فناوری

بهترین وبسایت های آموزشی و تفریحی کودکان

رایانهوقتی ما بچه بودیم به کامپیوتر و تلویزیون و چیزهای دیگر نیازی نداشتیم تا سرگرم شویم، بگذریم از اینکه اساساً به چیزهایی مانند اینترنت و دنیای آن دسترسی نداشتیم. ولی کودکان امروزی دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت دارند و والدین در تلاشند تا استفاده آنها از اینترنت کاربری مفید و آموزشی باشد.

 برترین ها: وقتی ما بچه بودیم به کامپیوتر و تلویزیون و چیزهای دیگر نیازی نداشتیم تا سرگرم شویم، بگذریم از اینکه اساساً به چیزهایی مانند اینترنت و دنیای آن دسترسی نداشتیم. ولی کودکان امروزی دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت دارند و والدین در تلاشند تا استفاده آنها از اینترنت کاربری مفید و آموزشی باشد.

والدین مسئول می دانند که هشیاری و نظارت آنها به هنگام استفاده فرزندانشان از اینترنت نقش کلیدی و اساسی در سرگرمی و آموزش آنها دارد. بنابراین آنها باید وبسایت هایی را در اختیار فرزندان خود بگذارند که هم جنبه آموزشی و مفید و مطمئنی داشته باشند و هم برای کودک جذابیت و تفریح لازم را فراهم کنند.

به همین منظور بهترین وبسایت های آموزشی و تفریحی سالم دنیا برای کودکان را نام می بریم و توضیح کوتاهی در مورد هر یک می دهیم.

وبسایت Yahoo! Kids

بیشتر بزرگسالان دیگر هر روز صبح برای دریافت آخرین خبرها، چک کردن ایمیل ها و شروع روز با مطالب اینترنتی به سایت یاهو مراجعه نمی کنند، ولی گویی هنوز این وبسایت برای کودکان مطالب مفیدی دارد. در قسمت یاهو کیدز، هنوز انواع و اقسام بازی ها، موزیک، فیلم، مطالب ورزشی و علمی برای کودکان وجود دارد که اطلاعات خوبی در مورد حیوانات و مسائل دیگر در اختیار آنها می گذارد.

اگر می خواهید بر فعالیت های فرزندتان در این سایت نظارت داشته باشید، به قسمت والدین بروید و نظرات مختلف در مورد فیلم های مخصوص کودک از دید والدین، توصیه های مربوط به امنیت اینترنتی و غیره را مطالعه کنید. البته بهترین ویژگی یاهو کیدز موتور جستجوی ساده آن برای کودکان است که لینک های مناسب و مطمئنی را در اختیار بچه ها می گذارد. در این سایت بچه ها فعالیت های زیادی برای انجام دادن پیدا می کنند و آنقدر سرگرم می شوند که دیگر به سایت های دیگر سر نمی زنند.



وبسایت National Geographic Kids

وقتی ما کوچکتر بودیم از تماشای مجلات کودک نشنال جئوگرافیک لذت می بردیم و تمام مطالب آن را مطالعه می کردیم. در واقع این مجلات حکم مرجع علمی و نوعی دایره المعارف داشتند. حالا کودکان امروزی به این مجلات دسترسی آنلاین دارند و می توانند از مطالب آموزشی و علمی آن بهره ببرند و متوجه اتفاقاتی که در دنیای اطرافشان رخ می دهند باشند. کودکان می توانند بازی هایی جالبی انجام دهند و در مورد انسان ها، مکان ها و حیوانات چیزهای زیادی یاد بگیرند.

لینک های آموزشی متعددی نیز در این وبسایت وجود دارد که مطالب خوبی ارائه می دهند. فرزندان شما با مطالعه این سایت حتی متوجه نمی شوند که اطلاعات آنها به میزان زیادی بالا رفته و بهره هوشی آنها افزایش می یابد. آنها با مشاهده این سایت گویی به تمام دنیا مسافرت می کنند و مکان های مختلف را می بینند و اطلاعات کسب می کنند.



وبسایت Funbrain

این وبسایت دوگانه آموزشی/تفریحی، به آموزش لباس سرگرمی پوشانده است و از طریق بازی های اینتراکتیو مانند گوریل گرامر و بیسبال ریاضیات، به بچه ها آموزش می دهد. حتی کتاب های اینترنتی و کتاب های مصور مانند “خاطرات یک بچه تنبل” (کاندیدای جایزه کودکان Nickelodeon) در این وبسایت وجود دارند. فرزندتان می تواند وبلاگ های کودکان هم سن و سال خودش را بخواند و کلماتی که معنایشان را نمی داند در فرهنگ لغت جستجو کند. این وبسایت در واقع وسیله ای کمک آموزشی است که والدین و آموزگاران نیز از آن کمک می گیرند.

این سایت فیلترهایی برای والدین فراهم نموده تا کاربری فرزندانشان را در مورد انواع مختلف مطلب و محتوا به بهش های کلاسی و خانگی مناسب سن آنها فیلتر کنند. اگر می خواهید توان ذهنی و بهره هوشی فرزندتان را تقویت کنید و در کنارش برای او بازی و سرگرمی فراهم کنید، به این سایت سر بزنید.



وبسایت Pottermore

هیچ کس نمی تواند انکار کند که بچه ها عاشق هری پاتر هستند. جوانترها یادشان می آید که وقتی نوجوان بودند کتاب های هری پاتر را بعد از هر بار انتشار فوراً می خریدند و تا وقتی که کل آن را مطالعه نمی کردند خوابشان نمی برد. بنابراین تعجبی ندارد که نویسنده این داستان در نهایت تصمیم به تأسیس وبسایتی حول ماجراهای هری پاتر برای کودکان گرفت و موفقیت آن بی نظیر بود.

پاترمور یک وبسایت اینتراکتیو است که در مورد هفت کتاب هری پاتر است و برای طرفداران پر و پا قرص مطالب ویژه، بازی ها و انواع موضوعات هری پاتری فراهم می کند. کاربران باید قبل از هر کار، در این وبسایت حساب کاربری رایگان باز کنند تا بتوانند به همه قسمت های سایت دسترسی داشته باشند. شاید این سایت، آموزشی ترین وبسایت لیست ما نباشد، ولی قطعاً توجه فرزندتان را جلب خواهد کرد.



وبسایت Highlights Kids

زمانی که بچه ها فقط در مطب دندانپزشکی با آخرین مجله هایلایتز روبرو می شدند، گذشته است. حالا بچه ها می توانند به کل مطالب آموزنده این مجله به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند. شاید این وبسایت جامع ترین وبسایت کودک نباشد، ولی مطالب سرگرم کننده و آموزنده زیادی دارد که بچه ها را سرگرم می کند و داستان های اینتراکتیو، پروژه های کاردستی، دستور تهیه غذاهای سالم و کارهای روزانه سرگرم کننده خوبی دارد. با کمی کمک از سوی یک دوست یا والدین، بچه ها می توانند نقاشی هایشان را با بقیه بچه ها در میان بگذارند.



وبسایت Funology

در این وبسایت بازی ها، پروژه های هنری و کاردستی، ترفندهای جادویی، مطالب علمی و معمایی و اطلاعاتی در مورد دنیای کودکانه در اختیار بچه ها قرار می گیرد. با آنکه کل سایت مبتنی بر سرگرمی است، ولی مطالب آموزنده زیادی دارد. بخش علمی این وبسایت، به بچه های آزمایش های سرگرم کننده عجیب و غریب را یاد می دهد تا در مورد فیزیک، شیمی، زیست شناسی، آب و هوا و غیره چیزهای زیادی یاد بگیرند. حتی دستور تهیه خوراکی های آسان هم آموزش داده شده است.



وبسایت Whyville

وای ویل یک شبکه اجتماعی است که برای نوجوانان ساخته شده است. این دنیای آنلاین از فرزندتان می خواهد که به درستی از پول خود استفاده کند و درست غذا بخورد و به آموزش امنیت آنلاین به کودکان دیگر کمک کند. فیلتری در این سایت وجود دارد که استفاده از کلمات ناشایست را گزارش می دهد و به مدیر سایت پرچم قرمز می فرستد و او را از گفتگوی نامناسب بین کاربران آگاه می کند. در واقع قبل از آنکه کاربران وارد چنین گفتگوهایی شوند، باید تستی را بگذرانند تا “مجوز چت کردن” را بگیرند.

البته این تست، تست دشواری است. بچه ها می توانند آواتارهای خودشان را بسازند، با تمام کردن بازی ها امتیاز جمع کنند و کسب و کار خودشان را شروع کنند و حتی برای روزنامه شهر آنلاین خود مطلب بنویسند. وای ویل سایت امن و خوبی برای آشنا کردن بچه ها با دنیای شبکه های اجتماعی است و به آنها مبانی اینترنت و رفتار مناسب اینترنتی را آموزش می دهد تا آنها بتوانند بدون مشکل وارد شبکه هایی مانند فیسبوک، توئیتر و غیره شوند.



وبسایت Seussville

وقتی صحبت از آموزش مسائل اخلاقی به کودکان می شود، باید گفت هیچکس این کار را با زیرکی و ظرافت دکتر سوس انجام نداده است. از دهه پنجاه به بعد، کتاب های او به بچه ها درس های ارزشمند اخلاقی مانند اهمیت آگاهی در مورد محیط زیست در جامعه صنعتی (The Lorax)، احمقانه بودن نژادپرستی (The Sneetches) داده است. خوشبختانه انتشارات Random House آموزه های دکتر سوس را به صورت وبسایت درآورده تا کودکان بتوانند به این مطالب ارزشمند دسترسی داشته باشند. در این وبسایت، ویدئوها، بازی ها و کتاب های کلاسیک سوس وجود دارد که باعث شده این وبسایت جزو بهترین سایت های مخصوص کودکان باشد.



وبسایت Lawrence Hall of Science

وبسایت تالار علمی لارنس به پرسش هاس علمی پیچیده به نحوی ساده پاسخ می دهد. بخش کودک این وبسایت پرسش های ساده و جالب زیادی را مطرح می کند. وقتی فرزند شما به مطلبی می رسد که برایش جالب است، روی لینک آن کلیک می کند و برای او توضیح کوتاهی در آن مورد داده می شود و فعالیتی به او پیشنهاد می شود تا درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کند.

علاوه بر آزمایش ها، بازی ها و فعالیت های کودکانه، این وبسایت مطالب خوبی نیز برای بزرگترها دارد که کودکان باهوش نیز می توانند از آنها بهره ببرند. یکی از محبوب ترین قسمت های سایت بخش “شکار حشره” است که بچه ها را تشویق می کند تا بیرون بروند و دنبال انواع مختلف حشرات (مانند مورچه ها، کفشدوزک ها و ملخ ها) باشند و آنها را در Google Map مشخص کنند تا کاربران دیگر بتوانند ببینند که در آن منطقه خاص چه حشرات خاصی وجود دارند.



وبسایت PBS Kids

این وبسایت که برنده جایزه بهترین وبسایت کودکان نیز شده است، فعالیت ها و بازی های جالب و جذابی برای بچه ها دارد. بچه های می توانند در این سایت موزیک دلخواهشان را گوش کنند و برنامه تلویزیونی محبوب خود را ببینند و حتی صفحات نقاشی را پرینت کرده و آنها را رنگ کنند.

نقاشی های نقطه ای و کتاب داستان های مصور نیز موجود است که می توان از سایت پرینت کرد. این سایت که بیشتر برای کودکان کم سن و سال تر طراحی شده است و ممکن است برای نوجوانان کمی حوصله سر بر باشد، فعالیت های سرگرم کننده آنلاین و آفلاین زیادی برای کودکان سنین کمتر دارد و وسیله کمک آموزشی خوبی برای مربیان و والدین است.

منبع:برترین ها

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا