روانشناسی

وقتی اینستاگرام شما را ناامید می کند !

ناامیدی و احساس گناه در اینستاگرام

نگرانی از پیر شدن چهره شامل بسیاری از افراد است. در حال حاضر اگر روی فیلترهای دوربین خود کلیک کنید و یا از فیلترهای سلفی استفاده کنید تغییرات زیادی در چهره شما ایجاد می شود. شاید بتوان یکی از تاثیرات منفی فضای مجازی را همین احساس پیری در اینستاگرام دانست.

شرم از سلفی و احساس گناه از چهره خودمان در حین ورق زدن هزاران تصویر در اینستاگرام ممکن است کاملاً ما را ببلعد.

ممکن است با خودمان بگوییم آن روز نور خوب بود که خوب افتادم. عجیب است وقتی همه ما از فیلتر Snapchat استفاده می کنیم و باعث می شود فوق العاده جذاب به نظر برسیم باز نسبت به چهره خود شکاک باشیم! شما می دانید که در واقع گاهی اوقات با این فیلترها خوب به نظر می رسید و گاهی بد.

اخیراً، به جای هیجانی که این کار ایجاد می کرد، می بینیم که هر تصویر را بزرگنمایی می کنیم و از همه خط ها، لکه ها و منافذ پوستمان احساس بدی می کنیم.

ظاهر خود را با عکس های فتوشاپی مدل در مجلات مقایسه می کنیم. خودمان را با نسخه جوان خودمان یا با نسخه فیلتر شده مقایسه می کنیم و آنچه را که می خواهیم تصور می کنیم.

ناامیدی بوسیله اینستاگرام
ناامیدی بوسیله اینستاگرام – احساس پیری دراینستاگرام – احساس گناه در اینستاگرام

وقتی کمی بوتاکس اینجای پیشانی ام نیست؟ کمی پر کننده در این قسمت چهره نمی خواهم؟

آیا فقط ما از پیر شدن احساس بدی می کنیم؟

حتما مدام از خودمان می پرسیم من 32 ساله هستم، البته مقایسه چهره من با نسخه 22 ساله خودم مطمئنا منطقی نیست. یا اینکه به طور بی وقفه از چهره فیلترشده دیگران در اینستاگرام را می بینم و خودم از فیلترها استفاده کرده ام -درک من از این ظاهر جدیدم چگونه شروع شد؟

درباره پدیده فیلتر «چهره اینستاگرام» و به ویژه چگونگی تأثیر آن بر زنان بسیار نوشته شده است. سال گذشته شرکت اینستاگرام اعلام کرد که فیلترهای واقعیت افزوده را به دلیل آسیب رساندن به سلامت روان افراد وایجاد تمایل به جراحی زیبایی حذف می کند. مطالعات سراسر جهان نیز تأیید کرده است که بین این فیلترها، بدشکلی بدن و تمایل به جراحی پلاستیک یا پدیده هایی مانند بوتاکس رابطه وجود دارد.

هنگام نوشتن این مقاله، فیلترهای مختلف جدیدی پیدا کردیم که باعث می شد چهره شما کاملا غیرواقعی به نظر برسند که به طور خلاصه، به این معنی است که به شما کمک می کند تا با استاندارد زیبایی فعلی اینستاگرام، پوست برنز یا سفیدتر، صاف تر، استخوان های گونه بلند، یک بینی کوچک، لبهای بزرگتر و چشمهای برجسته داشته باشیم!

سیاستمداران نیز در این مورد نگران هستند (ناامیدی بوسیله اینستاگرام)

خیلی جالب است که سیاستمداران نیزدر این مورد نگران هستند. درحالی که ما می دانیم که اینفلوئنسرها و افراد مشهور، تصاویر خود را توسط فیلترهای آنلاین فیلتر می کنند و چهره خود را تغییر می دهند و با این وجود با دیدن آنها به چرخه مقایسه و ناامیدی وارد می شویم.

ماه گذشته، دکتر لوک ایوانز، نماینده محافظه کار، قانون جدیدی را پیشنهاد کرد که می تواند افراد مشهور را از ارسال تصاویر دکتری بااصلاح، منع کند.

این در حالی است که ما هرگز نباید از چهره خود احساس نگرانی و ناراحتی کنیم. با بالارفتن سن چهره زنان پیرتر اما به شکل دیگری دوست داشتنی می شود.

پیرشدن هم یکی از مواردی است که نشان می دهد شخص زندگی کاملی (اگر نه همیشه شاد یا آسان) داشته است.

پس چرا می بینیم که جلوی آینه ایستاده ایم و در حال فكر كردن به راه هایی هستیم كه صورت واقعی ما را از ما بگیرد؟

استانداردهای زیبایی دست نیافتنی در رسانه ها چیز جدیدی نیست. اما نکته اصلی در مورد آن حال روانی است که با آن فیلترهای جذاب شروع شده و اکنون در اینستاگرام به قدری عادی است که ما احساس می کنیم به آنها نیاز داریم.

این را جدی بگیرید و بدانید شما نمی توانید کپی اینفلوئنسرها و چهره های مشهوری شوید که خود را با فیلترها تغییر داده اند.

کلیک کنید : خود را بهتر بشناسید با نکات روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا