خانه داری

با اين ترفند ها اتو كشي را بسيار راحت و سريع كنيد!

اتوی لباساتو کردن یکی از سخت‌ترین کارهای خانه است. اتو می‌کشید و می‌کشید و تا لباس را برمی‌گردانید می‌بینید بخش دیگری از لباس، دوباره چروک شده. باید راهی پیدا کنید تا جایی که ممکن است، لباس‌های‌تان بعد از شست‌شو کمتر چروک شوند؛ این توصیه‌ها به شما کمک خواهند کرد.

1- تکنیک پهن کردن را بیاموزید

بیشتر لباس‌ها، یعنی لباس‌های معمولی که به روش خاصی برای شستن و خشک کردن نیاز ندارند را معمولا در ماشین لباس‌شویی می‌اندازید یا با دست می‌شویید و روی رخت‌آویز با بند پهن می‌کنید تا خشک شوند اما به جای این کار، می‌توانید به روش دیگری آن‌ها را خشک کنید مثلا می‌توانید لباس‌هایی مثل بلوز یا مانتو را به چوب‌لباسی آویزان کنید تا خشک شوند.

فراموش نکنید که قبل از پهن‌کردن، لباس را بتکانید تا چروک‌هایش از بین برود. بعد از پهن‌‌کردن جاهای مختلف پارچه را با دست محکم بکشید تا صاف شود. دست‌های‌تان را هم در جیب‌ها فرو کنید تا صاف شوند و پارچه آن‌ها مچاله نشود.

اتوکردن آستین‌ها از همه سخت‌تر است؛ آستین‌ها را با دست صاف کنید و به‌طور ضربدری روی شانه‌های بلوز یا مانتو بگذارید تا صاف خشک شود. با این کار لباس صاف خشک می‌شود و شاید لازم باشد کمی روی آن اتو بکشید تا به شکلی که می‌خواهید در آید.

2- مراقب جین‌ها باشید

اتو کردن شلوارهای جین طاقت فرساست. اگر آن‌ها را مثل لباس‌های دیگر روی رخت‌آویز پهن کنید، زحمت شما برای صاف کردن آن‌ها چند برابر می‌شود. چروک‌های بالای شلوار با پوشیدن باز می‌شوند اما چروک‌های پاچه شلوار را مجبور هستید اتو کنید. برای ساده‌کردناتو کشی جین، شلوارها را طوری روی بند پهن کنید که پاچه‌های آن صاف آویزان شود. یادتان نرود جیب‌ها را هم صاف کنید.

3 – جنس پر دردسر

بافتنی، پشم و تریکو لباس‌های ناسازگاری هستند. یادتان باشد به هیچ وجه نباید برای خشک کردن این جور لباس‌ها، آن‌ها را آویزان کنید‌ چون شل و وارفته می‌شوند و شکل اصلی خود را از دست می‌دهند.

این لباس‌ها را باید بعد از شستن، کاملا مرتب کنید و در جای مسطح و روی یک پارچه تمیز پهن کنید و بعد از چند ساعت آن‌ها را پشت و رو کنید تا به‌تدریج و با هوای اتاق خشک شوند.

4- تبلیغات پر دردسر

به تبلیغات ماشین‌های لباس‌شویی ضد‌چروک توجه نکنید. هر کار که بکنید، ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن لباس‌ها را چروک می‌کند. اتو کردن لباسی هم که از خشک‌کن درآمده باشد کار اصلا راحتی نیست چون درست مثل این است که آن را از یک لوله تنگ بیرون آورده‌اید. پس اگر از اتو کردن فراری هستید، به هیچ‌وجه از خشک‌کن ماشین لباس‌شویی استفاده نکنید و لباس‌ها را روی بند رخت پهن کنید.

5- من و لباس پلیسه

دامن‌های پیلی‌دار را معمولا به خشک‌شویی می‌دهند تا شکل پیلی‌ها حفظ شود اما اگر می‌خواهید خودتان در خانه آن را بشویید، باید یک پارچه تمیز روی میز پهن کنید، پیلی‌ها را کاملا مرتب کرده و لباس را روی سطح پهن کنید. اگر زیر سطح مشبک باشد بهتر است و لباس راحت‌تر خشک می‌شود اما اگر دسترسی به چنین سطحی ندارید، دامن را روی سطحی با پارچه تمیز پهن کنید و بعد از چند ساعت آن را برگردانید.

آكا

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا