چرا و چگونه

ساعت اصل و تقلبی

چگونه ساعت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟

این ساعت اصله ؟ یا فیک ؟ این سوالی است که در هنگام خرید ساعت مچی ذهن بسیاری را درگیر کرده است؟ همیشه دانستن چند نکته ساده اما اصولی باعث می شود انتخاب های بجا و درستی داشته باشیم. دانستن چند نکته برای تشخیص ساعت اصل از تقلبی و انتخاب یک ساعت مچی باعث می شود تا مناسب ترین انتخاب را با توجه به پولی که در نظر گرفته اید انجام دهید.

قبل از خرید ساعت مچی اصل توجه به نکات ذیل که طبق اصول بین المللی گرداوری شده ضروری می باشد.

۱-گارانتی بین المللی:

ساعت های مچی اصل و برند دارای کارت گارانتی بین المللی ۲ساله از شرکت سازنده محصول می باشند که توسط نمایندگی رسمی برند به مشتری ارائه می گردد؛ گارانتی بین المللی یعنی اینکه شما می توانید در ایران و در سرتاسر دنیا از گارانتی و خدمات پس از فروش آن استفاده نمائید(لیست نمایندگی های رسمی برای استفاده از خدمات گارانتی در شناسنامه محصول مشخص گردیده است)

۲-کد رفرانس:

ساعت های مچی مارک دار اصل دارای کد رفرانس اختصاصی می باشند که در پشت درب ساعت حک شده است،با وارد کردن کد رفرانس به همراه کلمه watch در اینترنت، مشخصات محصول به همراه تصویر و قیمت در سایت های معتبر خارجی نشان داده می شود این مشخصات و تصویر را با ساعت مورد نظر که قصد خرید آن را دارید مطابقت دهید، هرگونه مغایرت ممکن است نشان دهنده این باشد که ساعت مچی مورد نظر تقلبی است.

توجه(اگر مشخصات محصول در سایت های خارجی نشان داده نشود ساعت مورد نظر تقلبی است)

۳-مقاومت بسیار بالا در برابر آب

حداقل مقاومت ساعت های مچی اصل و برند در برابر آب ۳۰ متر است،هر مقداری کمتر از این عدد نشان دهنده این است که ساعت مچی مدنظر تقلبی است.مقاومت در برابر آب در شناسنامه محصول و همچنین در پشت درب ساعت حک شده است.

۴-صدا:

ساعت های مچی اورجینال ساختار ساده ای دارند ، بدین معنی که صدایی که از عقربه های آن می شنوید بسیار کمتر از ساعت های تقلبی است،بنابراین اگر عقربه های ساعتی که در دست گرفته اید صدای بلندی دارد بهتر است آن را نخرید.

۵-فاکتور:

به فاکتوری که همراه ساعت مچی خریداری شده به شما تحویل می دهند دقت کنید، اگر ساعت مچی که به شما فروخته می شود اورجینال باشد حتما در این فاکتور اصل بودن آن ذکر شده است، اگر در فاکتور ذکر نشده بود از فروشنده دلیل آن را بپرسید یا بخواهید در فاکتور ذکر کند، معمولا از انجام این کار سرباز می زنند و می گویند این ترفند مغازه هایی است که سعی در جلب اعتماد مشتری دارند و نیازی به ذکر در فاکتور نیست، گاهی برخی از فروشندگان ارائه جعبه ای را که روی آن مارک ساعت مچی ذکر شده است برای ضمانت اصل بودن جنس کافی می دانند، این موارد نشان دهنده این است که ساعت مد نظر تقلبی است.

این موارد برای تشخیص ساعت مچی رولکس اصل از تقلبی ،تشخیص ساعت کاسیو اصل ، تشخیص ساعت سیکو اصل ، تشخیص ساعت امگا اصل ، تشخیص ساعت رومانسون اصل ، تشخیص ساعت جی شاک اصل و سایر برند های اصل ساعت مچی مهم و ضرروری است.

منبع : مجله اینترنتی دلگرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا