فناوری

راهکارهایی برای افزایش زمان استفاده از باتری “لپ تاپ”

آموزش و ترفند اورژانس IT ؛

با چند ترفند ساده می توانید زمان استفاده از باتری لپ تاپ خود را افزایش دهید.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،کمبود باتری مشکل بسیاری از کاربران رایانه های قابل حمل است، که با چند ترفند می توان آن را تا حد زیادی حل کرد :

 

1- فعال کردن حالت “ذخیره باتری

 

این قابلیت روی لپ تاپ های جدید قرار دارد و فعال کردن آن باعث می شود تا مدت زمان استفاده از باتری افزایش یابد.

 

2- غیر فعال کردن سخت افزار ها و درگاه های بلا استفاده 

 

برای کاهش مصرف باتری می توانید با مراجعه به Device Manager  رایانه خود آن دسته از سخت افزارهایی همچون دیسک خوان نوری ، وای فای را که از انرژی زیادی استفاده می کنند غیر فعال کنید.

 

همچنین می توانید با مراجعه به تنظیمات و بهینه سازی نور زمینه و چراغ های تزیینی و چراغ های صفحه کلید ، عمر باتری را افزایش دهید.

 

3- غیر فعال کردن نرم افزارهای بلا استفاده 

 

برای غیر فعال کردن نرم افزارهایی که از پردازشگر استفاده می کنند و مصرف باتری را بالا می برند کافیست به Task Manager رفته و از زبانه Processes  نرم افزارهای بدون استفاده را ببندید.

 

4- مراقبت از باتری :

 

باید باتری لپ تاپ خود را در برابر رطوبت قرار نداده و از وارد شدن ضربه به آن جلوگیری کنید.گرما نیز فاکتور دیگری برای کاهش عمر باتری است و باید از گرم شدن آن جلوگیری شود.همچنین مطالب شنیده شده در مورد زمان و نحوه شارژ باتری را فراموش کنید.

 

باتری های یون لیتیوم نیاز نیست در زمان مشخصی شارژ / دشارژ شوند،فقط باید شارژ شده و به طور عادی نیروی ذخیره شده در آن ها مصرف شود.

 

5- بهینه سازی لپ تاپ

 

در مواردی نیز می توان با تغییر برخی سخت افزارها همچون هارد دیسک و استفاده از دیسک سخت های جدید و کم مصرف ، طول عمر استفاده از باتری را افزایش داد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا