پزشکی و سلامت

خواص معجزه آسای پماد ویکس چیست؟

خواص معجزه آسای پماد ویکس چیست؟

بیشتر کسانی که درد مفاصل دارند با ویکس آشنا هستند. بوی ویکس تند است . بیشتر ایرانی ها در جعبه های دارویی خود پماد ویکس را دارند. امروز  میخواهیم در مورد تمام موارد مصرف پماد ویکس صحبت کنیم. خیلی از افراد با وجود داشتن این پماد همه موارد مصرف ویکس را نمیدانند.

ویکس مرهمی پر استفاده است که از چند ترکیب گیاهی و روغنی آرام بخش مثل کافور ، اوکالیپتوس و نعنا درست میشود. برطرف کردن گریپ ، احتقان مجاری و نشانه های سرماخوردگی از موارد مصرف این پماد است.

 مالیدن ویکس روی کمر و قفسه سینه  به بیمار آرامش میدهد و علائم  درد را بهبود میبخشد.

درمان قارچ پا با پماد ویکس:

پماد ویکس ضد قارچ قوی است.اگر پاهایتان دچار قارچ شده است از این پماد برای رفع قارچ استفاده کنید. بیماری قارچ پا همچنین در ورزشکاران دیده میشود که با این پماد بهبود میابد. پماد ویکس در رفع ترک پاشنه و خشکی کف پا موثر است. به منطور استفاده ویکس برای رفع قارچ و خشکی و ترک پا قبل از رفتن به رختخواب مقداری از این پماد را به قسمتهای قارچ زده بمالید و آرام ماساژ دهید و تا زمانی که قارچها از بین بروند هرشب این کار را انجام دهید.

درمان آکنه و جوش با ویکس:

خیلی ها فکر میکنند به علت ترکیبات روغنی این پماد از آن نمیشود برای از بین بردن جوش استفاده کرد. پماد ویکس دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی میباشد و مشکلات پوستی را برطرف میکند. پماد ویکس به پوست رطوبت میدهد و جای جوش را هم از بین میبرد. جاهایی که آکنه دارند را بشویید و بعد از خشک کردن مقداری از پماد ویکس را روی آکنه ها بزنید.  روزی دو مرتبه این کار را انجام دهید. لازم نیست مقداری زیادی از این پماد را روی جوش بزنید. اگر پوستتان حساس است قبل از استفاده با پزشکتان مشورت کنید.

 

تسکین دردهای عضلانی با پماد ویکس:

زدن ویکس روی پوست باعث ایجاد گرما روی سطح پوست میشود که به تسکین فرد کمک میکند. برای دردهای عضلانی این پماد تسکین دهنده بسیار خوبی است. کمی از پماد ویکس را روی قسمتی که درد میکند بمالید و آرام ماساژ دهید. یک حوله گرم بردارید و روی ناحیه چرب شده با ویکس قرار دهید و ربع ساعت بگذارید تا بماند تا درد بهبود پیدا کند. چند مرتبه در روز این کار را تکرار کنید.

 

از بین بردن زگیل با پماد ویکس:

 

از طریق ویروس پاپیلوم انسانی HPV زگیل ایجاد میشود و پوست را زشت میکنند. با پماد ویکس میتوان سرعت  از بین رفتن زیگیل را افزایش داد زیرا این پماد خاصیت ضد التهابی دارد. روی زگیل مقداری پماد ویکس بزنید و بانداژش کنید. دست کم شش ساعت منتظر بمانید و بانداژ را دور بیندازید و باز پماد بمالید و بانداژ کنید. چندین مرتبه در روز این کار را انجام دهید تا زگیل ها کامل از بین بروند.

رفع عفونت پوستی با پماد ویکس:

در اثر مراقبت نکردن از سوختگی های سطحی پوست و زخم ها احتمال عفونت وجود دارد. پس زخم ها را خوب تمیز کنید و کمی پماد ویکس بزنید تا عفونت پوستی ایجاد نشود. برای استفاده از این پماد سطح مورد نظر را تمیز کنید و یک لایه نازک ویکس بمالید و آرام ماساژ دهید. اگر دچار خارش و یا سوزش شدید فورا آن قسمت را شستشو دهید.

 

کاهش کبودی پوست و خون مردگی با پماد ویکس

 

استفاده از پماد ویکس به جریان خون سرعت میبخشد و باعث کاهش کبودی و خونمردگی میشود. کمی نمک دریایی و یک قاشق از این پماد را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. روی محل کبود شده این ترکیب را بزنید و آرام ماساژ دهید. روزی دو مرتبه تا رفع کامل خونمردگی این کار را انجام دهید.

 

تسکین سردردهای خفیف با پماد ویکس

 

سردردهای خفیف را میتوان با این پماد بهبود بخشید. مقداری از این پماد را روی پیشانی و گیج گاه بمالید و چند دقیقه به چیزی فکر نکنید و آرامشتان را حفظ کنید. اگر نیاز بود باز هم این کار را انجام دهید.

 

از بین بردن عفونت گوش با پماد ویکس

 

ترکیبات پماد ویکس به دلیل داشتن خاصیت آرام بخشی ، ضدباکتریایی و ضدالتهابی درمان عفونت گوش را بهبود میبخشد. یک حبه سیر از پوست جدا شده را ده ثانیه در مایکروفر قرار دهید تا گرم بشود. به سیر مقداری پماد ویکس بمالید و در گوشتان بگذارید. دقت کنید این کار نباید برای کودکان و نوزادان انجام شود.

خواص پماد ویکس چیست؟

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا