آرایش و زیبایی

اصول پوشش خانم ها

    لباس‌ها قبل از خودتان شما را به دیگران معرفی می‌کنند. شما با سبکی که در لباس پوشیدن‌تان برای حاضر شدن در یک قرار رسمی، خانوادگی یا دوستانه انتخاب می‌کنید، به دیگران علائمی نشان می‌دهید که خواه‌ ناخواه می‌تواند به تصمیم‌گیری آنها در مورد شما جهت بدهد و آینده یک رابطه یا یک قرار کاری را مشخص کند. پس بهتر است این نشانه‌های مخفی را دست‌کم نگیرید و در اولین برخورد، تصویری درست از خودتان ارائه دهید. ما به شما می‌گوییم چطور لباس بپوشید تا در همان اولین نگاه در ذهن دیگران بهترین و ماندگارترین تصویر را از خودتان به جا بگذارید؛ تصویری مصمم، مطمئن و تاثیرگذار.سبک لباس پوشیدن شما می‌تواند در اولین برخورد از شما تصویر فردی جدی و حرفه‌ای و مترقی را نشان بدهد یا غیرحرفه‌ای و بی‌نظم. یادتان باشد خوب لباس پوشیدن به معنای مرتب بودن و در نظر گرفتن زمان و مکان برای انتخاب نوع پوشش است نه عجیب و غریب پوشیدن. اگر قرار است در اولین ملاقات پیروز باشید و فردی موفق جلوه کنید از همین حالا این توصیه‌های کارشناسان روابط انسانی را آویزه گوش‌تان کنید آنها می‌گویند:«یک فرد موفق، رنگ‌های مرده نمی‌پوشد، کفش‌های مرتب و تمیز می‌پوشد، در عطر و آرایش زیاده‌روی نمی‌کند، طلا و جواهرات زیادی از خودش آویزان نمی‌کند.

لباس شما بهترین معرف شماست!

شما باید بازی را طوری بچینید که در اولین برخورد بدون برو و برگرد برنده میدان باشید. برای برنده بودن باید بتوانید در همان 30 ثانیه اول یعنی درست قبل از اینکه حرفی به میان بیاید، تصویری درست از خودتان ارائه بدهید و احترام طرف مقابل را برانگیزید. حالا فرقی هم نمی‌کند که طرف مقابل‌تان چه کسی باشد. شما باید تصویری درست از شخصیت‌تان ارائه بدهید

با ذکاوت بپوشید

یادتان باشد برای خوب جلوه کردن در اولین برخورد، لازم نیست سراغ رنگ‌ها و مدل‌های عجیب و غریب بروید. فقط کافی است بدانید چه طرحی را کجا و چه رنگی را کی بپوشید تا به قدر کفایت خوش‌پوش باشید و تصویر درستی از خودتان در ذهن طرف مقابل به جا بگذارید. در انتخاب طرح و رنگ لباس‌تان لازم است کمی ذکاوت به خرج بدهید مثلا اگر لازم است فردی آرام و صبور به نظر بیایید، حتما سراغ پارچه‌هایی با طرح‌های ملایم و بدون زاویه و در طیف رنگ‌ های سرد و روشن بروید.(در این شرایط پارچه‌های گلدار جواب می‌دهد). اما اگر باید فردی جدی و قدرتمند جلوه کنید، حتما سراغ رنگ‌های گرم و پخته بروید. بهتر است به پارچه‌های تک رنگ و بدون طرح  فکر کنید یا دست‌کم سراغ طرح‌هایی با خطوط زاویه‌دار بروید.

رسمی بپوشید

در اولین برخوردها باید رسمی بپوشید. لباس‌های شسته رفته و بدون حواشی اضافه. وقتی سبک لباس پوشیدن رسمی را برای خودتان انتخاب می‌کنید به طرف مقابل‌تان نشان می‌دهید که قواعد بازی را بلدید. البته هستند افرادی که معتقدند بهتر است در اولین برخورد خود واقعی‌تان را نشان دهید .

رنگی بپوشید

رسمی پوشیدن به معنای فراموش کردن طرح و رنگ نیست. قرار نیست وقتی رسمی می‌پوشید لباس‌های خوش طرح و نقش را کنار بگذارید. قواعد رسمی پوشیدن به شما می‌گوید که بروید سراغ لباس‌های برش‌دار، اما هرگز به شما نمی‌گوید که رنگ را از ظاهرتان حذف کنید. اتفاقا بهتر است در انتخاب رنگ همان‌قدر دقت کنید که در انتخاب مدل لباس‌تان. چون رنگ به شما کمک می‌کند به تصویر دلخواه‌تان در ذهن طرف مقابل برسيد. اتفاقا بهتر است سراغ رنگ‌های شاد و روشن بروید تا در نگاه طرف مقابل فردی سرزنده، توانمند و پر انرژی از خودتان بسازید نه گرفته و درهم.

 جین را فراموش کنید

وقتی قرار است رسمی بپوشید، بهتر است شلوار جین را فراموش کنید، این قانون هم در مورد آقایان صدق می‌کند هم خانم‌ها. شلوارهای کتان و پارچه‌ای البته چنانچه خط اتو فراموش نشود به مراتب انتخاب‌های بهتری هستند. این شلوارها البته مشروط بر آنکه در انتخاب رنگ‌شان دقت شود یعنی هارمونی رنگی با مانتو در مورد خانم‌ها و کت یا پیراهن درمورد آقایان اگر رعایت شود از شما تصویر قابل قبول‌تری ارائه می‌دهند.

باید برق بزند

بدیهی است در اولین برخورد انتخاب کفش هم آداب خودش را دارد. خانم‌ها بهتر است به کفش‌های پاشنه‌دار فکر کنند البته نه کفش‌هایی با پاشنه‌های باریک 7 سانتی. در این شرایط کفش‌هایی با پاشنه‌های پهن و بلند  حدودا 5 سانت معمولا انتخاب‌های مناسب‌تری هستند. اگر با کفش‌های پاشنه‌دار هم میانه‌ای ندارید دست کم به کالج‌ البته از نوع رسمی‌اش فکر کنید و فکر پوشیدن کفش‌های عروسکی را از سرتان بیرون کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا