دانستنی ها

3 راه آسان برای جلوگیری از سیاه شدن موز

3 راه برای جلوگیری از سیاه شدن موز

بعد از خرید یک دسته موز سالم ، اغلب فکر می کنید چندین روز (شاید حتی یک هفته) وقت دارید که همه آنها را قبل از قهوه ای شدن استفاده کنید. اما همه ما می دانیم که موز خیلی زود می رسد وسیاه می شود.

خوشبختانه ، درست مثل راه هایی برای سریعتر رسیدن محصول ، روش های ساده ای برای دیرترسیاه شدن  موز وجود دارد. چه با موزهای پوست کنده و چه با پوست های پوست نکنده،چندراه برای دیر رسیدن موز وجود دارد که  در ادامه می خوانید.

دلیل سیاه شدن موز
3 راه برای جلوگیری از سیاه شدن موز
  1. موز را به دور از محصولات دیگر آویزان کنید.

موزها تا زمانی که در سالاد میوه یا اسموتی نباشند و با میوه های دیگر کنار هم نباشند دیرتر سیاه می شوند. این امر به ویژه در مورد میوه هایی که هنگام رسیدن مقدار زیادی گاز اتیلن آزاد می کنند ، صادق است. بزرگترین مقصر در رسیدن زودرس موز ، آووکادو ، هلو ، گوجه فرنگی ، سیب و انجیر هستند. بنابراین ظرف میوه را با موز در یک جا قرار ندهید و آویز موز جداگانه باشد.

موزهای خود را آویزان کنید تا از کبودی آن جلوگیری کند و همچنین احتمال قرار گرفتن موز در معرض اکسیژن را کاهش دهد که باعث می شود  خیلی سریعتر برسد.

  1. ساقه های موز را در بسته بندی پلاستیکی بپیچید.

شاید متوجه شده باشید که بعضی فروشگاه ها موز را با تاج بسته بندی شده در بسته بندی پلاستیکی عرضه می کنند.شما هم همین کار را بکنید یا اگر لازم است ، در خانه بسته بندی پلاستیکی اضافه کنید.   می کند – بیشتر گاز اتیلن است که سرعت رسیدن موز را در بالای دسته افزایش می دهد. بسته بندی باعث کند شدن ایجاد این گاز وسیاه شدن موز می شود. برای   نتایج بهتر ،حتی می توانید موزها را از هم جدا کرده و هر قسمت را جداگانه بپیچید.

  1. پس از رسیدن موز آنها را در یخچال قرار دهید.

دمای سرد روند رسیدن مواد شیمیایی را کند می کند. پس از رسیدن موز به شکل دلخواه ، آنها را در یخچال نگهداری کنید. اگر پوست آن قهوه ای یا حتی سیاه شود ، مشکلی ندارد. این تغییر رنگ از رنگدانه موجود در پوست حاصل می شود. شاید روی میوه کمی سیاه شود اما به داخل میوه که هنوز باید از طعم و بافت خوبی برخوردار باشد تأثیری ندارد.

کیتی جکسون

دانستنی ها در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا