اجتماعی

ازدواج تلگرامی با عضویت در خواستاگرام

ازدواج تلگرامی با عضویت در خواستاگرام

گسترده شدن فضای مجازی سبب افزایش ارتباطات بین دختر و پسر شده است.  از زمانی که ازدواج های اینترنتی و سایتهای همسریابی ایجاد شده شاهد ازدواجات موفق و ناموفقی از این نوع ازدواج ها بوده ایم.

ساختارهای سنتی و اجتماعی به سرعت در سال های اخیر دستخوش تغییرات اساسی شده است که سبک زندگی بین نسل های مختلف را متفاوت کرده است. در نسل های قبل والدین حتی تا قبل از ازدواج همدیگر را ندیده بودند و با سنت هایی که مقدس بود ازدواج اتفاق می افتاد. اکنون تمام اتفاقات زندگی برای نسل جدید در تلفن همراهشان اتفاق می افتد. این اتفاقات از بازی های کودکانه با گوشی شروع میشود تا خاطرات نوجوانی و در نهایت پیدا کردن نیمه گمشده و بعد هم خاستگاری مجازی و ازدواج در گروههای تلگرام

 

ایجاد گروه خواستاگرام برای ازدواج

یک گروه تلگرام ایجاد شده است به نام خواستاگرام. این گروه تلگرامی اطلاعات متقاضیان از جمله عکس و نام و.. را میگیرد و مبلغ 20000 تا 40000 تومان از فرد دریافت میکند و شرایط ازدواج را برای آنها فراهم میکند البته باید در نظر داشت تا زمانی که مسئولان مربوطه شرایط ازدواج را فراهم نمیکنند  نمیتوان بر ایجاد چنین گروههایی خرده گرفت.در کل جهان این گروهها وجود دارند.

یک خانم ایرانی که در انگلستان زندگی میکند با شوهرش سینا در یک گروه اینترنتی آشنا شده بود و از این طریق با هم ازدواج کردند. نسرین گفت از اول هم قصدم ازدواج بود و به دنبال مرد ایرانی برای ازدواج بودم. 5 سال قبل لا معرفی دوستانم عضو یک گروه شدم و 20 پوند حق عضویت پرداخت کردم و با همسرم آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم. در این گروهها هیچ دروغی از دو طرف نمیشنوید و اگر یکی از دونفر دروغی بگویند قابل پیگیری از طریق قانون است و حتی ممکن است دروغ گوینده به زندان هم بیفتد. برای اینکه همه چیز محکم بود و رعایت شده بود خیالم راحت بود.

شرایط گروه خواستگرام به صورت زیر است:

اول: با پرداخت کردن 20 هزار تومان یک محیط به اسم اتاق خواستاگرام ایجاد میشود. در این اتاق امکان صحبت شما با طرف مقابل فراهم میشود. در روش اول ما نظر طرف مقابل را نمیپرسیم و شبکه ازدواج هم هیچ تعهدی مبنی بر قبول کردن یا نکردن  و صحبت کردن یا نکردن طرف مقابل نمیدهد و اگر فرد صحبت نکرد هم هزینه برگشت داده نمیشود.

دوم: با پرداخت کردن 20000 تومان قبل از اینکه اتاق خواستاگرام ایجاد شود ابتدا مشخصات و عکس را ارسال میکنیم و نظر طرف مقابل پرسیده میشود و اگر جواب طرف مقابل مثبت بود اتاق خواستاگرام ساخته میشود. در این روش اگر طرف مقابل پیشنهاد را قبول نکرد این قابلیت وجود دارد که فرد دیگری را انتخاب کنیم.

سوم: اگر نمیخواهید مشخصاتتان را روی خواستاگرام قرار دهید اما میخواهید با فرد مورد نظر خود وارد اتاق خواستاگرام شوید 40000 تومان پرداخت میکنید و بدون استعلام اتاق خواستاگرام فعال میشود و البته موسسه هیج تعهدی نسبت به پذیرفتن یا نپذیرفتن طرف مقابل نمیدهد و هزینه هم برنمیگردد.

در روش سوم با هربار استعلام 10 هزار تومان از شارژتان کم میشود و اگر شارژ تمام شد میتوانید شارژ بیشتری انجام دهید تا هم زمان چندین انتخاب داشته باشید و به نوبت وارد اتاق خواستاگرام شوید تا زمانی که شارژتان صفر شود. اولین ملاقات با هماهنگی موسسه و یا در موسسه تنجام میشود.

طبق اطلاعات گروه خواستاگرام، 5979 نفر بدون اطلاعات عضویت، 13 پزشک متخصص ، 23 عدد پزشک عمومی، 1409 نفر لیسانس، 114 نفر دکترا، 313 نفر فوق دیپلم و سی نفر زیر دیپلم هستند. این اشخاص از نطر سابقه ازدواج هم مجزا شده اند. 2248 نفر هیچ گونه سابقه ازدواجی ندارند،  116 نفر در دوران عقد متارکه کرده اند، 301 نفر بدون فرزند متارکه کرده اند، با فرزند متارکه کرده 337 نفر و 53 نفر هم به خاطر فوت همسرشان ثبت نام کرده اند. مینا دختری است که عضو این گروه تلگرامی شده و دوست دارد سریعتر ازدواج کند . مینا 19 سال دارد. وی در رابطه با مسئله ازدواج میگوید 2 بار در دفتر خاستگاریم آمدند و طرف مقابل را دوست نداشتم با این وجود مسئولان میگویند پسرهای خوبی هستند. بنظرم یکی از آن پسرها بی خیال بود و آن یکی خیلی شلخته بود . مینا درباره اینکه چرا انقدر زود به این گروه وارد شده است میگوید کسی با شرایطی که دارم به خاستگاریم نمی آید زیرا خیلی پولدار نیستیم و پدر معتادی دارم . من دوست دارم ازدواجم با خواست خودم باشد و از خانه خودمان راحت شوم و تمام تلاشم را میکنم تا زودتر ازدواج کنم.

مدیریت بانک اطلاعاتی گروه خاستاگرام میگوید این بانک اطلاعاتی از وزارت کشور مجوز گرفته است. این مدیر که در زمینه مدیریت بهداشت دکترا دارد ادعا میکند 17 سال است سمینار ازدواج برپا میکند و درباره اینکه مجوز انتشار عکس افراد را در فضای مجازی دارد میگوید ما طبق اساسنامه برای تشکیل بنیان خانواده و کمک به ازدواج جوانها به آنها کمک میکنیم.ما 600 امکان ازدواج 600 زوج را فراهم کرده ایم. ما بیشتر در رابطه با ازدواج آموزش میدهیم. اکثر ازدواجهایمان هم موفق بوده اند و فقط 2 طلاق داشتیم و به دلیل اینکه به راهنمایی ما توجه نکرده اند طلاق گرفته اند.

او در رابطه با صحت اطلاعات افراد گفت ما بررسی های لازم  را میکنیم و دو قرار اول در دفتر گذاشته میشود. باید توجه داشت هیچ کانال تلگرامی که در زمینه همسریابی فعالیت میکنند مورد تایید وزارت ورزش و جوانان نیستند. جوانها مراقب تله این کانال ها باشند.

50 مرکز مشاوره تخصصی برای ازدواج وجود دارند که امکاناتشان هم خوب است. بعضی مراکز سایت دارند و کاملا قانونی در فضای مجازی فعالیت میکنند. برخی با الگو برداری از این سایتها اصول اخلاقی را رعایت نمیکنند و فقط به فکر کسب درآمدند.

صبحی قراملکی  گفت 10 کانال و گروه تلگرام برای همسریابی وجود دارند و بر اساس اطلاعاتی که داریم فعالیت این کانالها به جز آسیبهای اجتماعی چیز دیگری نداشته است. وی افزود برخی موسسات با وجود داشتن مجوز از برخی نهادها تخصص لازم برای راهنمایی جوانان برای ازدواج راندارند بنابراین قرار شده نهادهای صادرکننده مجوز تکلیف این موسسات را مشخص کنند و بعد از دوره آموزشی اجازه فعالیتشان را بدهند. هر ادعایی در گروهها و کانالهای تلگرامی مبنی بر این که مجوز از وزارت ورزش و جوانان دارند را نباید پذیرفت.

ازدواج های تلگرامی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا