خانه دارینظافت و شستشو

شستشوی داخل فلاش تانک توالت

چگونه داخل فلاش تانک را شسته و تمیز کنیم؟

فلاش تانک یکی از وسایل ضروری در سرویس بهداشتی هر خانه‌ای است که نه تنها برای توالت های فرنگی بلکه برای توالت‌های تخت نیز مورد استفاده قرار میگیرد و برای کارآیی بهتر نیاز به شستشو و مراقبت نیز دارد.

تمیز کردن فلاش تانک توالت

فلاش تانک ها هم مانند همه ی وسایل موجود در توالت، نیاز به شستشو و نظافت دوره ای دارند؛ تا از رشد باکتری در آن و ایجاد بوی بد جلوگیری شود.

شستن فلاش تانک بسیار آسان بوده و تنها به اسکاج کشیدن با شوینده ای ملایم نیاز خواهد داشت. برای شستن فلاش تانک های بسیار کثیف، کمی وایتکس کارساز است. فلاش تانک ها را به صورت مرتب تمیز کنید؛ تا توالت همیشه تمیز بوده و بوی طراوت و تازگی دهد.

مراحل شستن و تمیز کردن فلاش تانک

روش انجام کار:

۱- ابتدا تانک را خالی کنید.

برای خالی کردن تانک ابتدا باید شیر آب را به طور کامل ببندید؛ به محض بسته شدن شیر آب، دکمه ی فلاش تانک را زده و آن را خالی کنید.

۲- میزان کثیفی فلاش تانک را بررسی کنید.

اگر فلاش تانک زیاد کثیف نبوده و نسبتاً تمیز است، تمام چیزی که نیاز دارید یک اسپری ضدعفونی کننده سطوح است.

اما اگر جرم و کثیفی وجود داشت، برای شستن فلاش تانک، سرکه ی سفید تهیه کنید. برای ماده ای چرب و چسبناک مانند قارچ و لجن که داخل فلاش تانک تشکیل می شود، باید از وایتکس استفاده کنید.

۳- هر نوع تمیز کننده ای که انتخاب کردید را یا در داخل تانک اسپری کرده یا مستقیماً درون آن بریزید.
کف و دیواره ها، ابزارهای درون تانک، گوشه کنارها و به خصوص محل هایی که جرم تشکیل شده است را هدف قرار داده و شوینده را روی آن قسمت ها بیشتر اعمال کنید.

۴- اگر برای شستن فلاش تانک از سرکه استفاده می کنید، فلاش تانک را با سرکه پر کرده و اجازه دهید ۱۲ ساعت بماند؛ تا رسوبات و جرم ها را حل کند.

بعد از گذشت ۱۲ ساعت فلاش تانک را خالی کنید. شستن فلاش تانک را با روشی که در ادامه گفته می شود انجام دهید.

همچنین می توانید خودتان در خانه شوینده های طبیعی و ارگانیک مخصوص سرویس بهداشتی را تهیه کرده و به وسیله آن فلاش تانک را شسته و ضدعفونی کنید.

برای شستن فلاش تانک بعد از ریختن شوینده:

دستکش بپوشید. به طور کلی توالت حاوی باکتری بوده، بنابراین استفاده از دستکش لازم می باشد. به خصوص اگر از وایتکس استفاده می کنید.

بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از ریختن شوینده در تانک (برای سرکه ۱۲ ساعت) دست به کار شوید.

با کشیدن اسکاج، برس دستشویی، مسواکی کهنه، اسفنجی زبر یا هر چیزی شبیه به این ها در داخل تانک، تمامی قسمت ها یعنی کف و دیواره ها و ابزار موجود در آن را به طور کامل تمیز کرده و جرم هایی که قابل رویت است را کاملاً از بین ببرید.

بعد از اسکاج کشیدن کامل، شیر آب را باز کرده، فلاش تانک را پر و خالی کنید تا آبکشی داخل تانک صورت گیرد.

اگر از وایتکس استفاده کرده اید، ۴ لیتر آب سرد به فلاش تانک اضافه کرده، سپس آن را خالی کنید.

نکات لازم بعد از شستن فلاش تانک

– داخل فلاش تانک را هفته ای یکبار چک کرده و مواد چرب و چسبناکی که معمولاً روی دیواره های فلاش تانک تشکیل می شود را با سرکه به همان شکل که گفته شد از بین ببرید.

– قرص های مخصوص فلاش تانک موجود است که به منظور گذاشتن در داخل فلاش تانک برای ایجاد بوی خوش استفاده می شود.

می توانید آن ها را تهیه کرده و استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که قرص هایی انتخاب کنید که حاوی وایتکس نباشد. زیرا باعث ساییدگی و آسیب به دیواره ی تانک می شوند.

– حداقل ماهی یک بار فلاش تانک را به صورت کامل و به شکلی که گفته شد تمیز کنید.

نکاتی برای تمیز ماندن فلاش تانک

۱) از بین بردن جرم های معدنی

جرم های معدنی تمیز کردن تانک را سخت تر کرده و به مدت بیشتری برای از بین رفتن نیاز دارند. توصیه می کنیم به صورت ماهیانه تانک را چک کنید و در صورت داشتن جرم از سرکه سفید استفاده کنید. تا برای دفعات بعد دردسر کمتری داشته باشید.

۲) قرص خوشبو کننده ممنوع

سعی کنید از قرص های خوشبو کننده ی تانک استفاده نکنید و در صورت استفاده مطمئن شوید که دارای سفیدکننده و وایتکس نباشند زیرا به بدنه ی داخلی تانک صدمه می زنند. اگر به صورت ماهیانه تانک را تمیز کنید نیازی به استفاده از این قرص ها ندارید.

منبع : مجله اینترنتی دلگرم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا