پاسخ های ویزیت رایگان

درمان افسردگی، زود جوشی، استرس و ضعف جسمانی از زبان دکتر اسفندیار آزاد

با افسردگی و ضعف جسمانی چه کنیم؟ | امروزه افراد زیادی اعم از زنان یائسه، مردان بازنشسته، جوانان بیکار و …دور و اطرافمان میبینیم که ناگهان دچار افسردگی شده اند.

اما با اینطور افسردگی ها باید چه کنیم؟ چه کارهایی باید انجام دهیم تا افسردگی از بین برود؟ مشکلات افسردگی بیشتر در زنان دیده میشود که باید برای درمان آن حتما اقدام کنند.

چندماه است دچار افسردگی شده‌ام و بیشتر وقت‌ها احساس ضعف دارم، زود عصبانی می‏شوم و بی‌دلیل استرس سراغم می‏آید. لطفا من را راهنمایی کنید.

دکتر اسفندیار آزاد، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و موسسه بقیه‌ا…: از حسن اعتمادتان تشکر می‏کنم اما در مورد این بیماری بهتر است بدانید که افسردگی یکی از مشکلات نسبتا شایع بین مردم و به‌ویژه بانوان است.

افسردگی دلایل متعددی دارد از مشکلات روزمره تا بیماری‌ها و اختلالات عصبی، معمولا افسردگی با حالت غمگینی، احساس یأس و ناامیدی، نداشتن انگیزه برای انجام کارهای روزمره همراه است.

بنابراین بهتر است تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید؛ معمولا شیوه زندگی غلط می‌تواند افسردگی را شدت بخشد. سعی کنید هر روز 30 دقیقه ورزش کنید (پیاده‌روی تند، دویدن آرام و…) و هر روز با دوستان، همسایگان و اقوام ارتباط داشته باشید.

وقتی را برای پرداختن به کارهای مورد علاقه خودتان در نظر بگیرید، با یک روانشناس یا مشاور، جلساتی را برای مشاوره تنظیم کنید، وقت خودتان را به نحو مطلوبی پر کنید و برای همه روزتان برنامه داشته باشید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا