبود ویتامین‌ها متفاوت است.

گشتی زاده با اشاره به لزوم گنجاندن سبزیجات و میوه در وعده‌های غذایی گفت: هویج منبع غنی از ویتامین آ است هم چنین با مصرف انواع کلم و یا هلو می‌توان لکه های پوستی که به دلیل کمبود ویتامین‌های ایجاد شده را درمان کرد.

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا