روانشناسی

ارتباط بیماری های روانی با فصول مختلف سال

چهار فصلمحققان می گویند که جست و جوهای گوگل در مورد بیماری های عمده روانی نشان می دهد که درخواست مردم برای داشتن اطلاعات در مورد این نوع از بیماری ها با فصول مختلف سال ارتباط دارد و این درخواست ها با توجه به فصل ها متفاوت است.
به گزارش زندگی سالم به نقل از ایرنا ؛ «جان آیرز» از دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه ایالتی «سان دیگو» در آمریکا گفت: معمولا برای نگاه اجمالی به ذهن و عقاید پاسخ دهندگان از نظرسنجی های تلفنی استفاده می شود اما این نظرسنجی ها معتبر نیست چرا که ممکن است پاسخ دهندگان جواب صادقانه ای در مورد سلامت روانی خود ندهند.
وی خاطرنشان کرد: اما در اینترنت موضوع متفاوت است و متخصصان می توانند با استفاده از فضای مجازی درون ذهن افراد را بررسی کنند و به الگوهای سلامت روانی آنها پی ببرند.
در این مطالعه محققان با استفاده از یک پایگاه اینترنتی سوال و پاسخ در مورد بیماری های روانی، سلامت روانی افراد مراجعه کننده به این پایگاه را در فاصله زمانی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ مطالعه کردند.
محققان تمام پرسش و پاسخ های مرتبط با بهداشت روانی را که در این پایگاه مطرح شده بود، گرفتند و بعد افراد را بر اساس بیماری های روانی شان از جمله اختلال درتوجه، اضطراب، اختلال دوقطبی، افسردگی، اختلالات خوردن شامل بی اشتهایی یا پرخوری عصبی، اختلال وسواس، اسکیزوفرنی و خودکشی گروه بندی کردند.
نتایج این مطالعه که در مجله آمریکایی «Preventive Medicine» منتشر شده است، نشان داد تمام پرسش و پاسخ های مرتبط با سلامت روانی در این پایگاه اینترنتی در فصل زمستان و تابستان همواره بیشتر بوده است.
برای مثال نتایج این تحقیق نشان داد که جست و جوها در زمینه اختلالات مرتبط با غذا خوردن در فصل تابستان ۳۷ درصد کاهش یافته در حالی که در فصل زمستان ۴۲ درصد افزایش داشته است.
همچنین جستجوها در زمینه اسکیزوفرنی در جریان فصل تابستان ۳۷ درصد کاهش داشته است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا