نوشیدنی

برای آرامش دمنوش به بنوشید

به یک میوه کم‌کالری است، اما سرشار از فیبر غذایی هست. ۱۰۰ گرم از این میوه ، حاوی حدود ۵۷ کالری است. همچنین دارای چربی اشباع‌شده، سدیم و کلسترول کم است که این ویژگی‌ها باعث می‌شود یک گزینه‌ای مناسب برای کاهش وزن و سلامت کلی باشد.

فواید واقعی میوه به در خوردن پوست و میوه‌ آن است،چون دارای مواد مغذی مفیدی ازجمله ویتامین‌ها، مواد معدنی،آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای غذایی است.آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در به در کاهش استرس و داشتن ذهنی آرام کمک می‌کنند

طرزتهیه دمنوش به

برای تهیه دمنوش به، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

یک قاشق چای‌خوری از گیاه به انتخاب شده را در یک فنجان آب جوش قرار دهید. هل و دارچین را نیز در یک لیوان آب جوش داخل ظرف بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس آن را صاف‌کرده و یک قاشق چایخوری زعفران آب‌شده به آن اضافه کنید.

بعد از آماده‌شدن دمنوش می‌توانید آن را با عسل یا لیمو سرو کنید.همچنین می توانید برای هر نفر ۱ قاشق از به های خشک را درون قوری بریزید در صورت تمایل می‌توانید دانه هل پوست کنده و یا چوب دارچین را نیز به  به ‌های خشک اضافه کنید و بگذارید خوب دم بکشد.

بهترین زمان مصرف دمنوش

در هر ساعتی از شبانه‌روز که شما دمنوش را میل کنید، خواص آن به بدنتان می‌رسد. برای لاغری بهتر است که ۱ ساعت قبل از وعده‌غذایی یا ناشتا آن را بنوشید تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد. اگر به دنبال کم‌شدن استرس خود هستید، بهتر است که دمنوش را بعدازظهر یا قبل از خواب مصرف کنید.

خواص به

میوه به سرشار از ویتامین‌های آ و ب است و علائم آلرژی را کاهش می‌دهد. این میوه تقویت‌کننده معده، تقویت دستگاه گوارش است. در ورم روده، خونریزی‌های قاعدگی و بیماری‌های قلبی وآرامش اعصاب، اثر بسیار زیادی دارد.همچنین به در درمان سرفه مؤثر است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا