چرا و چگونهخانه داری

تمیز کردن برگ گیاهان خانگی

چگونه برگ گیاهان خانگی را تمیز کنیم ؟

گیاهان خود را به روش های طبیعی برق بیاندازید : استفاده از شیر راهکار مناسبی برای پاک کردن برگ گیاهان و براق کردن آن ها می باشد که شاید باورنکردنی باشد اما موثر است.

درخشش برگ های گیاهان و سبزینگی شفاف و تمیز، شادابی گیاهان خانه را چندبرابر می‌کند. از آنجایی که گیاهان خانگی به ‌عنوان یک عنصر دکوری در داخل خانه شما حضور دارند، باید در تمیز نگه داشتن آنها تلاش کنید.

تمیز بودن گیاهان برای سلامت بیشتر لازم است. آنها در حالی که زیبایی را به خانه شما می آورند، هوا را پاکیزه کرده و اکسیژن‌رسانی را افزایش می دهند. همچنین توجه بیشتر به اجزای گیاه سبز باعث می‌شود بیماری و آفات را به سرعت تشخیص دهید.

نیازی به گفتن این نکته نیست که تمیز بودن گیاهان آنها را جذاب تر هم می کند. خیال تان راحت باشد یاد گرفتن روش های تمیزکردن برگ گلها سخت نیست

چگونه برگ گیاهان آپارتمانی را برق بیندازیم؟

گیاهان گرد و غبار را جذب می‌کنند و به همین دلیل با نشستن لایه‌ای کدر از غبار روی سطح برگ هایشان کثیف به نظر می رسند. اگر به دنبال تمیز کردن جرم و آلودگی از سطح برگ گیاهان نباشید میکروب‌ها، باکتری‌ها، حشرات و سفیدک ها جذب آن ها می شوند تا از این لایه تغذیه کنند.

همچنین لایه گرد و غبار از ورود نور به بافت گیاهی جلوگیری می کند و در نتیجه فتوسنتز به خوبی انجام نمی شود.

آیا تا بحال برگ گیاهانتان را تمیز کرده اید؟

بهتر است که این کار را بکنید چرا که تمیز نکردن گیاه مانع رشد آن خواهد شد. در این بخش از نکات خانه داری دلگرم در مورد مراقبت از گیاهان به شما درمورد چگونگی تمیز کردن برگ گیاهان خانگی خود و برای داشتن یک باغچه ی داخلی زیبا و رنگ هایی که شما همیشه میخواستید، آموزش خواهیم داد.

آیا تمیز کردن برگ گیاهان خانگی مهم است؟

  • بله. تمیز نگه داشتن برگ ها به آن ها کمک می کند تا بتوانند نفس بکشند. گرد و غبار یا آلاینده های موجود در هوا روی برگ ها انباشته می شوند و میزان نوری که گیاه دریافت میکند را تا حد چشمگیری کاهش میدهد.
  • همانطور که میدانید ، نور کمتر به معنی کلروفیل کمتر است، که به نوبه خود موجب بیماری گیاه می شود بنابر این تمیز کردن گیاهان خانگی که به اندازه کافی آب باران را دریافت نمیکنند؛ بشدت حائز اهمیت است.

روش های طبیعی جهت تمیز کردن برگ های گیاهان

۱- آب به عنوان مواد اولیه جهت تمیز کردن برگ های گیاهان

  1. البته ، دانستن این مطلب که آب منبع مناسبی برای پاک کردن گیاهان است نیاز به تخصص ندارد و همه میدانیم.
  2. میتوانید گیاه را زیر آب بگذارید و آرامی و با آب ملایم آن را شستشو دهید. با انجام این کار ، گیاه میتواند به جای جریان شدید آب، قطره های ملایم که به برگ ها آسیب نمی رساند، را دریافت کند.
  3. همچنین میتوانید با استفاده از یک شلنگ یا اسپری نیز این کار را انجام دهید.اگر گیاه بسیار کثیف است ، میتوانید کمی ژل دوش و ا یک لیتر آب مخلوط کرده و به کمک آن برگ ها را پاک کنید.

۲- استفاده از براق کننده طبیعی جهت تمیز کردن برگ های گیاهان

  • استفاده از یک براق کننده ی طبیعی موثر است ، به جز گیاهانی که برگ و موهای کوچک دارند. از استفاده ی برای این گیاهان خودداری شود.از یک اسفنج و آب و صابون نیز میتوانید استفاده کنید و آن رابه آرامی روی برگ ها بکشید.
  • و نیز میتوانید از روغن زیتون نیز برای براق کردن گیاهانتان استفاده کنید.

۳- برگ های گیاهانتان را با شیر تمیز کنید

همانقدر باورنکردنی است که میبینید ، شیر برای چهره ی سالم گیاه مفید است. ساده است ، یک پارچه را در شیر فروبرده و سپس برگ هایی که میخواهید را تمیز کنید. نتایج بالافاصله قابل رویت خواهند بود.

۴- پوست موز برای تمیز کردن برگ گیاهان

برگ های گیاهان زینتی در منزل با پوست موز بسیار تمیز خواهند شد، درست مثل شیر، شاهد تغییرات شگفت انگیز در ظاهر گیاه و درخشندگی و رشد گیاه خواهید بود.

۵- گیاهان را با مسواک تمیز کنید

  • برای تمیز کردن گیاهان مخملی با موهای ریز میتوانید از مسواک کمک بگیرید. کار سختی نیست ؛ یک مسواک قدیمی برداشته و سپس برگ ها را در دستانتان بگیرید و به آرامی تمیز کنید.
  • از پایین شروع کنید و به آرامی تا نوک برگ بکشید.
  • به یاد داشته باشید مسواک را هر بارپس از استفاده بشویید و تا قبل از استفاده بعدی آن را خشک کرده باشید.
  • شی دیگری که میتوان از آن جهت تمیز کردن گیاهان استفاده کرد، برس های نرم هستند
  • همچنین میتوانید از برگ های خود گیاه برای تمیزکردن برگ های دیگر کمک گرفت.

پیشنهادات دیگر برای تمیز و شاداب نگه داشتن گل های آپارتمانی

برای تمیز نگه داشتن برگ های گیاهان باید از راه های دیگر نیز از آن ها مراقبت کرد ، بعنوان مثال و نمونه ای که شاید بسار حائز اهمیت است؛ از بین بردن قسمت های خراب شده ی گیاه است.

  • اگر گیاه دارای برگ های خشک شده ، زرد یا ضعیف است ، باید آن ها را حذف کنید. از بین بردن آن ها گیاه را قادر می سازد تمام منابع خود را به حفظ و رشد بخش های سالم تر اختصاص دهد.
  • از ویژگی های گیاه آگاه باشید تا قادر به مراقبت از آن باشید. به عنوان مثال ، نباید برگ های برخی گیاهان را مرطوب کرد.مثل گیاه کاکاتی و ساکولنت این گیاهان را باید بدون آب تمیز کرد.
  • تمیز کردن برگ ها تنها چند دقیقه زمان لازم است اما اثرات فوق العاده ای برای سلامتی گیاه خواهد داشت. اگر از گیاهان برای دکوراسیون منزل استفاده میکنید، گیاهان براق و سالم به طور چشم گیری فضا را تغییر خواهند داد.

حذف قسمت‌ های خشک‌ شده از گلدان

  • تمیز کردن گیاهان خانگی شامل مراقبت از گل، ساقه و خاک نیز می‌شود. هیچ گاه گلبرگ یا حتی برگ خشک شده ای که روی سطح خاک افتاده است را به حال خود رها نکنید؛ چراکه محیطی برای رشد بیماری و آفات به وجود می‌آورد.
  • حال که می‌دانید چگونه می‌توان گیاهان را تمیز کرد، از این راهکارها استفاده کنید. زمانی که در حال تمیز کردن آنها هستید، به علائم غیرعادی روی گیاه توجه کنید. معمولاً اولین علائم بیماری از زیر برگ ها یا ساقه آغاز می‌شود.

منبع : مجله انترنتی دلگرم

همچنین بخوانید

یک نظر

  1. ترکیب شیر و آب اکسیژنه برای براق کردن برگ گیاهان عالی است.
    الان شرکتهایی هستند که شیر و آب و آب اکسیژنه را مخلوط میکنند و به عنوان براق کننده گیاهی میفروشند!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا