روانشناسی

شما به جراحی زیبایی نیاز دارید

جراحی زیبایی یکی از تغییر دهنده ترین و مثبت ترین تجربیاتی است که می توانید در کنترل خود داشته باشید. اگر چه جراحی زیبایی شادمانی را به میلیون ها نفر هدیه کرده است، اما اگر از نقطه درست احساسی و روانی حرکت کنید، شانس موفقیت بیشتر می شود. اگر شما از نظر جسمی و روانی سالم باشید، پس می توانید به جراحی زیبایی هم توجه کنید.

هنگامی که با چنین تصمیم مهمی رو به رو می شوید، درون نگری کار خوبی است. وقت بیشتری را به بررسی مسائل مورد توجه و انگیزه های خود اختصاص دهید. اگر مسائل مورد توجه شما واقعی و انگیزه های شما از نظر احساسی درست هستند، پس می توانید برای تغییر برخی از جنبه های ظاهرتان به خود چراغ سبز بدهید. اما اگر از جراحی زیبایی برای تغییر زندگی و رفع مشکلات روانی و اجتماعی استفاده می کنید، بهتر است قبل از جراحی زیبایی، ایتدا با یک روان شناس مشورت کنید.

انجام عمل جراحی زیبایی برای هر کسی توصیه نمی شود. در ابتدا لازم است شما انگیزه و دلایل تمایل به انجام جراحی را بررسی کنید و آن ها را با یک جراح متخصص پوست در میان بگذارید و مطمئن شوید که اهداف مورد انتظار شما از جراحی قابل دستیابی هستند. فرقی نمی کند که می خواهید تزریق بوتاکس انجام دهید یا جراحی پلک یا هر عمل دیگری، ابتدا لازم است درباره اهداف خود فکر کنید و در جلسه مشاوره انتظاراتتان را با جراح در میان بگذارید.

تصویری که از خودتان دارید

هنگامی که می خواهید برای انجام عمل زیبایی تصمیم بگیرید، مهم ترین چیزی که باید در چک لیست خود در نظر بگیرید تصویری است که شما از خودتان دارید.

در نظر داشته باشید که عمل زیبایی می تواند حسی که نسبت به ظاهر خود دارید را تغییر دهد اما نمی تواند در حسی که کلا درباره خودتان دارید تغییری ایجاد کند. باید به خاطر داشته باشید که عمل جراحی زیبایی می تواند ظاهر شما را و آنگونه که دیگران شما را می بینند تغییر دهد اما نمی تواند در احترام به نفس شما تغییری ایجاد کند. در واقع عمل جراحی زیبایی برای افرادی مناسب است که اعتماد به نفس خوبی دارند و تنها چیزی که از آن ناراضی هستند صرفا ظاهرشان است.

مشاوره قبل از جراحی زیبایی

قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی، انجام مشاوره با متخصص پوست و زیبایی بسیار مهم است. در طول جلسه مشاوره افراد می توانند انتظارات و نظرات و تصورات خود را به صورت حضوری و در محیطی آرام و مطمئن به متخصص بگویند و متخصص بهترین روش را که برای آن ها مناسب است به آن ها پیشنهاد دهند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

مجید حسین زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا