فناوری

تازه واردهای دیجیتالی به بازار ایران

موبایل جدیدسبکترین تبلت 7 اینچی و نازک ترین درایو نوری

بازار کالاهای دیجیتال آنقدر جذاب است که نمی توان فقط به تبلت و گوشی موبایل به عنوان تازه واردهای بازار بسنده کرد بلکه علاوه بر این کالاهای پرکاربرد، بازار فناوریهای جدید مملو است از اقلام کامپیوتری دیجیتال که نظر دوستداران فناوری را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بازار کالاهای دیجیتال روز به روز متنوع تر و جذاب تر می شوند و برای آنکه از اخبار این تنوع و سرعت موجود در عرضه این تکنولوژیها عقب نمانیم باید سرعت رسیدن به تکنولوژیمان را چندین برابر کنیم.

گشتی در بازار دیجیتال از حضور رسمی و غیر رسمی، محدود و نامحدود بسیاری از مدلهای تبلت، گوشی موبایل، تلویزیونهای جدید پلاسما و دیگر اقلام کامپیوتری حکایت دارد که این امر نشان می دهد دوستداران تکنولوژی به هر قیمتی آن را می خرند و منتظر فراگیر شدن این کالاها در بازار نمی مانند.

گروه دانش و فناوری خبرگزاری مهر، طبق بررسی هایی که داشته چند کالای دیجیتال را که به تازگی و طی هفته اخیر وارد بازار ایران شده اند معرفی کرده است:

گوشی منحصر به فرد ال جی در بازار ایران

اولین گوشی هوشمندی که به طور کامل هیچگونه کلید کنار گوشی ندارد با سایر قابلیتهای منحصر به فرد و متمایز آن به عنوان نسل جدید اسمارت فون ها در هفته ای که گذشت وارد بازار ایران شد و به طرز قابل توجهی نظر طرفداران را در عرض یک هفته به خود جلب کرد به نحوی که برخی اخبار از صف کشیدن متقاضیان برای خرید این مدل حکایت دارد؛ شرکت ال جی قیمت این مدل را در بازار ایران حدود یک میلیون 800 هزار تومان عرضه کرده است.

مدل G2 ال جی الگوی طراحی گوشی هوشمند را با قرار دادن کلید در پشت گوشی تغییر داده است و این اولین گوشی هوشمندی است که به طور کامل از کلیدهای کنار گوشی عاری است؛ با منتقل کردن کلید اصلی به پشت گوشی کاربران کنترل بیشتری دارند زیرا این مکان جایی است که به طور طبیعی انگشت سبابه اشخاص در آنجا قرار دارد؛ در نتیجه، برای تنظیم صدا هنگام مکالمه گوشی کمتر از دست کاربر به زمین می‌افتد.

 

فشار ممتد بر روی کلیدهای تنظیم صدا در پشت این گوشی، امکان اجرای قابلیت QuickMemoTM و دوربین را به کاربران می‌دهد تا بتوانند یادداشت بنویسند و راحت‌تر از قبل از خودشان عکس بگیرند؛ همچنین با قابلیت KnockON نیز ال‌جی G2 با دوبار ضربه آرام کاربر، روی صفحه‌نمایش گوشی روشن می‌شود.

قابلیت Answer Me، قابلیت Plug & Pop، قابلیت Text Link، قابلیت QuickRemote، قابلیت Slide Aside، قابلیت Guest Mode از جمله قابلیتهای G2 ال جی است که از امکانات و مشخصاتی چون پردازنده 2.26 گیگاهرتز دوهسته‌ای کوالکوم Snapdragon™ 800، صفحه‌نمایش 5.2 اینچ Full HD IPS (1920×1080 پیکسل در 423 پیکسل در اینچ)، حافظه داخلی 16 تا 32 گیگابایتی، رم 2 گیگابایتی LPDDR3 هشتصد مگاهرتزی، دوربین پشت 13 مگاپیکسل با OIS و دوربین جلو 2.1 مگاپیکسل، باتری 3000 میلی‌آمپر بر مبنای اندروید Jelly Bean 4.2.2 بهره می برد اشاره کرد.

باریک ترین درایو نوری دنیا

این درایو نوری که عنوان باریک‌ترین دیسک‌خوان دنیا را به خود اختصاص داده تنها 12 میلی‌متر قطر دارد و بدنه آن بر اساس الگوی Zen طراحی شده که پیش از این در اولترابوکهای سری Zenbook ایسوس استفاده شده بود؛ در ساختار این درایو از پایه‌های نگهدارنده مخفی استفاده شده که امکان کاهش حجم و افزایش قدرت حمل دستگاه را فراهم می‌کنند و از این طریق این درایو نوری می‌تواند به صورت عمودی و افقی استفاده شود.

از دیگر قابلیت‌های این مدل می‌توان به ویژگی‌های امنیتی اشاره کرد که در دو سطح به حفاظت از داده‌ها می‌پردازد؛ این ویژگی‌ها شامل کنترل رمز عبور و رمزگذاری فوق امن 256 بیتی با قابلیت کدگذاری نام فایل است؛ این درایو برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی دارای فناوری E-Green است که هنگام عدم استفاده از دستگاه بطور خودکار اجرا شده و میزان مصرف انرژی در این حالت را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

 

درایو 08U5S-U کمپانی ایسوس تنها 255 گرم وزن دارد و ضخامت آن حدود 12 میلی‌متر است. این ویژگی‌ها قدرت حمل دستگاه را افزایش می‌دهند که برای کاربران لپ‌تاپ‌های سبک اهمیت زیادی دارد. توانایی نوشتار ساده به وسیله کشیدن و رها کردن فایل‌ها از دیگر امکانات این مدل است که از طریق آن در سه گام می‌توان با کشیدن فایل‌های مورد نظر روی آیکون برنامه آنها را روی دیسک DVD ثبت کرد.

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در درایو 08U5S-U معادل 8x است و زمان دستیابی به اطلاعات در دیسک‌های DVD به 200 میلی ثانیه می‌رسد. این درایو نوری از طریق رابط  USB به لپ‌تاپ، تبلت و رایانه متصل می‌شود و با انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک سازگار است.

نازک ترین و سبک ترین تبلت 7 اینچی دنیا

نازک ترین و سبکترین تبلت 7 اینچی که محصول مشترک ایسوس و گوگل است با صفحه نمایش Full HD و شارژر داخلی بی سیم در بازار ایران دیده می‌شود.
Nexus 7 مبتنی بر آخرین فناوری های موبایل و جدیدترین شاخص های بازار تبلت است که در حال حاضر نازک ترین، سبک ترین  تبلت 7 اینچی جهان به شمار می رود که با وجود فناوری  Corning® Glass صفحه نمایش آن ضدضربه و ضد خش است.

این تبلت 7 اینچی تنها 8.65 میلی متر ضخامت و 290 گرم وزن دارد و سبک تر از یک کتاب کاغذی در این سایز است. 

 

محصول مشترک ایسوس و گوگل به پردازنده چهارهسته ای Qualcomm® Snapdragon® S4 Pro و 2 گیگابایت رم مجهز شده که این مشخصات کارایی فوق العاده ای را در بازی های موبایلی به کاربر ارائه می دهد و به دلیل فناوری صدای موبایل Cingo فرانهوفر، تجربه جدیدی از پخش صدای سوراند را در قالب MP3 برای کاربر میسر می‌کند.

این تبلت، نخستین تبلت در دنیاست که به جدیدترین نسخه آندروئید گوگل یعنی Jelly Bean 4.3 مجهز شده که این نسخه به والدین اجازه می دهد که دسترسی کودک به محتوای بزرگسالان را محدود و یا کنترل کنند و حدود یک میلیون و 120 هزار تومان در بازار ایران به فروش می رسد.

تلویزیونتلویزیون خمیده سامسونگ مورد توجه کاربران

فناوری‌های LED و پلاسما و خلق نمایشگرهایی با رنگ‌های  شفاف تر، نمایش رنگ مشکی واقعی و تصاویر زنده‌تر برای خانواده های ایرانی بسیار جذاب است و در این میان سری جدید تلویزیون UHD به نظر می رسد خریداران محدودی داشته باشد.

برای مثال تلویزیون UHD F9000 کمپانی سامسونگ با داشتن بیش از 8 میلیون پیکسل نمایش و قدرت تفکیکی معادل چهار برابر کیفیت Full HD، انقلابی در رزولوشن تصویر به عنوان مهمترین عنصر نمایش جزئیات و شفافیت تصویر در تلویزیون به وجود آورده است.

 

موتور تصویر این تلویزیون صرفنظر از منبع محتوا  SD،HD یا Full HD با تمامی منابع تصویر سازگار است و علاوه بر حذف نویزهای تصویر، جزییات تصویر را به طور کامل به نمایش می‌گذارد تا بهترین تصویر را با کیفیت UHD و صداي قدرتمند 70 واتي ارائه دهد.

اين تلويزيون طراحي مينيمال را با يك تورفتگي ظريف، پايه‌ي فلزي و پرداخت متاليك تلفيق كرده است.

در همین حال تلویزیون OLED خمیده سامسونگ که 55 اینچی است نوآوری دیگری است که در بازار دیده می‌شود. قاب خمیده این تلویزیون که الهام گرفته از نمونه مفهومی Timeless Arena یا فضای بی زمان است، یک پرده برای نمایش رنگ‌های زنده اینOLED  است و تصاویر را با دیدی وسیع‌تر و عمیق‌تر از تلویزیون‌های صفحه تخت نمایش می‌دهد که در نوع خود متفاوت است.

این دو مدل تلویزیون به دلیل قیمت بالا در بازار ایران به صورت محدود عرضه شده و برای کاربران خانگی مقرون به صرفه نیست.

منبع:قطره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا