روانشناسی

دوست دارید که عادات و افکار وسواسی خودتان را متوقف کنید؟

عادات وسواسی عادات مناسبی نیستند. این عادات باعث می شود که زندگی شما و وقتتان دچار آسیب شود. این مقاله برای کسانی است که قبلاً با اختلال وسواس فکری – عملی مقابله کرده اند و موفق نشده اند. و امیدوارم این متن به شما کمک کند.

گام ها

در ابتدا سعی کنید به کارهای دیگه به جای عاداتتان بپردازید، مثلاً به مطالعه، پیاده روی، دویدن، بازی کامپیوتری کردن و یا چیزهای دیگر بپردازید. مثلاً اگر می خواهید اتاق را تمیز کنید ابتدا به کارهایی که گفتم بپردازید.

 به خودتان بگویید که ذهنتان می خواهد شما را گول بزند و از شما می خواهد که عادات همیشگی تان را انجام دهد. ( برای مثال : اگر شما عادت دارید که با موهایتان بازی کنید، به خودتان بگویید که این ذهن من است که دارد به من می گوید این کار را انجام دهم، و من نمی خواهم کاری که ذهنم به من می گوید را انجام دهم ).

 از یک نفر مثل یک مشاور یا والدینتان کمک بگیرید، و یا یک کتاب را در زمینه ی درمان اختلال وسواس فکری– عملی بخوانید. متوقف کردن عادات بسیار مشکل است پس صبور باشید.

 اگر ناخن های خود را می جوید، می توانید از ناخن های مصنوعی استفاده کنید، استفاده از ناخن مصنوعی باعث می شود از خوردن ناخن متنفر شوید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا